Yamaha MT-09 Tracer: dostupný crossover

Japonská Yamaha bude mít pro tento rok opravdu atraktivní modelovou řadu. Přispěje k tomu i model MT-09 Tracer, který zaujme svou všestranností.

Novinka by měla konkurovat takovým strojům, jako je Honda VFR 800X Crossrunner, Kawasaki Versys 1000 nebo třeba Suzuki V-Strom 1000 a přitom být možná o něco více praktičtější, zábavnější a použitelnější pro každodenní použití. To alespoň tvrdí zástupci výrobce. V praxi máme před sebou motocykl, jenž by měl v modelové nabídce nahradit Yamahu TDM 900.

Oproti svým sourozencům řady MT-09 je pro vyšší pohodlí pro jezdce i spolujezdce Tracer vybaven aerodynamickou kapotáží, která novince dodává ostré rysy a agresivní vzhled. Se dvěma LED světlomety a nastavitelným přední plexištítem dotváří tato aerodynamická kapotáž potenciál motocyklu pro dlouhé cesty. S tím souvisí také zvětšená palivová nádrž (objem 18 litrů), která poskytuje odhadovaný dojezd přes 300 km na jedno natankování. Chválu si zaslouží i její vymodelování s úzkou střední částí a prohlubněmi pro kolena, což zvyšuje jízdní komfort jezdce. Za přední kapotou se ukrývají vysoká řídítka s plastovými chrániči rukou a na boku stroje najdeme standardní přípravu na montáž bočních kufrů.

Srdcem novinky je tříválcový motor o zdvihovém objemu 847 ccm, který shodný s ostatními motocykly řady MT-09 a podobně jako třeba u naháče MT-09 Street Tracker má dostatek točivého momentu (87,5 N.m) a lehce se vytáčí. Přes dva metráky těžký stroj s ním za asistence šestistupňové převodovky dosahuje slušné dynamiky. Jezdec si může navíc vybrat některý ze tří provozních režimů systému D-MODE. Ve výbavě nechybí ani systém řízení trakce (TCS).

Díky pevnému hliníkovému rámu a kvalitním brzdám se systémem ABS by se měl Tracer překvapivě dobře proplétat zatáčkami. Konstrukčně zajímavá je i asymetrická kyvná vidlice litá pod tlakem metodou CF, která poskytuje nízkou neodpruženou hmotnost zajišťující citlivé odpružení. Téměř vodorovný zadní tlumič je umístěn pod sedlem a externě připevněné čepy kyvné vidlice umožňují zachovat štíhlou střední část rámu pro zajištění uvolněné jízdní polohy.

Opravdovým trumfem Yamahy MT-09 Tracer by měla být příznivá pořizovací cena a to 279 990 korun. Uvidíme tedy, jaký bude mít novinka na českém trhu úspěch.

Technické údaje

Motor: kapalinou chlazený čtyřdobý tříválec, rozvod DOHC. Vrtání a zdvih 78 x 59,1 mm, zdvihový objem 847 ccm, kompresní poměr 11,5:1. Největší výkon 84,6 kW (115 k) při 10 000 1/min, největší točivý moment 87,5 N.m při 8500 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání, el. digitální zapalování.

Pohonné ústrojí: šestistupňová převodovka. Mokrá vícelamelová spojka. Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem.

Podvozek: hliníkový rám, přední teleskopická vidlice, zdvih 137 mm, zadní asimetrická kyvná vidlice, zdvih 130 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 298 mm se čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 245 mm s jednopístkovým třmenem. ABS. Kola litá desetipaprsková. Pneumatiky 120/70 ZR17 vpředu a 180/55 ZR17 vzadu. Rozvor 1440 mm, světlá výška 135 mm, výška sedla nad zemí 845-860 mm. Pohotovostní hmotnost 210 kg. Objem palivové nádrže 18 litrů.

Yamaha MT09TR Yamaha MT09TR01Yamaha MT09TR Yamaha MT09TR02Yamaha MT09TR Yamaha MT09TR03Yamaha MT09TR Yamaha MT09TR04Yamaha MT09TR Yamaha MT09TR05Yamaha MT09TR Yamaha MT09TR06Yamaha MT09TR Yamaha MT09TR07Yamaha MT09TR Yamaha MT09TR08Yamaha MT09TR Yamaha MT09TR09Yamaha MT09TR Yamaha MT09TR11Yamaha MT09TR Yamaha MT09TR12



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama