Honda SH300i 2016: štíhlá s menší spotřebou

Novinka jako první splňuje emisní normu Euro 4 a tak veškeré změny, které byly na této Hondě provedeny, vedou hlavně ke snížení spotřeby paliva a emisí.

Ještě jsme si ani nestačili zažít letošní model SH 300i a už tu máme novinku na příští rok. Jednoválcový kapalinou chlazený motor o zdvihovém objemu 279,1 ccm je stejný jako má jeho starší sestra. Má však větší točivý moment v nízkých otáčkách a byla u něj použita nová technologie, která mu snižuje tření. Výrobce uvádí, že bychom to měli poznat zejména při rozjezdech, budou ostřejší a živější, proto zcela jistě milovníci rychlých rozjezdů z křižovatek zajásají. Přestože je to pouze třístovka, její maximální rychlostní hranice se blíží k hodnotě 160 km/h.

V Čechách se tento skútr moc neprodává, větší popularitu má v Jižních státech Evropy, avšak pokud hledáte vozidlo, se kterým se budete hbitě proplétat mezi auty, tak tahle štíhlá krasavice je to pravé ořechové. Navíc má v sobě skrytého závodního ducha, takže pokud vám bouchnou saze, zcela jistě si s ní užijete i trochu sportovní jízdy. Její ostrý výraz, s diodovými světly vpředu a vzadu, dává všem vědět, že to není jen tak obyčejný loudavý skútr.

Ke komfortu pohodlného ovládání přibylo bezklíčové odemykání, Honda Smart Key System. Dosah má až dva metry a kromě startování si můžete pomocí tlačítek odemknout řízení nebo zvednout sedlo. No a když už ho budete mít zvednuté, zjistíte, že oproti minulému modelu má větší úložný prostor. Uklidíte tam otevřenou přilbu, rukavice i lehčí bundu. Posaz jezdce je více vzpřímenější, tak snad na vás během vyšších rychlostech nebude více foukat. O bezpečné zastavení se postarají brzdy s pomocným systémem ABS. Cena tohoto městského společníka by měla být kolem 130 tisíc korun.

Technické údaje:

Motor: Kapalinou chlazený jednoválec se čtyřmi ventily na válec SOHC. Vrtání a zdvih 72 x 68,5 mm, zdvihový objem 279,1 ccm, kompresní poměr 10,5:1. Největší výkon 18,5 kW při 7500 1/min, největší točivý moment 25,5 N.m při 5000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod přímý, automatická převodovka.

Podvozek: Samonosný trubkový ocelový rám. Přední vidlice o průměru 35 mm, zadní teleskopické tlumiče. Brzdy kotoučové o průměru 256 mm. Pneumatiky 110/70 R16 vpředu a 130/70 R16 vzadu. Rozvor 1438 mm, výška sedla nad zemí 805 mm, světlá výška 130 mm, provozní hmotnost 169 kg. Objem palivové nádrže 9 litrů.

1 2016 Honda SH300i011 2016 Honda SH300i021 2016 Honda SH300i041 2016 Honda SH300i051 2016 Honda SH300i061 2016 Honda SH300i071 2016 Honda SH300i081 2016 Honda SH300i091 2016 Honda SH300i101 2016 Honda SH300i111 2016 Honda SH300i121 2016 Honda SH300i131 2016 Honda SH300i141 2016 Honda SH300i151 2016 Honda SH300i16



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama