Yamaha MT-07 Tracer: utajené testování
- Publikovno: 26.6.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
V italském Miláně byl na ulici v běžném provozu vyfotografován nový model MT-07 Tracer, který zřejmě již brzy doplní rodinu velmi úspěšných cestovních motocyklů japonského výrobce Yamaha.
Nejspíš to nikdo neočekával, že by mohl některý z projíždějících řidičů vůbec postřehnout, co vedle něj stojí za motocykl. Avšak stalo se a tak můžeme vidět mladšího sourozence populárního tříválce Yamaha MT-09 Tracer a nejprodávanějšího modelu Yamaha MT-07. Mimochodem, vloni jsem jej testovala a musím uznat, že patří mezi mé nejoblíbenější motocykly. Za dostupné peníze získáte zábavnou stylovku s výbornými jízdními vlastnostmi, brzdami, s nízkou hmotností a můžete jej řídit i když nemáte moc zkušeností. Odpustí vám mnoho začátečnických chyb.
Rozšíření řady MT o další model je rozhodně dobrým krokem. Osloví tak mnohem větší počet zákazníků a přitom jen nabízí jinou kategorii motocyklů postavenou však na stejném motoru. Zájemci si tak mohou zvolit, zda budou chtít nekapotovanou verzi Yamaha MT-07 nebo cestovní MT-07 Tracer. V rodině MT motocyklů si tak můžete vybrat od slabších motorů o zdvihovém objemu 125 ccm až po silnější kubaturu 847 ccm. V Indonesii byla nedávno odhalena Yamaha MT-25, která pravděpodobně do Evropy zamíří pod jménem MT-03. Yamaha se netají tím, že díky zisku z prodejů MT motocyklů, může dotovat technologický vývoj a rozvoj supersportovních strojů Yamaha YZF R1 a R1-M.
Odhalení MT-07 Tracera bude nejspíše na výstavě EICMA v Miláně již letos. Sám japonský výrobce existenci tohoto nového stroje již nepopírá, avšak termín představení, ani dodání do dealerské sítě sdělit nechce. Předpokládám, že by to však mohlo být již příští rok. Spatřený testovací stroj však ještě není finální verzí nového modelu. Z nekapotované MT-07 udělali Tracera docela jednoduše. Nastrojili na něj kapotáž, dodali pohodlnější sedlo a vyšší plexi štít, který mimochodem jakoby z oka vypadl MT-09 Tracerovi. Z tohoto sourozence byly ještě použity stupačky a také zadní diodové světlo. Sdílení některých dílů mezi motocykly znamená pro výrobce snížení nákladů a tím také mohou nabízet svoje stroje za dostupnější cenu.
Řídítka jsou umístěná výše a také se mi zdá, že jsou lehce předsunuty stupačky jezdce, neboť jeho posaz je vzpřímený a pro delší jízdu tak mnohem komfortnější než je na nekapotované verzi. Zpevnili podsedlový rám, který musí unést váhu spolujezdce a třech kufrů. Dvou bočních třicetilitrových a jednomu hornímu, nejspíše padesátilitrovému, ze kterého však vidíme jen jeho držák. Kvůli kufrům musela být posunuta níže i koncovka výfuku, což však na výsledný vzhled a zvuk nebude mít žádný dopad. Kawasaki Versys 650 a Suzuki V-Strom 650 se můžou začít klepat strachy, roste jim tu vážný konkurent.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 26.6.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky