Vespa 46 Quarantasei: nástupce legendy je zde

Pohled na budoucí trendy ve stylu a technice poodhalila značka Piaggio na nedávném domácím motosalonu. Jako předobraz sloužila legendární Vespa.

Už na první pohled představuje studie skútru s motory o zdvihovém objemu 125 a 150 ccm možnou budoucnost značky a současně poctu původní Vespě s kódovým označením MP6. Ladné křivky kapot, zpracování sedla či jednoduchý řídítek s rychloměrem asi nikoho nenechají na pochybách, že se v případě tohoto jednostopého konceptu jedná o téměř finální produkční verzi nejznámnějšího skútru. Vespa 46 Qarantasei je proto z hlediska designu destilací samotné podstaty skútru a pro její pohon bude sloužit dvojice moderních pohonných jednotek.

Srdcem Vespy 46 je moderní vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec se tříventilovou ventilovou technikou a elektronickým vstřikováním paliva. Spolu s třícestným katalyzátorem nová pohonná jednotka bude s přehledem plnit emisní nornu Euro 3, a to is ohledem na budoucí předpisy přísnější, pokud jde o výkony obou verzí pohonné jednotky, tak čtvrlitrový jednoválec by měl disponovat 8,7 kW při 8,250 1/min a točivým momentem 10,3 N.m při 7000 1/ min. Větší stopadesátka dokonce 9,7 kW při 8 000 1/min a maximální točivým momentem 12,6 N.m při 6500 1/min.

Kdy se opravdu dostane nová vespa na trh je otázkou spekulací, podle prvních přepokladů by to mělo být zhruba za rok.

Vespa 9462Vespa 9463Vespa 9464Vespa 9465Vespa 9466Vespa 9467



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama