Test Kawasaki J125: malý velký skútr
- Publikovno: 6.4.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Ačkoliv je to jenom „stopětadvacítka,“ na kterou vám stačí řidičský průkaz skupiny B, nabízí vám pohodlí maxiskútru a k tomu ještě jako bonus sportovní vzhled.
Kawasaki J125, jenž jsme vám nedávno představili, je v pořadí druhým skútrem japonského výrobce a určitě vám bude jeho staršího a silnějšího sourozence Kawasaki J 300 připomínat. Těží totiž z jeho sportovního vzhledu, použitých technologií a také z jeho velikosti. Ačkoliv by měl být malý motocykl určený spíše pro městský provoz, bez obav se s ním můžete pustit i za jeho brány. Zajímavostí je, že tento skútr vyhrál v anketě Motocykl roku 2016 kategorii malých skútrů do 125 ccm.
Testovali jsme skútr v příplatkové barvě s označením Special Edition. Celkový design J125 je oproti svým konkurentům nadčasový, elegantní a sportovní kola, spolu s ostře řezanými tvary předních světlometů podtrhují akční ambice tohoto jedince. Obzvláště zajímavě vypadají přední i zadní ukazatele změny směru integrované do těla motocyklu. Palubní deska je vybavena multifunkčním LCD displejem, doplněná o analogový rychloměr a otáčkoměr. Na displeji se vám zobrazuje počitadlo ujetých kilometrů, hodiny, stav nádrže, teplota chladící kapaliny a postrádám tu jen údaj o průměrné spotřebě paliva, ačkoliv pro mě to není moc podstatná informace.
Za zmínku také stojí bezpečnostní zámek spínací skříňky, který si aktivujete žlutým tlačítkem a deaktivujete zadní stranou klíčku otočením po směru hodinových ručiček.
Pod kapotou se ukrývá kapalinou chlazený jednoválec o obsahu 125 ccm, který v sobě ukrývá výkon 14 koní při 9000 1/min a maximální točivý moment 11,5 N.m při 7000 1/min, tedy hodnoty, které se dost blíží svým ostrovním konkurentům Honda PCX 125 a Yamaha NMAX.
Pokud jedete v jednom a bez nákladu, je skútr překvapivě docela živým tvorem, ačkoliv je jeho hmotnost 182 kilogramů, ovšem ve dvou a s taškami pod sedlem už se mu moc hýbat nechce. Na druhou stranu, jako spolujezdec si tam hovíte neuvěřitelně pohodlně. Široké tvarované sedlo uvítá i řidič, který zároveň ocení i vyvýšení pro oporu jeho dolní části zad. Pro zvýšení komfortu a zejména v případě, že budete jezdit ve dvou, doporučuji pořídit vyšší větrný štít, jako spolujezdci na mě dost foukalo a při vyšších rychlostech už to bylo nepříjemné. Posaz za řídítky je uvolněný a dostatek prostoru nabízí i stupačky.
Ještě než se rozjedeme, musím zmínit jednu důležitou věc, a tou je úložný prostor pod sedlem. Je dostatečně velký na to, abyste tam uklidili integrální helmu a tašku s notebookem. Je také vybaven LEDkovým světlem, které se automaticky rozsvítí při zvednutí sedla, což oceníte zejména večer. Díky hydraulickému pístu zůstává sedlo ve zvednuté poloze a vy tak máte volné obě ruce. Pro telefon a doklady můžete využít menší odkládací box, ve kterém je také ukryta 12V zásuvka. K dispozici máte také výklopný háček na zavěšení tašek, a pokud by to pro vás pořád bylo málo, můžete si za příplatek pořídit horní plastový kufr. Zvolit si můžete objem 30 litrů, 39 nebo 47.
Ovládání Kawasaki J125 je jednoduché, neboť má jenom základní ovládací prvky jako je elektrický startér, světla, tlačítko pro ukazatele změny směru a výstražná světla umístěná přesně tam, kde byste je čekali a seznámení s nimi trvá opravdu jen malou chvíli. Oceňuji stavitelné brzdové páčky. Testovací motocykl byl bez ABS, ale přiznám se, že jej ani nepotřebujete. Obě brzdy, přední i zadní fungují okamžitě, bez jakékoliv prodlevy a mají dostatečnou sílu na rychlé zastavení.
Pohodlně se během cesty cítíte i také díky odpružení. Vpředu máte teleskopickou vidlici, vzadu dvojici stavitelných tlumičů s pěti úrovněmi nastavení. Přejezdy nerovností i občasné vymetení menší díry se tak pro vás stává snesitelnějším než u konkurenčních skútrů. Podvozek funguje výborně a to hlavně díky většímu rozvoru kol. Do zatáček se vede dobře, drží stopu i při vyšších rychlostech. Ovšem musím dodat, že pro proplétání se mezi auty a při manipulaci na malém kousku místa je právě tento dlouhý rozvor limitující, stejně tak jako vyšší hmotnost skútru.
Motocykl má však v sobě nezdolnou chuť jezdit a bez problémů dosáhne rychlosti 100 km/h. Nemusíte mít tedy obavy vyrazit s ním na kratší cestu i po hlavních silnicích. Pokud tedy hledáte čistokrevný sportovní skútr a nevadí vám jeho vyšší cena, jste u Kawasaki J125 na správné adrese.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený jednoválec se čtyřmi ventily, OHC. Vrtání a zdvih 54 x 54,5 mm, zdvihový objem 125 cm3. Kompresní poměr 11,7:1. Největší výkon 10,3 kW (14 k) při 9000 1/min, největší točivý moment 11,5 N.m při 7000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: sekundární převod řemenem, elektronicky řízený variátor s CVT převodovkou.
Podvozek: Trubkový rám. Přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 37 mm, zdvih 110 mm, vzadu kyvná vidlice s dvěma tlumiči s nastavitelným předpětím pružiny v 5 krocích, zdvih 100 mm. Brzdy kotoučové, vpředu jednoduchá o průměru 260 mm, vzadu jednoduchá o průměru 240 mm. Pneumatiky 120/80 R 14 vpředu a 150/70 R 13 vzadu. Rozvor 1555 mm, světlá výška 145 mm, výška sedla nad zemí 775 mm, hmotnost bez náplní 182 kg. Objem palivové nádrže 13 l
Základní cena: 114 900 Kč
Gábinu obléká firma MBW s.r.o.
- Přidat komentář 3
- Publikováno: 6.4.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro