Triumph Tiger 800 XR/XRx 2015: anglický cestovatel
- Publikovno: 13.3.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Většina výrobců se snaží nabídnout univerzální cestovní motocykl, se kterým zvládnete jakoukoliv silnici i lehčí terén. Triumph se však vydal jinou cestou. Nabízí dvě verze modelu Tiger 800 určené do odlišných cestovních podmínek.
Zvolit můžete mezi modelem XR, který je určen pro cestování po silnici anebo XC, s nímž se můžete směle odvážit i do terénu. Dnes se budeme věnovat modelu XR, XCéčko si můžete přečíst zde. Takže první krok už máme za sebou, zvolili jsme si model XR, tím to ale ještě nekončí. Dále si můžete vybrat, jestli vám bude stačit standardní vybavení, anebo si připlatíte a dostanete vybavenější verzi XRx, která je doslova našlapaná elektronikou.
Hlavní parametry mají však všechny modely stejné. Ve dvojitém trubkovém rámu je ukryto 94 koní, které produkuje kapalinou chlazený řadový tříválec se zdvihovým objemem 800 ccm. Jeho maximální točivý moment je slušných 79 N.m při 7850 1/min. Motor je naladěn tak, aby plynule zabíral od nízkých otáček až téměř do jeho maxima, které je položeno k hranici deseti tisíc otáček. Na jednu devatenáctilitrovou nádrž ujedete až 437 kilometrů, což je oproti předchozí verzi o 50 kilometrů více a tento údaj rozhodně uvítá každý cestovatel.
Standardní výbavou u XR a XRx je vypínatelné ABS a kontrola trakce, digitální displej, 12V zásuvka, stavitelné spojkové a brzdové páčky a také desetipaprsková litá kola, přední 19-ti a zadní 17-ti palcové. Nerovnosti na silnici vyrovnají tlumiče Showa, přední se zdvihem 180 mm, zadní centrální tlumič s nastavitelným předpětím a zdvihem 170 mm. O bezpečnost během brzdění se vám postarají brzdy Nissin, přední dvojitá s dvoupístkovým třmenem, zadní jednoduchá s jednopístkovým plovoucím třmenem. Pokud jste menšího vzrůstu, rozhodně uvítáte polohovatelné sedlo, které si z výšky 830 mm nad zemí můžete snížit na 810 mm. Je to i tak pořád na vás moc? Nevadí, za příplatek si můžete pořídit o dalších 20 milimetrů nižší sedlo, takže se finálně dostanete na nejnižší hodnotu 790 mm a to už jde, co říkáte? Kromě sedla si můžete nastavit i výši řídítek tak, aby se vám sedělo co nejpohodlněji a hlavně, abyste neleželi celou vahou na rukou a bez problémů zvládali celodenní cestování.
Zajímá vás, co vám za příplatek zhruba třiceti tisíc nabízí verze XRx? Kromě všeho výše uvedeného získáte navíc centrální stojan, pomocnou 12V zásuvku nebo stavitelný displej. Pro dlouhé přesuny po dálnici uvítáte tempomat, který u tohoto druhu motocyklů nabízí Triumph vůbec poprvé. Pojďme si však probrat všechny ty elektronické vychytávky, které vám XRx přiváží. Spolu s vypínatelnou kontrolou trakce máte možnost nastavení odezvy výkonu motoru na plyn. V podstatě kdykoliv můžete dát plný plyn, ale v závislosti na typu nastavení bude také odezva motoru a následné zrychlení motocyklu. Nabízí se vám čtyři možnosti, Rain (déšť), Road (standardní cestovní nastavení), Sport a Off-road. Na výběr máte také ze tří jízdních map, Road, Off-road a Vlastní nastavení. Digitální displej vám také zobrazí více informací o vaší cestě, ať už je to průměrná či okamžitá spotřeba, ujeté kilometry či dojezd na nádrž.
Model XR si můžete pořídit v barvě bílé Crystal White nebo černé Phantom black, XRx ještě kromě bílé a černé nabízí modrou barvu Caspian. A co víc? Dovybavit si Tigera můžete spoustou zajímavých doplňků, ať už jsou to různé kryty motoru, padací rámy, vyhřívané rukojeti, či sadou tří stylových hliníkových kufrů. V katalogu je na výběr více než sedmdesát položek. Novinka je již v prodeji a pořídit si ji můžete za necelých 270 tisíc, verzi XRx za téměř 300 tisíc korun. Myslím, že je to zajímavá konkurence pro Suzuki V-Strom 1000 nebo třeba BMW F 700 a F 800 GS.
Technické údaje
Motor: Kapalinou chlazený řadový tříválec se čtyřmi ventily na válec, DOHC. Zdvihový objem 800 ccm. Největší výkon 70 kW (94 kW) při 9250 1/min, největší točivý moment 79 N.m při 7850 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: dvojitý trubkový rám, přední vidlice Showa, průměr nosníků 43 mm, zdvih 180 mm, zadní centrální pružicí a tlumicí jednotka Showa s hydraulicky nastavitelným předpětím, zdvih 170 mm. Brzdy kotoučové Nissin, vpředu dvojitá o průměru 308 mm se dvoupístkovým třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 255 mm s jednopístkovým třmenem, ABS. Kola litá, desetipaprsková, přední 19 a zadní 17 palců. Stavitelná výška sedla nad zemí 810 mm, 830 mm (790-810 mm s nízkým sedlem), provozní hmotnost 213 kg (216 kg verze XRx). Objem palivové nádrže 19 l
Cena:269 500 Kč verze XR, 299 200 Kč verze XRx
- Přidat komentář +
- Publikováno: 13.3.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky