Test Yamaha Tracer 700 2020: pohodové cestování
- Publikovno: 11.12.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Ve světě dominujících cestovních endur je Tracer 700 takové pohlazení po duši. Klasická cestovní motorka, které je dobře na silnici. Je lehká, obratná a padne vám do rukou, jako by jí stavěli přímo pro vás. Motor si spokojeně přede a dokáže se vám přizpůsobit, ať kličkujete městem, spokojeně si brouzdáte krajinou nebo zkoušíte rychlejší průjezdy zatáčkami.
Už na první pohled vidíte, že se snažili designéři udělat z Tracera jedinečný a snadno rozeznatelný model. Za touhle „futuristickou“ změnou je snaha přitáhnout mladé začínající jezdce, ale myslím si, že vzhled neurazí ani ty starší. Když jej porovnám s Tracerem 700 první generace, který šel tak trochu s davem a nijak z něj nevybočoval, tak tahle verze je tedy designově někde úplně jinde. Zaujala nejen mě, ale i mnoho kolemjdoucích, kteří se zvědavě za motocyklem otáčeli. Ale našli se i tací, kteří z vzhledu Tracera moc odvázaní nebyli, ale jedno je jisté, motorky si povšimli na první dobrou a o to rozhodně designérům v Yamaze šlo.
Tím nejvíc futuristickým prvkem je bezesporu přední osvětlení motocyklu, které je kompletně vyrobeno z LED diod s dominantní dvojicí projektorových světlometů. Ač tak nevypadají a nepůsobí, v noci svítí moc dobře. Nová je také inverzní přístrojová deska s velkými bílými číslicemi na černém pozadí. Je přehledná, otáčky vedou podél horního okraje, uprostřed je aktuální rychlost a vpravo dole je ukazatel zařazeného rychlostního stupně. Vlevo je palivoměr a samozřejmostí jsou také ostatní údaje jako denní počítadla kilometrů, hodiny nebo teplota vzduchu. Displej je přehledný a snadno se v něm orientujete. Je dobře čitelný i za ostrého poledního slunce.
Jakmile usednete za řídítka Traceru, budete se téměř okamžitě cítit pohodlně. Posaz je vzpřímený, ruce máte příjemně usazeny před sebou, nohy jsou komfortně poskládány pod sebou a to je pro celodenní cestování přesně to pravé. I když za sebou budete mít stovky kilometrů, nebudete nijak znaveni a to také díky měkčímu sedlu, které je ve výšce 835 mm a oproti minulé generaci má o 1 centimetr více polstrování. Pochvalu si zaslouží také aerodynamicky tvarovaný větrný štít, který se jednoduše ovládá pomocí překlápěcí hrazdy a nastavovat si jej můžete v rozmezí 65 mm.
Pojďme však nastartovat červeným tlačítkem a provětrat kapalinou chlazený dvouválcový motor o zdvihovém objemu 689 ccm. Ačkoliv se jedná o motor, který byl i v první generaci Traceru 700, prošel nutnou úpravou, aby splňoval emisní normu Euro 5. Naštěstí se to nijak zásadně nedotklo výkonnostních hodnot, kroutící moment zůstal beze změny 68 Nm při 6500 otáčkách, u výkonu je minimální pokles z 55 na 54 kW při 8750 otáčkách. Motor rozhodně není žádný lenoch, naopak, užijete si s ním spoustu zábavy a když k tomu ještě přičtu reakci na plyn, která není vůbec ucukaná, ale naopak plynulá a hladká, bude se vám svezení s Tracerem opravdu líbit.
Na výběr máte ze tří jízdních map, Rain jsem vůbec nevyužila, spíš jsem jezdila na Sport, vyhovovala mi u něj ostřejší reakce na plyn. Nečekejte však žádné ostré výjezdy, na to máte určeny sportovní motocykly, Tracer je svým naladěním pohodovou motorkou, ideální do běžného provozu. Spokojeně si přede, vyhovuje mu jízda ve středních otáčkách, ale když potřebujete okamžité zrychlení, stačí podřadit, dát plný plyn a bezpečně se přehoupnete kolem vozidla.
Pochvalu si rozhodně zaslouží převodovka, kde hladce padaly rychlosti jedna za druhou, nahoru i dolů. Díky ní si s Tracerem užijete dostatek zábavy a to i při pomalejší jízdě městem. I když jsem s ním jezdila svižněji, nedostala jsem se s průměrnou spotřebou přes 4,8 litrů, což vám při 17 litrové nádrži vydrží na téměř 350 kilometrů.
Tracer 700 je ve své kategorii jedním z nejlehčích motocyklů, provozní hmotnost je 196 kilogramů a tak si doslova budete užívat v zatáčkách, kde se vám bude motocykl lehce házet z jedné strany na druhou. Podvozek dobře žehlí nerovnosti, nekroutí se, neodskakuje, je naladěný do komfortního režimu a můžete se na něj s jistotou spolehnout, i když zrovna pojedete v náklonu. Pokud chcete jet svižněji, můžete si to beze strachu dovolit, jen musíte počítat s tím, že to bude chtít trochu více řazení, ale Tracer se do zatáček vede naprosto přirozeně. Kroutící moment je dostatečně silný na to, že vás dokáže ze zatáčky pěkně vyvézt a vám na tváři vykouzlí krásný úsměv.
Brzdy jsou dobře dávkovatelné, dostatečně silné, nemají tendenci tuhnout, ale zároveň nejsou ostré, což je bezesporu velmi dobré pro méně zkušené jezdce nebo začátečníky, kteří si Tracera 700 mohou pořídit i v upravené 35 kW verzi pro řidičské oprávnění A2. Přední čtyřpístky brzdí dva 282 mm kotouče, vzadu je kotouč brzděn dvoupístkem.
Pár dní v sedle Tracera 700 patřilo mezi ty příjemné, na které se jen tak nezapomíná. Fascinovalo mě, jak je to univerzální stroj, na dálnici jste si dali plexi nahoru, nasadili povolenou rychlost 130 km/h, motor si spokojeně předl a vy jste krájeli jeden kilometr za sebou. Až vás to přestalo bavit, tak jste sjeli dolů, podřadili, roztočili otáčky a předpisově jste projížděli jednu zatáčku za druhou. Po městě jste jezdili plynule, bez cukání a navíc se s motocyklem dobře manipulovalo i na místě. No a když k tomu přičtu ještě atraktivní cenu, která je 209 990 Kč, máte tu hodně lákavou nabídku na komfortní cestovní motocykl se sportovními vlastnostmi.
Technické údaje
Motor: řadový, kapalinou chlazený dvouválec, DOHC. Vrtání a zdvih: 80 x 68,6 mm , zdvihový objem 689 ccm, kompresní poměr 11,5: 1. Největší výkon 54 kW (73,4 k) při 8 750 otáčkách. Největší točivý moment 68 Nm při 6500 otáčkách, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.
Pohonné ústrojí: primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová hydraulicky ovládaná spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: příhradový rám z ocelových trubek, plně nastavitelná vidlice upside-down Marzocchi, průměr nosníků 43 mm, zdvih 130 mm, vzadu jednoramenná kyvná vidlice s centrální pružící a tlumicí jednotkou Sachs, zdvih 142 mm. Brzdy kotoučové, vpředu 282 mm, čtyřpístkové brzdiče, vzadu jednoduchá ventilovaná 245 mm, dvoupístkový brzdič. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Výška sedla nad zemí 835 mm, světlá výška 140 mm, rozvor 1460 mm, suchá hmotnost 196 kg, objem palivové nádrže 17 litrů.
Barevné provedení: modrá Phantom Blue, oranžovočervená Sonic Grey, černomodrá Icon Grey
Cena: 209 990 Kč
foto: Jan Altner
- Přidat komentář +
- Publikováno: 11.12.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 6.12. - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec