Honda NM4 Vultus: futurista
- Publikovno: 22.3.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Honda v poslední době umí své zákazníky i celý motocyklový svět opravdu překvapit. Důkazem budiž také její futuristický stroj nazvaný NM4 Vultus.
Na první pohled se zdá, že se japonská Honda úplně zbláznila. Po neúspěchu podobně vypadajícího modelu DN-01 překvapuje dalším designově a technicky docela výjimečným strojem, který se řadí někam na pomezí kategorie skútrů a silničních motocyklů pro každodenní použití.
Design novinky nazvané NM4 Vultus odkazuje podle japonských designérů na tamní kreslené seriály Anime a Magna a má proto přitáhnout mladé nekonvenční zákazníky odkojené na sociálních sítích. Do jaké míry se to Hondě podaří, ukáže až čas. Jisté je jen jedno. Pár zákazníků se pro tuhle motorku také v Evropě určitě najde (na českém trhu se kvůli vysoké ceně asi prodávat nebude). Dalším důvodem pro výběr futuristicky vypadajícího stroje se zpětnými zrcátky zabudovanými do kapotáže (šířka stoje 933 mm), moderně vypadající přístrojovou deskou, nastavitelným štítem a zádovou opěrkou jezdce (sedlo ve výšce jen 650 mm nad zemí) bude zcela jistě použitá technika.
Pod ostře střiženým kabátem Hondy NM4 Vultus se nachází paralelní osmiventilový dvouválec o objemu 745 ccm, jenž je použit u skútru Integra. Stejně jako on má i Vultus standardně dvouspojkový automat DCT s pěti rychlostními stupni. Podvozek dvoumístného stroje s pohotovostní hmotností 245 kilogramů tvoří rám z ocelových trubek osazený vpředu klasickou 43 mm vidlicí s jednokotoučovou brzdou. Vzadu najdeme centrální tlumič s „hondím“ systémem Pro-Link. ABS je základní výbavou.
V další výbavě stroje najdeme LED techniku směrovek, až 25 barevných odstínů podbarvení přístrojového štítu a masivní ponton přední kapotáže ukrývá z boku dva poměrně velké úložné prostory. Zajímavé, že? Japonský výrobce navíc uvádí možnost dokoupení i bočních cestovních kufrů zvyšujících praktičnost při každodenním používání tohoto vskutku originálního dopravního prostředku.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 22.3.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance
- včera - V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side
- 18.4. - Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol.
- 18.4. - Aleix Espargaro s wild card v Jerezu
- 17.4. - WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit?
- 16.4. - Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce
Další z rubriky
- 16.4. - Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem
- 11.4. - BMW R 1300 R: svalnatý roadster
- 9.4. - Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem
- 31.3. - BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu
- 28.3. - Mio MiVue MP30 GPS: motokamera na přilbu s magnetickým senzorem
- 26.3. - Piaggio Beverly 310: svižný městský skútr