Triumph Tiger 900: novinka v pěti verzích
- Publikovno: 6.12.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Tedy musíme konstatovat, že nám to v Triumphu ale vůbec neulehčují. Nejenom, že představili jejich novinku Tiger 900 se zcela novým motorem usazeným do nového rámu, ale umožnili nám výběr hned z pěti verzí a to je tedy pěkný oříšek. Jakou si zvolit, když bychom chtěli téměř všechny?
Srdcem novinky je nový řadový tříválec o zdvihovém objemu 888 ccm, výkonu 95 koní a maximálním točivém momentu 87 Nm při 7250 1/min. Triumph s tímto novým motorem mění i pořadí zapalování válců na 1-3-2 a také interval zapalování. To vše by mělo mít dopad na jemnější odezvu na plyn, měl by posílit v dolních otáčkách a svým projevem a chováním se tak přiblížit k dvouválcovým motorům. Oproti Triumph Tiger 800 by měl být živější, rychlejší a mnohem rychleji reagovat na povely plynu.
Pro snadnější přístup k filtru kompletně přepracovali airbox a také chladič, díky němuž se tak mohl motor posunout o 40 mm více dopředu a o 20 mm níže, tím pádem se zároveň posunulo dolů i těžiště motocyklu a Tiger 900 byl tak měl být mnohem lehčeji manévrovatelný zejména při jízdě v malých rychlostech. Zcela nový je rám, který je svařený z ocelových trubek a s přišroubovaným podsedlovým rámem. Oproti Tigeru 800 je rám o 5 kilogramů lehčí. O bezpečné zastavení motocyklu se vám postarají brzdové třmeny Brembo Stylema. Do nádrže se vám vejde 20 litrů paliva.
Pojďme si rozklíčovat jednotlivé verze anglické novinky. Máme tu tedy základní Tiger 900, který je vyloženě určený pro silniční cestování a ve výbavě má měně elektronických pomocníků. Tlumiče dodala firma Marzocchi, vpředu je zdvih 180 mm, vzadu 170 mm a zadní centrální tlumič má možnost nastavení předpětí pružiny. Hliníková kola mají rozměr 19 palců vpředu a 17 palců vzadu. Digitální barevný TFT displej má úhlopříčku 5 palců. Na výběr budete mít ze dvou jízdních režimů Road a Rain a z elektronických asistentů tu máte ještě ABS a kontrolu trakce. Suchá hmotnost je 192 kilogramů a dodávat se bude pouze v bílé barvě.
Nechcete-li mít pouze tyto elektronické pomocníky, tak musíte sáhnout po verzi Tiger 900 GT anebo rovnou po Tiger 900 GT Pro, kde máte elektronicky řízené i zadní odpružení. I tady se o tlumení starají tlumiče Marzocchi, u kterých už však máte plně stavitelnou přední vidlice i zadní tlumič. Veškerá elektronika je tu řízena víceosou řídící jednotkou, která spolupracuje s náklonovým ABS, kontrolou trakce, tempomatem a také s více jízdními režimy. K Road a Rain přibylo ještě Sport a Offroad. Oceníte i vyhřívané rukojeti a kryty rukou. Barevná TFT přístrojová deska má úhlopříčku 7 palců, suchá hmotnost je 194 kilogramů. Verzi GT si můžete objednat i ve snížené verzi.
Tiger 900 GT Pro má navíc oboustranné bezspojkové řazení, vyhřívané sedlo pro oba jezdce, přičemž každý si může řídit teploty vyhřívání sám a do výbavy dostáváte i systém konektivity My Triumph pro snadné propojení vašeho telefonu s motocyklem. Na displeji tak můžete sledovat nejen příchozí hovory, ale i navigaci. Z elektronických asistentů mu přibyly další dva jízdní režimy User, tedy ty, které si plně můžete nastavit podle vašich potřeb. Suchá hmotnost je 198 kilogramů.
Do terénu je určený model Tiger 900 Rally. Drátěná kola jsou obuta na bezdušových pneumatikách, vpředu má 21 palců, vzadu 17 palců. O odpružení se vám tu postarají plně stavitelné tlumiče Showa se zdvihem 240 mm vpředu a 230 mm vzadu, kde je jeden centrálně umístěný tlumič. Sedlo je ve stavitelné výšce 850 - 870 mm. Do výbavy dostanete sedmipalcový TFT displej, tempomat, vyhřívané rukojeti, o 5 mm širší řídítka a náklonové ABS i kontrolu trakce. Na výběr budete mít opět ze čtyřech jízdních režimů. Suchá hmotnost je 196 kilogramů.
Verze Tiger 900 Rally Pro je vybavenější o dva režimy User a jízdní režim Offroad Pro, kde máte možnost zcela vypnout ABS i kontrolu trakce. Máte tu rovněž oboustranné rychlořazení, vyhřívané sedlo i rukojeti. Jeho suchá hmotnost je 201 kilogramů. ​
Triumph Tiger GT Pro
Triumph Tiger 900 Rally Pro
- Přidat komentář +
- Publikováno: 6.12.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky