Honda SH 300i 2015: svižný a pohledný

Skútr Honda SH určený pro každodenní ježdění a známý svým všestranným využitím se také dočkal svojí modernizace.

Prodejní trhák jménem SH má za sebou již více jak milión obdivovatelů. Přesně tolik jich totiž už po silnicích jezdí. Jedná se o modely o objemu 125 a 150 kubíků, které poslední roky doplňuje i nejsilnější třístovka. Spolehlivost si nemohou ani jeden závidět, stejně jako jejich kompaktní rozměry a všestranné jízdní vlastnosti. Pojďme se ale podívat na poslední zmiňovaný skútr o zdvihovém objemu 300 ccm, který má přece jen díky svému výkonu větší šanci zaujmout.

Základem každého stroje je rám, který musí být nejenom pevný a tuhý, ale i dobře tvarovaný, aby vyhovoval potřebám samotného umístění motoru i ostatních důležitých věcí. Konkrétně u skútrů je hlavní požadavek velký úložný prostor. Nový zdejší rám z ocelových trubek je rozměrnější a i díky tomu se povedlo tento prostor zvětšit. Nyní se tam snadno schová integrální přilba a pár věcí ještě k tomu.

Ovladatelnost a jízdní vlastnosti se díky delšímu rozvoru zlepšily, neboť se počítá i s rychlejšími průlety, ke kterým vyšší výkon přímo vybízí. A jak jinak zlepšit stabilitu ve vyšších rychlostech, než díky delšímu rozvoru. Samotný posed jezdce je pak lehce upraven pro pohodlí a snadnou manipulaci se strojem.

Motor dostal více šťavnatého točivého momentu a překvapí ochotou vytáčet se lépe od nižších otáček. Je to i díky lehčím vnitřnostem v motoru, kde se vnitřní tření dostalo na nejnižší možnou hranici. Jmenujme například nová ložiska v motoru, která jsou jednodušší a díky novému materiálu více vydrží. Motor spolehlivě splňuje normu Euro4.

Po designové stránce si SH s ničím jiným nespletete, snad jen možná se slabšími bratry, ale modernější pojetí se tomuto stroji nedá upřít. LEDkové světlomety, podsvícené tlačítka, jednoduché startování za pomocí Smart Key, kdy se zapalování aktivuje při přiblížení na dva metry a další detaily dělají tento motocykl zajímavým.

Jenom podvozek zůstává bez větších změn. Přední 35 mm vidlici doplňují dva zadní tlumiče s nastavitelným předpětím a hliníková kyvná vidlice. Obě kola jsou osazena kotoučovými brzdami a ABS se bude dodávat standardně. Nabídka originálního příslušenství zahrnuje 35litrový zadní kufr v barvě skútru, vyhřívané rukojeti, plexištít a kryty rukojetí.

Technické údaje:

Motor: Vzduchem chlazený jednoválec se čtyřmi ventily na válec OHC. Vrtání a zdvih 72 x 68,5 mm, zdvihový objem 279,1 ccm, kompresní poměr 10,5:1. Největší výkon 20 kW při 8500 1/min, největší točivý moment 26,5 N.m při 6000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod přímý, automatická převodovka.

Podvozek: Samonosný trubkový ocelový rám. Brzdy kotoučové o průměru 256 mm. Pneumatiky 110/70 R16 vpředu a 130/70 R16 vzadu. Rozvor 1438 mm, výška sedla nad zemí 805 mm, provozní hmotnost 169 kg. Objem palivové nádrže 9 litrů.

Cena: 129 900 Kč vč. DPH sh300 c2sh300 c3sh300 c3 (1)sh300 c4sh300 c4 (1)sh300 c4 (2)sh300 c5



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama