Honda Forza 125 2015: velký úložný prostor
- Publikovno: 7.10.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Honda rozšiřuje svoji základnu maloobjemových skútrů, které si můžete pořídit s řidičským oprávněním třídy B.
Nedávno jsme vám v testu představili městský skútr Honda PCX 125, jméno Forza také není v motocyklovém světě malou neznámou, po ulicích zcela jistě potkáváte pár silnějších strojů Honda NSS 300 Forza, nyní budete mít možnost potkávat i slabší verzi Forza 125. Není to vyloženě městský skútr, je spíše určený pro dojíždění z větších vzdáleností. Od třístovky se však vzhledově dost liší. Novinka má sportovnější štíhlejší design, světla s LED diodami, komfortní sedlo a úložný prostor, který bez problémů pojme dvě helmy. Přední úložná schránka se také zvětšila a najdete v ní 12V zásuvku.
Nový kapalinou chlazený jednoválec má výkon 10,5 kW a zcela jistě nebude mít problém udržovat povolenou 90 kilometrovou rychlost, ve své kategorii bude patřit mezi ty svižnější jedince. Spotřeba by se měla držet něco málo přes dva litry benzínu a tak na 11,5 litrovou nádrž ujedete slušnou řádku kilometrů. Při cestování uvítáte výškově stavitelné plexi, který vám ještě více zpříjemní celkový komfort během jízdy.
Stabilitu a vyrovnávání nerovností vám zajistí přední 15" kolo, zadní má palců pouze 14 a to kvůli zajištění velkého úložného prostoru pod sedlem. Pozastavím se pouze nad hmotností 161 kg, která mi u stopětadvacítky přijde dost vysoká, pro proplétání v husté dopravní špičce to moc pohodlné nebude a to nemluvím o manipulaci na místě, kde je znát každý kilogram navíc. Za příplatek si budete moci pořídit vyhřívané rukojeti, zadní kufr (35 l) nebo pomocný brzdný systém ABS. Forza 125 by měla být dostupná v pěti barevných provedeních.
Technické údaje
Motor: Čtyřdobý kapalinou chlazený jednoválec, OHC . Vrtání a zdvih 52,4 x 57,9 mm, zdvihový objem 124,9 ccm, kompresní poměr 11,5:1. Největší výkon 10,5 kW při 8 750 1/min, největší točivý moment 12 N.m při 8 250 1/min.
Pohonné ústrojí: sekundární převod variátorem, automatická převodovka.
Podvozek: trubkový rám, přední teleskopická vidlice, zadní kyvná vidlice s dvěma tlumiči. Přední brzda kotoučová 256mm, zadní brzda kotoučová 240mm. Pneumatika vpředu 120/70 15M/C a vzadu 140/70 14M/C. Celková délka 2134 mm, šířka 748 mm, rozvor 1490 mm, výška sedla nad zemí 780 mm, provozní hmotnost 161 kg, objem palivové nádrže 11,5 litrů.
- Přidat komentář 3
- Publikováno: 7.10.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky