Peugeot Metropolis 2020: sportovní tříkolka
- Publikovno: 28.9.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Před pár dny byla světu představena již třetí generace tříkolového skútru Peugeot Metropolis, který se vyrábí ve Francii v Mandeure. Nová generace přijíždí ve sportovněji laděném kabátě, ale s jistotou pohonné jednotky. Metropolis i nadále bude poháněn jednoválcovým čtyřstovkovým motorem s označením 400i LFE.
Tříkolový skútr od Peugeotu u nás moc známý není, většina si vybaví spíše konkurenční Yamahu Tricity nebo Piaggio MP3, ale přitom Metropolis není na trhu žádným nováčkem. Oproti první a druhé generaci však prošel výraznou změnou a to nejen tou designovou. Ačkoliv to se musí nechat, že tenhle krok se Francouzům povedl moc dobře. Za změnou designu stála hlavně touha po tom, aby se co nejvíce podobal automobilům se lvíčkem ve znaku ze stejnojmenné stáje.
Metropolis má ostřejší sportovně laděné tvary, kterým výrazně dominuje mřížka umístěná mezi LED světly s denním svícením lemující vnější stranu světlometů. Při pohledu zepředu má zamračený výraz lva. Zadní světla ve tvaru lvích drápů naleznete již u všech automobilových novinek Peugeot a také u této tříkolky. Metropolis má robustnější svalnaté proporce, které vám dodávají většího pocitu jistoty a bezpečí.
V automobilovém světě se rovněž nechali inspirovat u přístrojové desky, která vychází z modelu Peugeot 308. Pětipalcový barevný TFT displej se systémem i-Connect doplňuje analogový otáčkoměr s obráceným chodem ručičky a tachometr. Díky systému i-Connect a speciální aplikaci od Peugeotu můžete nastavovat skútr pomocí vašeho chytrého telefonu. Ocenit byste mohli, zejména při jízdě městem, jednoduchou navigaci, ale také informace o příchozích zprávách a hovorech. Informace se vám mohou zobrazovat v pěti jazycích a na výběr máte i barvy displeje, pozadí buď bílé nebo černé, doplněné o drobné detaily ve zlaté, modré nebo červené barvě. Jase se nastavuje automaticky.
Srdcem tříkolového skútru je jednoválcový motor 400i LFE, což je zkratka pro Low Friction Engine, která nám napovídá, že u tohoto motoru došlo k výraznému snížení tření. Splňuje již emisní normu Euro5, má nižší hmotnost, upravené vstřikování i zapalováni, ale přesto nedošlo ke snížení výkonu ani točivého momentu. Parametry jsou stále stejné, tedy výkon 36 koní (26,2 kW) při 7250 1/min a točivý moment 38,1 Nm při 5750 otáčkách. Na výběr máte ze třech jízdních režimů, Urban, Sport a Off.
Výrobce očekává, že si tento skútr budou pořizovat lidé spíše do města a tak jej vybavil komponenty, které se s jeho nástrahami vypořádají mnohem snáze. Poprvé se tu použily brzdy SBC-ABS, které při nenadálém prudkém zabrzdění spustí výstražné varovné blikačky. Tento bezpečnostní systém doplňuje ještě kontrola trakce se třemi stupni nastavení. Bezpečným průjezdům zatáček napomáhá fungující zavěšení předních kol, které nabízí maximální přilnavost i díky pneumatikám Michelin. Spotřeba by dle výrobce měla být 3,9 l/100 km, což by vám mělo vystačit na více než 300 kilometrů. Do nádrže se vám vejde 13,5 litrů paliva.
Důležitou částí skútru je jeho podsedlový prostor, který se dělí na dvě části a otevírá se elektricky. Do té zadní za sedadlem spolujezdce se vám vejde otevřená helma nebo menší batůžek, do toho předního pod sedlem v pohodě uschováte integrální helmu nebo tašku s nákupem. Pod řídítky je ještě jedna uzavíratelná schránka s 12V nebo USB zásuvkou, záleží na tom, jakou verzi modelu Metropolis si zvolíte. Nabízet se bude ve dvou variantách. Základní verze s označením Active má černá kola a šedou metalízu.
Vybavenější verze Allure má jiná zpětná zrcátka, dvoubarevné ráfky, USB zásuvku, chromovaná závažíčka v řídítkách, kobereček v podsedlovém prostoru a systém i-Connect. Nabízet se bude ve čtyřech metalických barvách, bílé Snow White, modré metalíze Midnight Blue nebo matné Amazonite Satin Blue a matné Sideral Mat Black. Do prodeje půjde na začátku října a do konce roku 2020 bude provedení Allure nabízeno za 224.900,- vč. DPH a dostupnost nového modelu je od začátku října. Příští rok přijde do prodeje i sportovní variace, dříve známá jako RS.
Zdroj: Peugeot
Foto: William Crozes
- Přidat komentář +
- Publikováno: 28.9.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem