Vespa 46 Quarantasei: nástupce legendy je zde
- Publikovno: 18.12.2011
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Pohled na budoucí trendy ve stylu a technice poodhalila značka Piaggio na nedávném domácím motosalonu. Jako předobraz sloužila legendární Vespa.
Už na první pohled představuje studie skútru s motory o zdvihovém objemu 125 a 150 ccm možnou budoucnost značky a současně poctu původní Vespě s kódovým označením MP6. Ladné křivky kapot, zpracování sedla či jednoduchý řídítek s rychloměrem asi nikoho nenechají na pochybách, že se v případě tohoto jednostopého konceptu jedná o téměř finální produkční verzi nejznámnějšího skútru. Vespa 46 Qarantasei je proto z hlediska designu destilací samotné podstaty skútru a pro její pohon bude sloužit dvojice moderních pohonných jednotek.
Srdcem Vespy 46 je moderní vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec se tříventilovou ventilovou technikou a elektronickým vstřikováním paliva. Spolu s třícestným katalyzátorem nová pohonná jednotka bude s přehledem plnit emisní nornu Euro 3, a to is ohledem na budoucí předpisy přísnější, pokud jde o výkony obou verzí pohonné jednotky, tak čtvrlitrový jednoválec by měl disponovat 8,7 kW při 8,250 1/min a točivým momentem 10,3 N.m při 7000 1/ min. Větší stopadesátka dokonce 9,7 kW při 8 000 1/min a maximální točivým momentem 12,6 N.m při 6500 1/min.
Kdy se opravdu dostane nová vespa na trh je otázkou spekulací, podle prvních přepokladů by to mělo být zhruba za rok.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 18.12.2011
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky