Test Piaggio Liberty Baci Perugina 125: čokoládový polibek
- Publikovno: 15.7.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Model Liberty patří ke stálicím italského Piaggia. Spolehlivý stroj, který nijak nevyčnívá z davu, až jsem někdy měla pocit, že jej tak trochu odstrkují stranou. Tedy až do letošního roku, kdy udělali limitovanou edici Baci Perugina, která je oslavou stoletého výročí stejnojmenné čokolády. A kdo by neměl rád čokoládu?
Italská čokoládovna Perugino se spojila s Piaggiem, aby spolu vytvořili motocykl, který bude připomínat jejich významný milník v historii firmy. Jejich nejznámějším produktem jsou čokoládové pralinky Baci, což v překladu znamená „Polibky“. Mají lanýžovou náplň a uvnitř se ukrývá lískový oříšek. Jsou zabaleny do stříbrného celofánu pokrytého modrými hvězdičkami a když se podíváte na model Piaggio Liberty Baci Perugina, je vyveden ve stejném designu. Sytá modrá barva, která nejvíce vyniká za slunečního svitu, je zdobená stříbrnými hvězdami. Ty naleznete na bocích skútru a na přední masce, kde je navíc i logo Baci.
Poleva z tmavé čokolády Luisa Original Dark pozvedá Pusinky do nebeské úrovně, stejně tak jako sedlo u Baci Perugina ve stejném hnědém odstínu. Model Liberty, který býval šedou myškou, se najednou stává nepřehlédnutelným. Stříbrné hvězdičky vkusně doplňují chromová zrcátka i stříbrné paprsky ráfků kol, stejně tak jako vodorovně a šikovně umístěné LED světla s blinkry v přední masce. Přední světlo je usazené na horních řídítkách a za ním se ukrývá přehledná přístrojová deska, která se ovládá pomocí tlačítka Mode umístěného na pravé straně řídítka. Celkově působí skútr sportovněji a nezastírá, že bude zábavným společníkem.
Hned po usednutí za řídítka jsem si uvědomila, jak je příjemné mít kolem sebe dostatek prostoru a to hlavně před koleny a stejně prostorné jsou i plotny na podlaze, kam si pohodlně odložíte vaše nohy. Sedlo je dlouhé, což ocení zejména váš spolujezdec. Pod ním je úložný prostor o objemu 17 litrů, kam bez potíží ukryjete vaši přilbu. Další přihrádku pro pár drobností jako je vaše peněženka nebo telefon naleznete vpředu u kolen.
Aby mohli udržet v Piaggiu rozpočet na co nejnižší úrovni je Liberty vybaveno zadní bubnovou brzdou, úzkými ráfky a vzduchem chlazeným motorem i-get o zdvihovém objemu 124,5 ccm, jeho výkon 11 koníků je do města jako stvořený a ocenila jsem i nízkou spotřebu. Ačkoliv jsem jezdila svižnějším tempem, přes 2,8 litru jsem se nedostala, šestilitrová palivová nádrž mi tak vystačila na více než 200 kilometrů.
Méně živelnosti motoru vám dostatečně vynahradí jeho ovladatelnost. Lehce se s ním proplétáte mezi auty, podrží vás v zatáčkách, a i když má jen jeden zadní tlumič, docela dobře pobírá nerovnosti na vozovce. Poklidný styl skútru dolaďují také brzdy, vpředu je jedna kotoučová brzda, vzadu bubnová. Mají pomalejší nástup a stejně tak i brzdný efekt.
Liberty je pro Piaggio cenově dostupnějším modelem. Proto ani jeho výbava není špičková, avšak díky své jednoduchosti patří mezi spolehlivé modely, což by vám zcela jistě potvrdil i milion zákazníků, kteří s ním brázdí ulice měst po celém světě. Mně se pár dní v sedle Baci Perugina líbilo, pokud totiž hledáte stroj, se kterým budete jezdit převážně městem, je „čokoládový polibek“ za cenu 77 900 Kč dobrou volbou.
Technické údaje
Motor: Vzduchem chlazený čtyřdobý jednoválec i-get se čtyřmi ventily. Vrtání a zdvih 52 x 58,6 mm, zdvihový objem 124,5 ccm. Největší výkon 8,1 kW při 8250 ot/min, největší točivý moment 10,75 Nm při 6500 ot/min. Elektronické vstřikování paliva, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a elektronické digitální zapalování.
Pohonné ústrojí: Sekundární převod plynulým variátorem CVT, automatická odstředivá suchá spojka.
Podvozek: Trubkový rám z oceli, vpředu hydraulická teleskopická vidlice, zdvih 76 mm, vzadu tlumič s hydraulickým tlumením a nastavitelným předpětím, zdvih 74,5 mm. Brzda přední kotoučová o průměru 240 mm se dvoupístkovým třmenem, vzadu bubnová o průměru 140 mm. Pneumatiky bezdušové 90/80 R 16 vpředu a 100/80 R 14 vzadu. Rozvor 1340 mm, výška sedla nad zemí 790 mm, provozní hmotnost 124 kg, objem palivové nádrže 6 litrů.
Cena: 77 900 Kč
Foto: Jan Altner
- Přidat komentář +
- Publikováno: 15.7.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 6.12. - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec