Honda Forza 125: prémiový sportovní skútr
- Publikovno: 4.11.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Sportovní skútr Forza 125 patří mezi oblíbené motocykly a to nejen kvůli jeho možnosti řídit jej s řidičským oprávněním skupiny B, ale právě kvůli jeho dynamickým tvarům, které jsou s novou verzí ještě sportovnější. Komfortu mu dodá elektricky ovládaný štít, vylepšený motor i nastavitelná kontrola trakce HSTC.
Své první představení si Forza 125 užila na podzim 2014 a první evropští zákazníci na nich vyrazili do ulic velkoměst hned v následujícím roce. Tento skútr byl speciálně navrhnut právě pro potřeby Evropanů, neboť jejich požadavky jsou vysoké a náročné. Ovšem tento tah se Hondě povedl na výbornou, protože na starém kontinentu jich prodali již více než 60 tisíc. I nám se během jeho redakčního testu osvědčil na výbornou a určitě bychom ho na pojížďky po městě brali.
I nová generace skútru Forza 125 bude mít výrazný design, který jde ve stejném stylu jako nová a silnější sestra Honda Forza 750. Úpravy se dotkly přední a boční kapotáže, zrcátek, zadních bočních panelů a krytu motoru. Celkově teď motocykl působí štíhleji a zlepšila se i jeho aerodynamika. Upravený elektricky ovládaný štít má kvůli lepší ochraně před větrem o 40 mm širší rozsah nastavení, lze jej tedy nastavit v rozmezí 180 mm. Do mimořádně velkého prostoru pod sedlem se vám vejdou dvě integrální přilby a 12V zásuvku v přihrádce pod řídítky nahradila USB nabíječka. Sympatie u nás má bezklíčový systém Smart Key, který kromě zapalování motocyklu ovládá i příplatkový 45litrový vrchní kufr.
Podvozek u motocyklu zůstal nezměněn, avšak čtyřventilový vodou chlazený SOHC motor enhanced Smart Power (eSP) získal systém nastavitelné kontroly trakce (Honda Selectable Torque Control – HSTC), který dohlíží na adhezi zadního kola. Motor disponuje výkonem 11 kW při 8 750 1/min. a maximem točivého momentu 12,2 Nm při 6 500 1/min. Motor navíc splňuje emisní normu EURO5.
Zrychlení z klidu je u modelu Forza 125 na velmi dobré úrovni (0-200 m za pouhých 13,3 s) a díky vysokému výkonu ve středních otáčkách se zlepšila dynamická akcelerace při typických městských rychlostech mezi 40 a 60 km/h. Stroj bez problému udrží rychlost kolem 90 km/h a maximální rychlost dosahuje 108 km/h.
Trubkový ocelový rám zůstal nezměněn. Robustní 33mm teleskopická vidlice je doplněna dvěma zadními tlumiči se sedmiúrovňovým nastavením předpětí, jež jsou spojeny s jednodílným hliníkovým kyvným ramenem. Nízká hmotnost modelu Forza 125, která činí pouhých 161 kg, usnadňuje ovládání stroje při rychlosti chůze i parkování. Ke stabilitě přispívá i rozvor kol, jenž činí 1 505 mm; za skvělou ovladatelnost stroj vděčí geometrii řízení – sklonu přední vidlice 26,5° a závleku 89 mm.
Patnáctipalcové přední kolo z hliníkové slitiny je obuto do pneumatiky o rozměru 120/70, zatímco 14palcové zadní kolo používá pneumatiku o rozměru 140/70. Přední kolo je opatřeno velkým brzdovým kotoučem o průměru 256 mm, kterému sekunduje 240mm kotouč na zadním kole. Pro lepší kontrolu při brzdění na kluzkém povrchu je stroj vybaven systémem ABS.
Model Forza 125 pro rok 2021 bude k dispozici v pěti barevných provedeních: matná šedá metalíza Matt Cynos Grey Metallic, bílá perleťová Pearl Cool White, černá perleťová Pearl Nightstar Black, stříbrná metalíza Lucent Silver Metallic a matná červená metalíza Mat Carnelian Red Metallic. Samozřejmostí je i široká nabídka příslušenství od zmiňovaného 45 litrového horního kufru, přes zadní nosič až po vyhřívané rukojeti. Do prodeje by se měla nová Forza 125 dostat na přelomu letošního roku.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 4.11.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 22.4. - Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta
- 16.4. - Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem
- 11.4. - BMW R 1300 R: svalnatý roadster
- 9.4. - Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem
- 31.3. - BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu
- 28.3. - Mio MiVue MP30 GPS: motokamera na přilbu s magnetickým senzorem