Test Honda SW-T600: křeslo na kolech
- Publikovno: 7.8.2011
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Nástupce letité Hondy SilverWing 600 je na trhu a jako vlajková loď, v nabídce skútrů této japonské značky, přichází s maximální mírou komfortu zabalené do majestátnějších linií kapotáže.
Musím se přiznat, že na test tohoto maxiskútru jsem se moc těšil. Ve skutečnosti totiž vypadá mnohem lépe než na fotkách. Elegantní až noblesní tvary, které se poprvé objevili u menšího brášky s označením SW-T400, jsou sice oproti předcházejícímu SilverWingu obratem o stoosmdesát stupňů, ale jistě osloví mnohem více konzervativnějších jezdců, pro které je takovýto jednostopý stroj zejména určen. Docela dobře si dovedu na tomto skútru představit muže v saku, který se lehce proplétá provozem, aby stihl svoji pracovní schůzku. I v detailech je design Hondy SW-T 600 dle mého soudu spíš konzervativnější, ať už se jedná o přístrojovou desku se čtyřmi kruhovými přístroji nebo nabídku barev.
Hned po prvním usednutí za řídítka jsem se začal cítit jako král na trůnu. Sedlo je obrovské, pohodlné a výborná je i jeho zadní část, fungující jako malá opěrka, kterou je vybaven také spolujezdec. Řídítka byla přesně tam, kde jsem je chtěl mít, stejně jako ovladače, páčky, prostě vše na správném místě. Asi nejlepší z hlediska ergonomie je na velkých skůtrech možnost uložení vašich nohou. Buď je máte způsobně pod sebou, nebo lehce dopředu, přičemž vrchol pohodlí je natáhnout si vaše dolní končetiny pěkně dopředu a jenom si užívat jízdy.
První dva dny jsem Hondu SW-T600 proháněl po našem hlavním městě a musím konstatovat, že i přes svojí velikost a nemalou váhu 250 kilogramů, je to stále ještě obratný a svižný dopravní prostředek, se kterým prokličkujete centrum města stejně dobře jako na mnohem menších skůtrech. Jelikož výrobce uvádí že tento skútr je vhodný jak na dojíždění do práce, tak na výlety za město, vydali jsme se i my na výlet do Jižních Čech. První zkouška dálnice. Není co vytknout, plujete si povolenou rychlostí, nefouká na Vás a pokud podržíte plyn jen o chvilku déle, jste o 40 km za hodinu rychlejší než je povoleno. Druhá zkouška poměrně kvalitní a rychlá silnice. Zase bez výhrad stále plujete v pohodě krajinou, příliš na vás nefouká a sedmdesátkou se ploužící kolonu aut jen objedete. Zkouška třetí znamenala pro Hondu SW-T600 jihočeské okresky. Ani na vyloženě zanedbaných úsecích se tento stroj neztratí, jeho podvozek si s nimi dovede docela obstojně poradit. Takže si jenom přidáváte plyn, občas přibrzdíte užíváte komfortu a přemýšlíte nad tím proč vlastně potřebujeme motorky u kterých musíme pořád řadit a mačkat spojku místo abychom si užívali bezstarostnou jízdu. Inu, člověk je tvor pohodlný a svědčí o tom třeba poslední dobou i nárůst prodejů osobních automobilů se samočinnou či dvouspojkovou převodovkou. Tenhle skútr funguje parádně ve všech režimech. Silný motor, přesný podvozek, duální brzdy (levá páčka ovládá zaroveň přední i zadní brzdu) a skvělá ergonomie. Samostatnou kapitolou je páka parkovací brzdy, umístěná před pravým kolenem. Díky tomuto zařízení nemusíte při parkování v kopci skútr složitě podpírat hlavním stojanem.
Většinu zájemců o podobný dopravní prostředek bude ale spíše zajímat praktická stránka stroje. A nejvíce asi odkládací prostory umístěné pod sedlem k jehož vyklopení směrem nahoru pomáhá plynová vzpěra. V útrobách nejenže najdete místo pro dvě helmy, navíc se sem vejde třeba i taška s notebookem a spousta dalších drobností. Osvětlený zavazadlový prostor standardně doplňují pod řídítky umístěné schránky na drobnosti, z nichž ta levá je uzamykatelná. Samozřejmě lze Hondu SW-T600 dodatečně vybavit i zadním kufrem a zvětšit tak přepravní kapacitu o pěkných pár litrů objemu.
Nakonec si neodpustím trochu obvyklého klišé o zpracování. Na celém skútru nenajdete nic co by nepasovalo, nedovíralo nebo vrzalo. Vše mi fungovalo v průběhu testu lehce, přesně tak jak má a jak jsme na to koneckonců u Hondy po léta zvyklí. Cena 215 000 korun je tak v tomto případě zcela oprávněná i když k pocitu absolutní spokojenosti mi scházela absence varovných blikačů.
Technické údaje
Motor: kapalinou chlazený čtyřdobý řadový dvouválec, rozvod DOHC se čtyřmi ventily na válec, vrtání a zdvih 72x71,5 mm, zdvihový objem 582 ccm, kompresní poměr 10,2:1, největší výkon 51 k (37,7 kW) při 7500 1/min, největší točivý moment 55 N.m při 6000 1/min, elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění. Převodovka automatická s variátorem.
Podvozek: ocelový páteřový rám, přední odpružení teleskopická vidlice o průměru 41 mm se zdvihem 105 mm, zadní odpružení dva tlumiče s pěti polohami nastavení tvrdosti a zdvihem 115 mm, brzdy kombinované s ABS, přední brzda kotoučová 276 mm hydraulická s třípístkovým třmenem, zadní brzda kotoučová 240 mm hydraulická s dvoupístkovým třmenem, čtrnáctipalcové přední kolo s pneumatikou o rozměru 120/80, třináctipalcové zadní kolo s pneumatikou o rozměru 150/70, rozvor 1600 mm, výška sedla 755 mm nad zemí, provozní hmotnost 250 kg, objem palivové nádrže 16 litrů.
Cena: 215 000 Kč vč. DPH
- Přidat komentář 3
- Publikováno: 7.8.2011
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 6.12. - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec