Test Peugeot Speedfight 4: hravé lvíče
- Publikovno: 15.4.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Malý skútr se lvem na hrudi vás svižně a lehce proveze městem. Neomrzí vás rychlé rozjezdy na křižovatkách a už vůbec ne překvapené výrazy ve tváři pilotů čtyřkolových vozidel. Kdo by totiž čekal od takového „mrňouse“, že mu to nandá během prvních pár metrů?
Na test jsme si zapůjčili Speedfight v barevném provedení Flat 6 Red a musím jen potvrdit, že tahle černá barva s červeným rámováním ostrých tvarů dokonale podtrhovala sportovní design motocyklu. Na trhu se poslední dobou vyskytlo docela velké množství maloobjemových skútrů v tomto stylu, ale většina z nich si na sportovce jen hraje, ne však Peugeot. Ačkoliv já se přiznám, že jsem si to o něm myslela také, než jsem na něj usedla, vyrazila vstříc velkoměstu a vracela ho s úsměvem na rtu.
Francouzský skútr není na trhu žádným nováčkem, pokud bychom zapátrali v jeho historii, zjistili bychom, že první generace sjela z produkční linky v roce 1996. Do letošní sezóny vyjíždí už jeho čtvrtá generace, ovšem zase o trochu víc živější, zábavnější a modernější. Na cestu si svítí LED osvětlením, je poháněn novým jednoválcem SmartMotion 125i a když budete chvíli hledat, naleznete tu i šikovně ukrytý USB port, díky kterému tak můžete vašeho „rošťáka“ vybavit navigací, nebo si třeba jen dobíjet váš chytrý telefon.
Speedfight svým atraktivním vzhledem poutal pozornost okolí, doslova lákal k nasednutí a páchání neplechy. Ostatně se svými štíhlými proporcemi, rychlými reakcemi na povel plynové rukojeti i snadnou ovladatelností jste si drobné výstřelky mohli dovolit. Snadno jste se protáhli mezi stojícími vozy až do první linie a pak jste jim ještě po padnutí zeleného světla ukázali záda a sympatickou „prdelku“ vašeho skútru s typickým LED světlometem. Při troše dobré představivosti mají diody uvnitř připomínat lví drápy.
Za zábavnou jízdou po městě stojí hlavně vodou chlazený jednoválec SmartMotion o výkonu 8,1 kW a maximálnímu kroutícímu momentu 10,8 Nm. Pod kapotáží ukrytých 11 koníků je na městské dovádění akorát. Poněkud horší je to mimo město, kde už citelně ztrácí a klidně se vám může stát, jako mně, že vás ve městě předjetý čtyřkolový obr dojede, předjede a zašlápne brzdy. Naštěstí se můžete spolehnout na sportovně laděný podvozek a dvojici kotoučových brzd, propojených duálním brzdným systémem SBC. Fungují rychle a jsou dostatečně silné, aby dokázali zastavit i tento 121 kilogramů vážící skútr. Mají však tendenci vadnout, takže s tím určitě počítejte už dopředu.
Podvozek bych si představovala méně tvrdší, přece jen strávíte v jeho sedle nejvíce času ve městě a tam není nouze o přejezdy přes koleje nebo dlažební kostky. Moc tomu nepomohou ani nízkoprofilové 13ti palcové bezdušové pneumatiky. Na druhou stranu to trochu vykoupí sportovně laděná koncovka výfuku s docela sympatickým projevem. Když už jsme u zvukového projevu, ukazatele změny směru vydávají zvuk velmi podobný tomu, jako mají nákladní auta při couvání, a tak jen málokdy zapomenete „blinkry“ vypnout.
Malá, modře podsvícená digitální přístrojová deska během jízdy zobrazuje pouze základní informace, tedy aktuální rychlost, ujetou vzdálenost a stav nádrže. Potěší vás údaj o spotřebě, která se nám pohybovala kolem 2,2 l/100 km a to jsme skútr nijak nešetřili. Dal si i dálniční vložku, kde statečně bojoval proti kamionům, ale víc než 100 km/h jsme z něj nevymáčkli. Pod sedlo vám vejde jedna integrální helma, ale už nic víc. K převozu tašky můžete využít háček před vašimi koleny.
Prodejní cena u skútru Peugeot Speedfight 4 začíná na částce 69 900 Kč. Vůbec bych ji nerozporovala, dostanete za ni vskutku atraktivní skútr v líbivém designu, obratný a poháněný motorem, který má „švih“ a přesto malou spotřebu. Výrobce nabízí i několik doplňků, přikoupit si můžete větrný štítek, držák smartphonu nebo zadní kufr. Za nás určitě ano, do města tohoto „Francouze“ bereme.
Technické údaje
Motor: Čtyřdobý kapalinou chlazený jednoválec SmartMotion 125i, zdvihový objem 125 ccm, elektronické vstřikování. Největší výkon 8,1 kW při 7 400 1/min, největší točivý moment 10,8 Nm při 5 600 1/min. Maximální rychlost 95 km/h.
Pohonné ústrojí: sekundární převod variátorem, automatická převodovka.
Podvozek: trubkový rám, přední teleskopická vidlice, zadní jednostranná kyvná vidlice s hydraulickým tlumičem. Brzdný systém SBC, přední brzda kotoučová 215mm, zadní brzda kotoučová 190mm. Pneumatika vpředu 130/60-13 a vzadu 130/60-13. Celková délka 1895 mm, šířka 700 mm, rozvor 1290 mm, výška sedla nad zemí 800 mm, provozní hmotnost 121 kg, objem palivové nádrže 8 litrů.
Barevné varianty: Deep Ocean Blue, Flat 6 Red, Rose Gold, Satin Chocolate
Cena: 69 990 Kč vč. DPH
- Přidat komentář +
- Publikováno: 15.4.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 6.12. - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec