BMW CE 04: městský elektrický skútr
- Publikovno: 15.7.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Nový elektrický skútr BMW CE 04 je přímo stvořený pro jízdu do měst a jemu přilehlých oblastí. Jeho pohon je čistě elektrický s maximálním výkonem 42 koní a na plně nabitou baterii zvládne ujet až 130 kilometrů. Maximální rychlost je 120 km/h.
Novinka je finální verzí konceptu Definition CE 04 představeného v loňském roce. Svým designem, inovativním řešením konektivity a čistě elektrickým pohonem byl přímo stavěný pro městské prostředí. S maximálním výkonem 31 kW (42 k) nabízí mimořádnou radost z jízdy. Na klasickou disciplínu „rozjezd na semaforu“ z 0 na 50 km/h potřebuje jen bleskových 2,6 sekundy. I ve snížené výkonové třídě vozidel L3e-A1 je k dispozici hnací výkon 23 kW (31 k). Maximální rychlost obou verzí je 120 km/h.
Nové BMW CE 04 má dostatečnou kapacitu baterie s hodnotou 60,6 Ah (8,9 kWh), což zajišťuje dojezd přibližně 130 km (verze se sníženým výkonem 100 km). To umožňuje každodenní bezemisní jízdu ve městě, v příměstských oblastech i menší zábavné výlety po práci nebo o víkendu.
Elektromotor s permanentním magnetem je umístěný v rámu mezi baterií a zadním kolem. Lithium-iontovou baterii lze nabíjet pomocí integrovaného nabíjecího zařízení z běžné domácí zásuvky, z nabíječky Wallbox nebo na veřejné nabíjecí stanici. Při zcela vybité baterii trvá její nabití z běžné zásuvky v ideálním případě 4 hodiny a 20 minut. S rychlonabíječkou, která je k dispozici jako volitelné příslušenství a jejíž výkon dosahuje až 6,9 kW (standardní úroveň je 2,3 kW), se doba nabíjení při zcela vybité baterii zkrátí na pouhou 1 hodinu a 40 minut. Pokud je úroveň nabití baterie pouze 20 %, trvá její nabití rychlonabíječkou na 80 % jen 45 minut. V závislosti na trhu se s BMW CE 04 standardně dodává nabíjecí kabel pro běžné zásuvky s nabíjecím výkonem 2,3 kW.
Elektroskútr je vybaven i slušnou elektronickou výbavou již ve standardní nabídce. Systém ASC pro kontrolu trakce je srovnatelný s automatickou kontrolou stability u motocyklů BMW se spalovacím motorem. ASC v případě prokluzu zadního kola okamžitě odpovídajícím způsobem omezí točivý moment motoru. Systém DTC (Dynamic Traction Control), který je k dispozici jako volitelná výbava, přináší ještě větší bezpečnost jízdy. Na výběr budete mít ze třech jízdních režimů - Eco, Rain a Road. Připlatit si můžete za režim Dynamic, který skútru umožňuje ještě rychlejší akceleraci.
Hlavní rám má trubkovou ocelovou konstrukci. Pro přední kolo je použita teleskopická vidlice s průměrem trubky kluzáku 35 mm. Vedení zadního kola zajišťuje jednostranné kyvné rameno. Vzadu se o odpružení a tlumení stará plně zakrytá pružinová vzpěra. Obuto je na patnáctipalcových pneumatikách. Vpředu se o bezpečné zpomalení stará dvoukotoučová brzda, jíž vzadu pomáhá jednokotoučový systém. Systém BMW Motorrad ABS navíc zajišťuje vysokou úroveň aktivní bezpečnosti. Systém ABS Pro, který je k dispozici jako volitelná výbava, jde ještě dál: pomocí snímače bočního náklonu může ABS Pro regulovat také brzdění v zatáčkách, tedy v náklonu.
Elektroskútr je standardně vybaven 10,25palcovým barevným TFT displejem s integrovanou mapovou navigací a konektivitou. Barevný displej poprvé umožňuje zobrazit navigační mapu přímo v přístrojovém panelu, takže není potřeba žádný další displej. Světelné jednotky využívají LED technologii. Patří mezi ně přední světlomet pro dálková a potkávací světla a kromě zadního světla vybaveného LED technologií jsou zde také LED směrovky. Ještě větší bezpečnost v noci zajišťují adaptivní odbočovací světla, která jsou k dispozici jako výbava na přání. Více jistoty při odbočování a zatáčení v noci přinášejí doplňkové světelné jednotky, jež osvětlují prostor více do stran. Jako volitelná výbava jsou k dispozici také speciální vítací světelné funkce „Welcome“ a „Good Bye“.
Nové BMW CE 04 ztělesňuje futuristicky pojatou formu městské mobility na dvou kolech také ve svém designu. Na první pohled naznačuje svoji technologii pohonu a zároveň stroj okamžitě identifikuje jako člena rodiny BMW Motorrad. Moderní celkové pojetí je tvořeno spojením nápadné bílé barvy, kterou doplňují matně černé prvky v přední a boční části a dále pak „vznášející se“ sedlo. Celek pak umocňují litá kola s designem diskových kol a boční stojánek, který je do celku pečlivě integrován. Provedení Avantgarde Style (volitelná výbava) je výrazným barevným vyjádřením současné městské mobility. V tomto stylu je šedý metalický lak Magellan Grey doplněn černo-oranžovým sedlem, oranžovým větrným deflektorem a různými dalšími grafickými prvky.
Odkládací prostory naleznete na boku a vpředu. Boční přihrádku na přilbu lze nyní obsluhovat vsedě. Aktivně odvětrávaná přihrádka pro nabíjení mobilního telefonu s nabíjecím portem USB-C zabrání přehřátí přístroje.
Zdroj: BMW Motorrad
- Přidat komentář +
- Publikováno: 15.7.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 15.5. - Oruga Unitrack: první elektrický monotrack
- 2.2. - Motosalon 2024 Brno: čtyři haly plné zážitků
- 20.12.2023 - Honda SC e: Concept: koncept elektrického skútru