BMW CE 04: městský elektrický skútr

Nový elektrický skútr BMW CE 04 je přímo stvořený pro jízdu do měst a jemu přilehlých oblastí. Jeho pohon je čistě elektrický s maximálním výkonem 42 koní a na plně nabitou baterii zvládne ujet až 130 kilometrů. Maximální rychlost je 120 km/h.

Novinka je finální verzí konceptu Definition CE 04 představeného v loňském roce. Svým designem, inovativním řešením konektivity a čistě elektrickým pohonem byl přímo stavěný pro městské prostředí. S maximálním výkonem 31 kW (42 k) nabízí mimořádnou radost z jízdy. Na klasickou disciplínu „rozjezd na semaforu“ z 0 na 50 km/h potřebuje jen bleskových 2,6 sekundy. I ve snížené výkonové třídě vozidel L3e-A1 je k dispozici hnací výkon 23 kW (31 k). Maximální rychlost obou verzí je 120 km/h.

Nové BMW CE 04 má dostatečnou kapacitu baterie s hodnotou 60,6 Ah (8,9 kWh), což zajišťuje dojezd přibližně 130 km (verze se sníženým výkonem 100 km). To umožňuje každodenní bezemisní jízdu ve městě, v příměstských oblastech i menší zábavné výlety po práci nebo o víkendu.

1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (11)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (13)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (15)

Elektromotor s permanentním magnetem je umístěný v rámu mezi baterií a zadním kolem. Lithium-iontovou baterii lze nabíjet pomocí integrovaného nabíjecího zařízení z běžné domácí zásuvky, z nabíječky Wallbox nebo na veřejné nabíjecí stanici. Při zcela vybité baterii trvá její nabití z běžné zásuvky v ideálním případě 4 hodiny a 20 minut. S rychlonabíječkou, která je k dispozici jako volitelné příslušenství a jejíž výkon dosahuje až 6,9 kW (standardní úroveň je 2,3 kW), se doba nabíjení při zcela vybité baterii zkrátí na pouhou 1 hodinu a 40 minut. Pokud je úroveň nabití baterie pouze 20 %, trvá její nabití rychlonabíječkou na 80 % jen 45 minut. V závislosti na trhu se s BMW CE 04 standardně dodává nabíjecí kabel pro běžné zásuvky s nabíjecím výkonem 2,3 kW.

Elektroskútr je vybaven i slušnou elektronickou výbavou již ve standardní nabídce. Systém ASC pro kontrolu trakce je srovnatelný s automatickou kontrolou stability u motocyklů BMW se spalovacím motorem. ASC v případě prokluzu zadního kola okamžitě odpovídajícím způsobem omezí točivý moment motoru. Systém DTC (Dynamic Traction Control), který je k dispozici jako volitelná výbava, přináší ještě větší bezpečnost jízdy. Na výběr budete mít ze třech jízdních režimů - Eco, Rain a Road. Připlatit si můžete za režim Dynamic, který skútru umožňuje ještě rychlejší akceleraci.

Hlavní rám má trubkovou ocelovou konstrukci. Pro přední kolo je použita teleskopická vidlice s průměrem trubky kluzáku 35 mm. Vedení zadního kola zajišťuje jednostranné kyvné rameno. Vzadu se o odpružení a tlumení stará plně zakrytá pružinová vzpěra. Obuto je na patnáctipalcových pneumatikách. Vpředu se o bezpečné zpomalení stará dvoukotoučová brzda, jíž vzadu pomáhá jednokotoučový systém. Systém BMW Motorrad ABS navíc zajišťuje vysokou úroveň aktivní bezpečnosti. Systém ABS Pro, který je k dispozici jako volitelná výbava, jde ještě dál: pomocí snímače bočního náklonu může ABS Pro regulovat také brzdění v zatáčkách, tedy v náklonu.

Elektroskútr je standardně vybaven 10,25palcovým barevným TFT displejem s integrovanou mapovou navigací a konektivitou. Barevný displej poprvé umožňuje zobrazit navigační mapu přímo v přístrojovém panelu, takže není potřeba žádný další displej. Světelné jednotky využívají LED technologii. Patří mezi ně přední světlomet pro dálková a potkávací světla a kromě zadního světla vybaveného LED technologií jsou zde také LED směrovky. Ještě větší bezpečnost v noci zajišťují adaptivní odbočovací světla, která jsou k dispozici jako výbava na přání. Více jistoty při odbočování a zatáčení v noci přinášejí doplňkové světelné jednotky, jež osvětlují prostor více do stran. Jako volitelná výbava jsou k dispozici také speciální vítací světelné funkce „Welcome“ a „Good Bye“.

1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (24)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (23)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (21)

Nové BMW CE 04 ztělesňuje futuristicky pojatou formu městské mobility na dvou kolech také ve svém designu. Na první pohled naznačuje svoji technologii pohonu a zároveň stroj okamžitě identifikuje jako člena rodiny BMW Motorrad. Moderní celkové pojetí je tvořeno spojením nápadné bílé barvy, kterou doplňují matně černé prvky v přední a boční části a dále pak „vznášející se“ sedlo. Celek pak umocňují litá kola s designem diskových kol a boční stojánek, který je do celku pečlivě integrován. Provedení Avantgarde Style (volitelná výbava) je výrazným barevným vyjádřením současné městské mobility. V tomto stylu je šedý metalický lak Magellan Grey doplněn černo-oranžovým sedlem, oranžovým větrným deflektorem a různými dalšími grafickými prvky.

Odkládací prostory naleznete na boku a vpředu. Boční přihrádku na přilbu lze nyní obsluhovat vsedě. Aktivně odvětrávaná přihrádka pro nabíjení mobilního telefonu s nabíjecím portem USB-C zabrání přehřátí přístroje.

1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (1)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (2)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (3)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (4)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (5)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (6)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (10)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (12)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (14)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (16)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (17)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (18)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (19)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (20)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (22)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (7)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (8)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (9)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (25)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (33)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (26)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (27)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (28)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (32)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (29)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (30)1 BMW CE 04 elektromotocykl 2021 (31)

Zdroj: BMW Motorrad



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama