Quadro 4: první čtyřkolový skútr na světě
- Publikovno: 29.4.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Švýcarská firma Quadro Vehicles představila jako první na světě čtyřkolový skútr s nakláněním. A není jím nic jiného, než finální verze dříve prezentovaného prototypu s názvem Quadro Parkour.
Zvláštností této novinky není jen skutečnost, že coby skútr má čtyři kola a že jej smí řídit majitelé řidičského oprávnění skupiny B (stačí ŘP na auto), ale revoluční je především jeho čtyřkolová konstrukce. Výrobce tříkolky Quadro 350 S použil inovativní hydraulickou naklápěcí techniku HTS nejen na přední nápravě, ale i pro pohyb zadních kol. To přináší celou řadu výhod, bezkonkurenční stabilitu, velkou porci bezpečnosti i komfortu a náklon 45° jako u motocyklu.
Tento dva metry dlouhý a 0,8 metru široký stroj má podobnou jízdní stabilitu automobilu a současně nabízí jízdní pocity jako na motocyklu. Žádné podklouznutí kol na mokré vozovce, náklon až 45° v zatáčce při stejném tlaku na každé kolo, přenos brzdného výkonu na čtyři, místo na dvě kola a stabilitu řízení, kterou zatím z motocyklů neznáme. Švýcarský výrobce, firma Quadro Vehicles S.A., dceřiná společnost známého designového a vývojového centra Marabese z Milána, které tvoří již více než 25 let návrhy a koncepty pro mnohé světové výrobce motocyklů, vložil všechno své know-how do prvního čtyřkolového skútru na světě s názvem Quadro4. Již v roce 2012 byl veřejnosti prezentován prototyp s názvem Parkour. Díky dalšímu technickému a koncepčnímu vývoji uzrál postupně tento prototyp do sériového stavu pod jménem Quadro4 a bude uveden tento měsíc na trh v České republice s cenou pod tři sta tisícovou hranicí. Byli jsme pozváni na testovací jízdy, takže se těšte, za necelý měsíc vám přineseme také test zajímavého stroje.
Nyní se ale vraťme k technickému řešení modelu Quadro4. Nový model totiž není jen variantou tříkolového skútru 350D nebo 350S, jemuž bylo dodatečně implantováno čtvrté kolo. Vskutku originální zavěšení, kterým je pneumaticko-hydraulický systém náklonu s názvem „Hydraulic Tilting System“ (HTS) jak na předních, tak i na zadních kolech. Takže obě zadní ozubeným řemenem poháněná kola jsou umístěna na dvou nezávisle zavěšených podélných vidlicích. Při jízdě v zatáčce jsou rozdíly v otáčení těchto kol jako u osobního automobilu vyrovnávány diferenciálem. Tato inovativní technika vpředu jak vzadu se skládá vždy ze tří propojených hydraulických válců plněných olejem a vzduchovou komorou – vždy jeden u kola a jeden centrální vyrovnávací uprostřed. Systém HTS se stará jednak o optimální vzduchové pérování a současně o neuvěřitelnou stabilitu, protože vždy jak obě přední tak i zadní kola jsou při jakémkoli náklonu tlačena směrem k vozovce stejným tlakem.
Díky čtyřem kolům a hydraulicky ovládanému zavěšení kol by mělo dosahovat Quadro4 maximální porci bezpečnosti. Je i na špatném podkladu bezproblémově ovladatelné a jisté. Nerovnosti, obrubníky, koleje, dokonce i schody s bravurou vyrovná – lze ho odstavit na jakémkoli svahu. Dále k tomu připočtěme brzdy jako v autě – celkem čtyři kotoučové brzdy, tedy v každém kole jedna, které zaručí bezpečné zpomalení či zastavení. Pomocí ovládací páky lze stroj přes trojcestný ventil náklon zablokovat a současně i zabrzdit pomocí ruční brzdy.
K pohonu této vskutku originální novinky slouží čtyřtaktní motor o zdvihovém objemu 350 ccm se vstřikováním paliva a výkonem 22,1 kW (30 koní), který Quadro4 rozpohybuje až na rychlost 125 km/h. Díky stabilním jízdním vlastnostem, dobré ochraně před nepřízní počasí, bohatým úložným prostorům a velké nosnosti mohou klidně dva pasažéři vyrazit na tomto „skútru“ i na delší cesty.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec se dvěma ventily. Zdvihový objem 346 ccm. Největší výkon 30 k (22,1 kW) při 7500 1/min, největší točivý moment 24,5 N.m při 5000 1/min. Elektronické vstřikování paliva, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a elektronické digitální zapalování.
Pohonné ústrojí: Sekundární převod řemenem, bezestupňový variátor.
Podvozek: Trubkový rám z oceli, HTS (pneuhydraulický systém náklonného zavěšení), vpředu i vzadu lichoběžníková ramena s hydraulickými tlumiči. Brzdy kotoučové, vpředu i vzadu dvojitá o průměru 240 mm s jednopístkovým třmenem. Pneumatiky dvě 110/80 R 14. Délka 2180 mm, výška 1340 mm, šířka 800 mm. Rozvor 1560 mm, výška sedla nad zemí 770 mm, objem palivové nádrže 15 litrů. Pohotovostní hmotnost 257 kg, nejvyšší rychlost 125 km/h.
Barevná provedení: snow white (bílá), titanium grey (šedá)
Cena vč. DPH: 289 990 Kč
- Přidat komentář +
- Publikováno: 29.4.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky