Aprilia SRV 850: top model
- Publikovno: 23.11.2011
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Na výstavě konané každoročně během listopadu v italském Miláně představil největší evropský výrobce jednostopých vozidel zcela nový skútr označený SRV 850.
Novinka italské Aprilie míří na samotný vrchol v produkci skútrů a to jednak díky použité pohonné jednoce a také nezaměnitelným sportovním designem. Celkový vzhled je totiž jednoznačně inspirován jejím superbikovým modelem RSV4. Ve vývojovém a testovacím centru v Noale se tak italským technikům povedlo přivést na svět stroj za využití zkušeností z vývoje sportovních motocyklů. Jestli to zákazníci ocení, na to si budeme muset ještě počkat, na první pohled ale novinka nevypadá zle a použitá technika se také u běžného skútru zrovna nevidí.
Pohonnou jednotkou tohoto stroje není nic jiného než dvouválec do V svírající úhel 90°. Se zdvihovým objemem 850 ccm se jedná doposud o nejvýkonnější motor používaný u skútrů. Dvouválcový agregát vychází z motoru koncernové Gilery GP 800 a pro použití v Aprilii SRV byl podrobena důkladné revizi. Výsledkem je zvýšení výkonu na 76 koní při 7750 1/min a zvětšení točivého momentu 76,5 N.m při 6000 otáčkách. Nové lambda sondy zajišťují lepší spalování, nižší spotřebu i emise. SRV 850 proto bude s přehledem plnit emisní limity EURO 4. Rotující části motoru a převodovky se otáčejí opačným směrem než kola, čímž bylo docíleno podstatného snížení setrvačnosti otáčení a gyroskopického efektu. To má za důsledek snadnější ovládání a lehčí zatáčení.
Motor je kompleně integrován do prostorového trubkového rámu z vysokopevnostní oceli pomocí pružného uložení pohlcujícího vibrace. Simulace i silniční testy prokázaly dosažení koeficientu stability při plném výkonu 1 rad/s, což je hodnota běžná pro motocykly a více než dvojnásobná oproti bežným standardům u skútrů. Řízení SRV 850 je velmi podobné řízení motocyklu i díky geometrii rámu a přední vidlici poskytující neutrální odezvu a mimořádnou stabilitu. Vidlice s kluzáky o růměru 41 mm je nově kalibrována pro lehčí kontrolu stroje při brzdění a nájezdu do zatáček. Zadní odpružení zajišťuje mohutná kyvná vidlice z lehkých slitin odpružená jedním bočně usazeným hydraulickým tlumičem nastavitelným do sedmi poloh předpětí pružiny. Samozřejmostí je výkonná brzdová soustava. Vpředu se proto nacházejí dva brzdové kotouče o průměru 300 mm s dvoupístkovými brzdiči, vzadu kototouč o průměru 280 mm. Parkovací brzda s ovládáním napravo pod řízením pak slibuje snadné ovládání.
Na českém trhu se italská novinka objeví na jaře s cenovkou do čtvrt milionu korun. V průběhu léta se můžeme těšit na verzi vybavenou systémem ABS.
- Přidat komentář 3
- Publikováno: 23.11.2011
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem