Triumph Tiger 800 XRT a XCA 2015: pro pravé cestovatele
- Publikovno: 5.5.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Čtyřčlenná rodina tygrů se rozrostla o další dva přírůstky, XRT a XCA. Obě novinky cílí na cestovatele, kteří v sedle tráví velkou část volného času.
Není to tak dlouho, co jsme vám představili dvě modelové řady Tigera 800, silniční-cestovní XR/XRx a off-road XC/XCx. Nové modely XRT a XCA se nijak zásadně od svých sourozenců neliší, spíše dostali rozšířenou výbavu pro ty zákazníky, kteří podnikají dlouhé cesty. Poznáte je také podle nových barev, oranžové XRT a matně zelené XCA. Oba modely si můžete pořídit i v bílé barvě, ale ty nové jsou přece jenom hezčí, co říkáte?
Oba modely dostaly do výbavy silnější 650W alternátor, aby zvládl všechny bez příplatku přidané elektrické vymoženosti, jako jsou přídavná mlhová LED světla, třetí 12V zásuvka, do které můžete bez problémů připojit třeba vaše vyhřívané oblečení. Teplo vám bude i od rukou z vyhřívaných rukojetí a u Triumphu mysleli i na vaše pozadí. Vyhřívané sedlo máte nejen vy, ale i váš spolujezdec. Standardně jsou tu namontované kolejnice pro uchycení hliníkových kufrů. Přidán byl systém pro monitorování tlaku v pneumatikách a také kryt chladiče. XRT má lité 19 palcové přední a zadní 17 palcové kolo, XCA má větší vyplétané přední 21" kolo a také se mu dostalo delšího odpružení WP.
Oba boční i horní kufr jsou vyrobeny z 1,5 mm silného hliníkového pláště a můžete si je za příplatek dokoupit, stejně tak i vnitřní nepromokavé brašny. Horní kufr má objem 42 litrů, boční 37 l. Všechny tři kufry jsou uzamykatelné a stačí vám k tomu jediný klíč a to ten, se kterým startujete váš motocykl.
Nic jiného se u těchto modelů nezměnilo a tak jim i nadále zůstává kapalinou chlazený řadový tříválec o zdvihovém objemu 800 ccm s výkonem 70 kW při 9250 otáčkách za minutu. Pokud vás zaujal model XRT, doporučuji si přečíst článek s podrobným představením modelu XR/XRx. Verze XCA se od XRT odlišuje a tak se o ní více dozvíte v článku věnující se off-roadovému XC/XCx. V obou příspěvcích se zároveň dočtete o elektronických systémech, jimiž jsou tyto motocykly bohatě vybaveny.
Technické údaje
Motor: Kapalinou chlazený řadový tříválec se čtyřmi ventily na válec, DOHC. Zdvihový objem 800 ccm. Největší výkon 70 kW (94 k) při 9250 1/min, největší točivý moment 79 N.m při 7850 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: dvojitý trubkový rám, přední vidlice Showa, průměr nosníků 43 mm, zdvih 180 mm, zadní centrální pružicí a tlumicí jednotka Showa s hydraulicky nastavitelným předpětím, zdvih 170 mm. Brzdy kotoučové Nissin, vpředu dvojitá o průměru 308 mm se dvoupístkovým třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 255 mm s jednopístkovým třmenem, ABS. Kola litá, desetipaprsková, přední 19 a zadní 17 palců. Stavitelná výška sedla nad zemí 810 mm, 830 mm (790-810 mm s nízkým sedlem), provozní hmotnost 213 kg (216 kg verze XRx). Objem palivové nádrže 19 l
- Přidat komentář +
- Publikováno: 5.5.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky