Piaggio MP3 400 LT: tříkolka pro každého
- Publikovno: 15.6.2011
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
I bez řidičského oprávnění skupiny A, tedy průkazu na jednostopé dopravní prostředky si můžete užívat výhod tohoto stroje v hustém městském provozu. Je to velmi jednoduché a bezpečné.
České zastoupení italské firmy Piaggio totiž sází na rozšiřující se oblibu skútrů v našem hlavním městě, která by měla být podpořena novelou zákona 361/2001 (řidičské průkazy), kdy by měl uchazeč o řidičské oprávnění skupiny B automaticky obdržet oprávnění řídit jednostopé vozidlo s automatickou převodovkou a objemem válce do 125 ccm. Vypadá to, že tato novelizace by přišla v platnost nejdříve od začátku příštího roku, proto testovaný stroj v tomto ohledu tak trochu předběhl dobu. Díky širšímu rozchodu kol 465 milimetrů u modelu MP3 400 LT můžete už nyní tento skútr řídit pouze s řidičským průkazem na automobil.
Piaggio MP3 400 LT je neuvěřitelně přesné a lehce ovladatelné, zůstává stabilní a bezpečné i na mokré vozovce. Tříkolové uspořádání skútru se vyznačuje nakláněním obou jednostranně zavěšených předních kol, díky kterému se stroj v zatáčce chová úplně stejně jako motocykl. Obě kola jsou navíc nezávisle zavěšená a odpružená, takže třeba při šikmém nájezdu na obrubník se kola přes překážku převalí postupně a vy opět téměř nepoznáte rozdíl oproti klasickému motocyklu. To samé platí při kličkování v kolonách mezi auty či při otáčení v kopci. Jedinou nevýhodou širšího stroje je občasná nemotornost při protahování se v dopravní zácpě. S Piaggiem MP3 se neprotáhnete každou mezerou jako s klasickým, jednostopým skútrem.
Naopak velmi bezproblémově se s tímto strojem parkuje. Díky elektro-hydraulickému zamykání náklonu jej bez obav můžete nechat stát v kopci či na nakloněné rovině. Zamykání náklonu využijete nejen při parkování bez použití stojanu, zde musíte pouze aktivovat parkovací brzdu umístěnou pod řídítky, ale i při zastavování na semaforech, kdy nemusíte sundávat nohy na zem. Při rozjezdu na zelenou se pouhým pootočením plynové rukojeti zámek předních kol samočinně odemkne a vy i váš případný spolujezdec oceníte zátah čtyřventilového jednoválce Piaggio Master, který vyniká výkonem 34 koní a solidním točivým momentem 38 N.m.
Co se týká vnějšího designu, projevuje se tato tříkolka opravdu osobitým stylem. Hlavně s příplatkovým plexisklem vypadá jako přibližovalo z jiné galaxie. Proto budete všude v centru pozornosti. Názor na vzhled Piaggia MP3 tedy nechám spíše na vás a raději zhodnotím tento stroj z uživatelského hlediska. První, co vám po několika kilometrech za řídítky sedne, bude pohodlné sedlo s madlem a opěrkou zad pro spolujezdce. Oceníte také dobře čitelnou přístrojovou desku a velkoryse řešené úložné prostory.
Technické údaje
Motor: Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec se čtyřmi ventily. Vrtání a zdvih 85,8 x 69 mm, zdvihový objem 399 ccm. Největší výkon 34 k (25 kW) při 7500 1/min, největší točivý moment 38 N.m při 5500 1/min. Elektronické vstřikování paliva, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a elektronické digitální zapalování.
Pohonné ústrojí: Sekundární převod plynulým variátorem CVT, automatická odstředivá spojka v olejové lázni.
Podvozek: Dvojitý kolébkový rám z oceli, vpředu lichoběžníková ramena s hydraulickými tlumiči, vzadu dva hydraulické tlumiče. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 240 mm se čtyřpístkovým radiálně uloženým třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 240 mm. Pneumatiky dvě 120/70 R 12 vpředu a 140/70 R 14 vzadu. Rozvor 1550 mm, výška sedla nad zemí 785 mm, objem palivové nádrže 12 l
Cena vč. DPH: 179 900 Kč
- Přidat komentář 11
- Publikováno: 15.6.2011
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro