Italjet Dragster 559 Twin: supervýkonný skútr
- Publikovno: 25.12.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Typická italská horkokrevnost a výstřednost se přenesla do nového skútru Italjet Dragster 559 Twin s výkonem 58 koní a s technologií inspirovanou superbikovými motocykly. Poháněn je dvouválcovým motorem a unikátem je bezpochyby jeho šestistupňová převodovka, která je u skútrů raritou.
Jestli je ve světě skútrů nějaká výjimečná firma, tak je to rozhodně italský Italjet. Jejich skútry mají svůj jasný designový jazyk s odhalenými trubky rámu. Nejdou s davem, jdou hlavou přímo proti němu, jsou výstřední a v některých případech až extravagantní. Na veletrhu EICMA představili jejich nejvýkonnější model Dragster 559 Twin s výkonem 58,3 koní při 8500 otáčkách. Není to žádný supervýkon na poli sportovních motocyklů, ale v kategorii skútrů rozhodně ano.
Když se podíváme na vývoj jejich modelů v čase, tak je jejich design model od modelu ostřejší a agresivnější. Podívejte se na modely Dragster 125 a 200 z roku 2019 a porovnejte ji s loni představeným skútrem Dragster 500GP s aerodynamickými křidélky. No a letošní novinka je zase o kus dál, je ještě více ostřejší, hranatější a aerodynamická křidélka už nejsou křidélka, ale rovnou křídla.
Srdcem tohoto živelného stroje je zcela nový, kapalinou chlazený dvouválcový motor se zdvihovým objemem 550 ccm s maximálním točivým momentem 55 newtonmetrů při 6500 otáčkách. Bude se nabízet i v seškrcené verzi s výkonem 48 koní pro řidičskou skupinu A2, což umožní pořídit si tento sportovní skútr i mladším pilotům. Motor je usazen v příhradovém rámu s odhalenými trubkami.
Jednou z nejzajímavějších informací o tomto skútru je ta, že nemá ve výbavě ani variátor CVT ani dvouspojkovou automatickou spojku DCT, ale klasickou šestistupňovou převodovku doplněná o antihoppingovou spojku FCC, což je v tomto segmentu nepochybně raritou. Podvozek je tvořen přední 48mm obrácenou vidlicí a zadním monoshockem ve stylu MotoGP, obě pracují se zdvihem 120 mm. O zastavení pneumatik Pirelli Diablo Rosso na patnáctipalcových ráfcích se postarají přední dvojité čtyřpístkové brzdy Brembo zakusující se 270 mm kotoučů. Hmotnost skútru je 180 kilogramů a do nádrže vejde 16 litrů paliva. Ta je umístěná mezi nohama jezdce.
Zdroj: Italjet
- Přidat komentář +
- Publikováno: 25.12.2023
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem