Yamaha Yard Built XJR 1300 Guerilla Four
- Publikovno: 5.9.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Možná se mnou nebudete souhlasit, ale tohle je za poslední dobu jedna z nejlepších staveb, kterou jsme letos v rámci projektu Yamaha Yard Built mohli vidět.
Pokud bychom zůstali u samotného XJR 1300, tak můžeme tuto přestavbu porovnat i s jinými, ať už je to Dissident nebo odstrojená Skullmonkee. No uznejte sami, tenhle „bobber“ Guerilla Four je drsný, nebezpečný a můžou na něm jezdit jenom tvrdí hoši. Kdybyste nevěděli, že je to Yamaha, možná že pár z vás by jej zařadilo mezi motocykly Harley-Davidson z řady Dark Custom, jako je třeba Street 750 nebo nový Iron 883. Tak temný a zádumčivý je tento stroj.
Jenomže tahle Guerilla Four je jiná, všechny detaily a většina doplňků jsou dělány ručně. Za jejím zrodem stojí Winston Yeh z tchaj-wanského designérského studia Rough Crafts. Pokud máte rádi černou barvu, tak musíte tento motocykl milovat. Kombinace černé a tmavě šedé je tradicí všech přestaveb pocházejících z tohoto studia a tak ani u Guerilly Four nemohli a ani nechtěli udělat výjímku.
Nádherně tvarovaná plechová nádrž byla vyrobena ve spolupráci s firmou OneHandMade Customs, jako pomyslná třešnička na dortu ji zdobí detailně propracované víčko. Lakování nádrže, včetně jemného proužku přenechal zkušeným designérům z firmy Air Runner Custom Paint, pocházející taktéž z Tchaj-wanu. Prošívané kožené sedlo je na jeho konci vyvýšené a slouží to jako opěrka zad jezdci. Svalnaté pneumatiky Cocker Beck dodávají tomuto XJRku typický vzhled bobbera.
Z Yamahy Vmax si Winston Yeh pro tuto stavbu vypůjčil přední vidle, které však zkrátil a uchytil je do speciálních, na zakázku vyrobených svorek. Zadní tlumiče Öhlins kompletně rozebral, natřel černou barvou a znovu složil zpět. Ve svém studiu navrhl a nechal si ručně vyrobit mřížku na světlomet, stupačky, rukojeti, řídítka a mnoho dalších komponent. Skvěle vypadá koncovka výfuku, která je spíše šperkem na tomto biku. Možná jste si všimli, že motocykl nemá přístrojovou desku a ani klasická tlačítka, to vše bylo odstraněno pryč, aby byly zajištěny čisté a uhlazené linie řídítek a přední části motocyklu. Povedená stavba!
- Přidat komentář +
- Publikováno: 5.9.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - König mění Německo za Španělsko a také kubaturu
- včera - MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu?
- 29.1. - Předčasný konec testů v Portimau
- 29.1. - Masarykův okruh v roce 2025
- 29.1. - KTM 125 SMC R a 390 SMC R 2025: malé supermota
- 28.1. - Test Superbike v Algarve: Kdo jiný než Toprak?
Další z rubriky
- 29.1. - KTM 125 SMC R a 390 SMC R 2025: malé supermota
- 27.1. - BMW R 18 2025: pět cruiserů s lepší dynamikou
- 24.1. - Harley-Davidson: dvanáct novinek pro rok 2025
- 22.1. - Ducati Diavel V4 2025: Black Roadster Livery
- 20.1. - Vespa 946 Snake: edice oslavující rok Hada
- 15.1. - KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných