Vespa 946 oficiálně
- Publikovno: 15.12.2012
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Asi nejelegantnější novinkou v segmentu skútrů pro rok 2013 a hvězdou výstavy v Milánu byla nová Vespa s označením 946.
Italské Piaggio představilo Vespu 946. Ta vychází z konceptu Quarantasei představeného vloni a její označení připomíná letopočet 1946. Po válce se totiž v Itálii objevil prototyp MP6, jenž znamenal zahájení výroby skútrů v koncernu Piaggio.
Nový model chce navázat na to nejlepší ze svých stejnojmenných předchůdců. Je tedy skvělou ukázkou vytříbeného designu, který kombinuje moderní retro styl s nejnovějšími technickými trendy. Z hlediska vzhledu zaujme nepřehlédnutelné sedlo zavěšené nad zadní částí nebo jednostraně uchycené přední kolo. Kompletní LED osvětlení, zadní kulaté světlo zasazené do kapotáže a elektronický displej místo budíků retro novince také sluší stejně jako jinak tvarovaná zrcátka.
Pohonnou jednotkou Vespy 946 je vzduchem chlazený jednoválec s tříventilovou hlavou o zdvihovém objemu 125 ccm. Ten poskytuje italské novince slušný největší výkon 8,5 kW, tedy necelých dvanáct koní při 8250 otáčkách. Točivý moment je pak vyjádřen hodnotou 10,7 N.m při 6500 1/min. Hodně sledovanými prarametry velmi nízkých nákladů na provoz. Servisní interval po deseti tisícovkách najetých kilometrů a spotřeba kolem 2 l/100 km jsou dobrými standardy. Navíc se proslýchá, že později by tento stroj mohl být vybaven motorem o objemu 150 ccm.
Co se týče jízdních vlastností nové Vespy, pevný a lehký hliníkový rám i větší kola slibují komfortní a bezpečnou jízdu. Retroskútr bude vybaven sériově kotoučovými brzdami na obou kolech, dvoukanálovým systémem ABS a současně systémem kontroly trakce ASR proti prokluzu zadního kola za zhoršených jízdních podmínek.
Výrobce plánuje zahájení výroby vespy 946 v polovině příštího roku a dle posledních zpráv bude nabízen v jediné variantě a několika barvách. Samozřejmě si půjde doobjednat celou řadu stylového příslušenství: zpětná zrcátka v různých designových variantách co do tvaru i použitého materiálu, výměnné potahy sedla a k nim barevně sladěné luxusní kožené bagy na elegantní zadní nosič z chromových trubek a mnoho dalšího. Zkrátka i po šedesáti šesti letech existence tohoto kultovního dopravního prostředku, který po válce motorizoval města jižních evropských států, se skútr Vespa o svou budoucnost obávat nemusí.
Oficiální video:
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 15.12.2012
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky