Test Aprilia SR Max 300: sportskútr
- Publikovno: 16.7.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Obratný, lehký a výkonný skútr od Aprilie se letos ukázal v novém kabátě, s jednoválcem o objemu 300 ccm a výkonem 25 koní. Jak jede?
Samotnou charakteristiku tohoto skútru od Aprilie nejlépe vystihuje jeho vzhled. Agresivní a kompaktní „racing“ design celé kapotáže včetně světel, dobrou ochranou před nepříznivým počasím, sportovní podvozek, dobře dimenzované brzdy a poměrně nízká hmotnost dávají tušit sportovnější zaměření modelu SR 300 Max. Díky válečnému zbarvení, připomínající supersportovní Aprilii RSV4 R, se mi chtělo na tenhle test obléci koženou kombinézu, ale nakonec jsem si vzal vzdušnější textil a otevřenou přilbu.
Italská třístovka vypadá opravdu velmi sportovně a tento dojem budete mít i po usednutí za její řídítka. Na přístrojové desce najdeme analogový otáčkoměr kombinovaný s digitálním displejem, téměř jako u supersportovních strojů. Digitální displej zobrazuje počet ujetých kilometrů, aktuální a průměrnou spotřebu, dojezd, čas, datum a nejvyšší dosaženou rychlost. Prohlídka může po přístrojové desce pokračovat dvojicí praktických odkládacích přihrádek, umístěných v prostoru před koleny jezdce. Opravdu využitelná, kam schováte třeba mobilní telefon, je ale pouze levá schránka, protože pod víčkem pravého kastlíku se skrývá hrdlo nádobky na chladicí kapalinu.
Podstatně objemnější a uzamykatelný úložný prostor se nachází pod odklápěcím sedlem. Kromě přilby se sem vejde třeba malý batoh a při sólo jízdě sem schováte i vaši tašku s nootebokem. Sympatické je vnitřní osvětlení podsedlového prostoru s automatickým rozsvěcením, a nechybí ani 12V zásuvka na dobití vaší elektroniky. Při parkování máte na výběr mezi stabilnějším hlavním stojanem nebo bočním „policajtem“.
Po otočení klíčku v zapalování pod vámi zavrčí jadrným zvukem kapalinou chlazený jednoválec se zdvihovým objemem 278 ccm. Jeho největší výkon 25 koní a točivý moment 23 N.m nemají se sto devadesáti kilovým strojem tolik práce, jak by se mohlo někomu zdát. Zrychlení Aprilie SR 300 Max je opravdu přesvědčivé, zvláště při sólo jízdě, pokud přiberete sedmdesátikilového spolujezdce bude to samozřejmě horší. Ve městě se hbitý skútr lehce proplétá městským provozem a nezalekne se ani sportovně laděných výletů. Ani na dálnici není problémem snadno dosáhnout nejvyšší povolené rychlosti a díky docela rozměrnému plexištítu není nic nepříjemného při ní i chvilku vydržet. Může za to naladění automatické převodovky, která je spíše než do síly naladěna do rychlosti. Na delších trasách oceníte velkou 15,5 litrovou nádrž, jejíž plnící hrdlo naleznete na tunelu vystupujícím z podlahy. Spotřeba se nám v rámci našeho testu pohybovala kolem 4 l/100 km. Při troše snahy tak není problém ujet na jedno natankování kolem dvou stovek kilometrů v docela svižném tempu.
A když už jsme se dostali ke hbitosti Aprilie SR Max 300, musím zmínit velmi stabilní podvozek posazený na velká kola. Jezdec ocení velmi tuhý rám, přední vidlici s průměrem nosníků 35 mm a zadní hydraulický tlumič s možností nastavení předpětí. Sportovnější styl jízdy se tomuto skútru opravdu nezajídá, naproti tomu budete mít problémy s tvrdým podvozkem při přejezdu příčných nerovností a zejména zpomalovacích prahů. Při jízdě „na hraně“ se můžete spolehnout na dobře dimenzované brzdy. Přední dvoupístkový třmen zakusující se do kotouče o průměru 260 mm ve spolupráci se zadním kotoučem o průměru 140 mm umí opakovaně zpomalit stroj i z vysoké rychlosti.
Aprilia SR Max 300 umí být praktickým dopravním prostředkem do města nebo pro každodenní dojíždění do práce, přičemž nabízí notnou dávku sportovního naturelu stejně jako vzhledu. Za sto dvacet tisíc tak pořídíte sportovní skútr, který v ničem příliš nezklame a dokáže vás odlišit od ostatních svým stylem. Navíc se s ním můžete výtečně pobavit, a to se obzvláště cení.
Technické údaje
Motor: Čtyřdobý kapalinou chlazený jednoválec. Čtyři ventily. Zdvihový objem 278 ccm. Největší výkon 16 kW (25 k) při 7250 1/min, největší točivý moment 23 N.m při 6000 1/min. Elektronické vstřikování paliva, el. digitální zapalování.
Pohonné ústrojí: Sekundární převod variátorem, automatická převodovka.
Podvozek: Přední teleskopická vidlice, zdvih 125 mm, zadní kyvná vidlice s dvěma tlumiči. Přední kotoučová brzda o průměru 260 mm, zadní kotoučová brzda o průměru 240 mm. Pneumatiky o rozměru 120/70 R15 vpředu a 140/60 R14 vzadu. Délka 2110 mm, šířka 780 mm, rozvor 1515 mm, výška sedla nad zemí 815 mm, provozní hmotnost 188 kg, objem palivové nádrže 15,5 litrů.
Cena vč. DPH: 119 990 Kč
- Přidat komentář 3
- Publikováno: 16.7.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 6.12. - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec