Yamaha FJR 1300 2016: evoluční změna
- Publikovno: 7.12.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Konečně se tato cestovatelská ikona dočkala pořádného vylepšení! Do příští sezony vyjede s novou šestistupňovou převodovkou.
Ruku na srdce, ono konkurovat ostatním cestovním motocyklům s pětistupňovou převodovkou už moc nemohli, a tak si v Japonsku řekli, když šestý stupeň, tak rovnou novou převodovku. Podařilo se a dokonce se jim vešla do stejné skříně, jako ta předchozí a ještě ušetřili téměř půl kilogramu váhy.
No a když už máme novou převodovku, tak proč taky neudělat novou spojku a rovnou antihoppingovou Assist & Slip, která navíc během rychlého podřazování zabraňuje zablokování zadního kola. Díky nové převodovce by měl být motocykl živější, při zařazeném šestém stupni a plynulém držení plynu, klesnou otáčky a s ním i spotřeba. Srdcem FJRka, usazeném v hliníkovém rámu Deltabox, je řadový čtyřválec o obsahu 1298 kubíků, který je díky nové převodovce naladěný na vyšší cestovní rychlost.
Tedy, když už toho máme tolik nového, rozhodně by si tohle FJRko zasloužilo nový kabát, ačkoliv poslední námi testovaná verze nevypadala zas tak špatně. Ovšem musím říct, že novinka má zcela určitě líbivý vzhled, je dynamičtější, sportovnější a mnohem více elegantnější. Nebála bych se říct, že vypadá mnohem luxusněji, a tak může směle konkurovat elegánům jako je BMW K 1300 GT nebo Honda GL1800 Gold Wing, jehož test si můžete přečíst zde.
Novinkou u tohoto modelu jsou i LED světlomety vybaveny s technologií přisvěcování do zatáček, které se rozsvítí, až když je motocykl v náklonu. Vyšší verze FJRka, AS a AE, mají přidané tři LED diody navíc v každém předním světlometu a rozsvěcují se automaticky díky řídící jednotce IME, která také vyhodnocuje samotný úhel náklonu. Systém funguje jak při denních, tak i při dálkových světlech a míra osvětlení je regulována úhlem náklonu motocyklu. Zadní světlomet je také vybaven LED technologií a oproti stávajícímu modelu je širší.
Změnou prošla i palubní deska, který je přehlednější a čitelnější, je složená ze tří částí. Sportovní otáčkoměr dolaďuje celkový vzhled motocyklu. Zajímavostí je, že si můžete tento motocykl propojit s bezdrátovým airbagem Dainese D-Air, který patří mezi nejlepší a nejpropracovanější bezpečnostní systémy na trhu. Samozřejmostí zůstávají i oblíbené elektronické balíčky jako je tempomat, kontrola trakce, ABS, D-mode a také vyhřívané rukojeti, boční kufry, elektronicky stavitelný plexištít, ve dvou polohách stavitelné sedlo a řídítka.
Do prodeje by se mělo nové FJR dostat koncem ledna 2016 ve třech verzích, základní A, s elektronickým podvozkem AE a s automatickou převodovkou AS. Prodávat se bude ve dvou barvách: matná stříbrná a černá Tech Graphite. Ke všem z nich si budete moci dokoupit velké množství originálního příslušenství.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 7.12.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Honda Vision 110 2025: v nových barvách
- včera - Testy WSBK a WSSP v Portimão
- včera - ProDina Kawasaki zachránila kariéru Julia Garcii
- 10.3. - Zlatá řídítka za rok 2024 získal Martin Michek
- 10.3. - Carmelo Ezpeleta: „Jednáme s KTM o nové smlouvě MotoGP“
- 9.3. - Josh Herrin vyhrál letošní legendární Daytona 200 mil
Další z rubriky
- dnes - Honda Vision 110 2025: v nových barvách
- 10.3. - Zlatá řídítka za rok 2024 získal Martin Michek
- 5.3. - Voge SR1 125i ADV: skútr pro dobrodruhy
- 28.2. - Suzuki DR Z4S a Z4M: enduro a supermotard
- 26.2. - Honda Dax, Monkey a Super Cub C125: nové barvy pro rok 2025
- 24.2. - KTM 790 Duke 2025: s novým displejem