BMW C1-E: skútr na celý život

Jednostopých strojů, jenž jsou poháněny výhradně elektrickou energií je čím dál více. Svou trochou do pomyslného mlýna nyní přispívá i automobilka BMW se svým kapotovaným skútrem.

V letech lety 2000 až 2003 automobilka BMW disponovala v nabídce jednostopých strojů skútrem nesoucím název BMW C1, který byl určen výhradně pro Evropu. Zároveň se jedná o prakticky nejbezpečnější skútr jaký byl kdy vyroben. Je totiž opatřen krytou kabinou, která má přední nárazovou zónu a dokonce i bezpečnostní pásy, bohužel i tak se nikdy příliš dobře neprodával. I když bylo možné používat jej téměř za každého počasí. Osud modelu C1 by se ale přece jen mohl změnit.

Mnichovská divize motocyklů BMW nyní předvedla v rámci evropského projektu eSUM (European Safer Urban Motorcycling) pro bezpečnější provoz motocyklů ve městech, koncept vylepšeného modelu s označením C1-E. Ten si zachovává všechny bezpečnostní prvky původního modelu, ale navíc přidává výhradně elektrický pohon. Bavorská automotobilka si jej vypůjčila od společnosti Vectrix. Jde však pouze o řídící systém. Vysoce výkonné lithium-iontové akumulátory jsou odlišné. BMW C1-E lze taktéž vybavit kromě elektromotoru také klasickým spalovacím motorem, případně jiným agregátem dle přání. Vzadu za řidičem se navíc nachází také úložný prostor.

c1e2c1e4c1e5



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama