Zero SR/F: cestovní elektromotocykl
- Publikovno: 8.3.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Před pár dny představila americká firma Zero Motorcycles nový elektromotocykl Zero SR/F s dojezdem až 260 kilometrů na plně nabitou baterii. Nabízí vám výkon 111 koní a maximální kroutící moment 190 Nm.
Nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že kalifornská společnost Zero Motorcycles patří mezi jednu z nejlepších firem zabývající se vývojem a produkcí elektrických motocyklů. Však také od roku 2006, kdy se poprvé objevila na trhu, nasbírala už notné množství zkušeností a jejich stroje patří mezi nejkvalitnější produkty, které si v tomto segmentu můžete pořídit.
Jejich nejnovější model s označením SR/F byl představen teprve před pár dny a je to nástupcem motocyklu Zero SR. Oproti tomuto modelu však posílil na výkonu a to ze 70 koní (52 kW) na 111 koní (82 kW) při 5000 1/min. Točivý moment narostl téměř o 50 Nm na hodnotu 190 Nm. Při své suché hmotnosti 208 kilogramů dokáže vyvinout maximální rychlost až 198 km/h.
Výrobce tentokrát samotnou konstrukcí i vzhledem motocyklu míří na největší segment motorkářů a to cestovně-silničních strojů. Baterie je usazená v trubkovém rámu, na klenutou nádrž navazuje vykrojené sedlo, což vám zaručuje pohodlný posaz. Skoro se vám ani nechce věřit, že není motocykl poháněn klasickým spalovacím motorem, ale elektromotorem Z-Force 75-10.
Energii motocyklu dodává 14,4 kWh lithium-iontová baterie, která by na jedno plné nabití měla ujet až 259 kilometrů ve městě, na silnici při maximální dovolené rychlosti 90 km/h je to už jen 159 kilometrů a na dálnici při průměrné rychlosti 113 km/h je to 132 km. Pokud byste si přikoupili Power Tank, zvýší se vám dojezd po městě až na 320 kilometrů. U základní verze počítejte s dobitím na 100% přibližně 4,5 hodiny, u verze Premium je to 2,5 hodiny a pokud si připlatíte za rychlonabíječku Charge Tank, může se vám to smrsknout už jen na 1,5 hodiny.
Podvozek motocyklu Zero SR/F dodává Showa, bezpečnost při brzdícím manévru vám zajistí náklonový stabilizační systém Bosch Motorcycle Stability Control spolu s ABS a s dvěma 320 mm kotouči brzděnými čtyřpístkovými třmeny. Při brzdění se využívá rekuperace energie. Motocykl má také přednastavené jízdní režimy, Eco, Street, Sport a Rain. Vyšší verze Premium má v nabídce tempomat a vyhřívané rukojeti. Motocykl je obut na sedmnáctipalcových pneumatikách Pirelli Diablo Rosso II o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.
Elektromotocykl je vybaven mobilní aplikací pro monitorování stavu motocyklu, vše se vám zobrazuje na vašem chytrém telefonu, ale také na pětipalcovém digitálním displeji. Veškeré dostupné aktualizace na motocyklu probíhají over-the-air, tedy přenosem dat. Základní model SR/F se bude prodávat za cenu 18 995 am. dolarů (cca 435 tisíc korun), verze Premium pak za 20 995 am. dolarů (480 tisíc korun). Podpora rychlejšího nabíjení Charge Tank stojí 2 300 am. dolarů (53 tisíc korun).
- Přidat komentář +
- Publikováno: 8.3.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou