Vespa 946 oficiálně

Asi nejelegantnější novinkou v segmentu skútrů pro rok 2013 a hvězdou výstavy v Milánu byla nová Vespa s označením 946.

Italské Piaggio představilo Vespu 946. Ta vychází z konceptu Quarantasei představeného vloni a její označení připomíná letopočet 1946. Po válce se totiž v Itálii objevil prototyp MP6, jenž znamenal zahájení výroby skútrů v koncernu Piaggio.

Nový model chce navázat na to nejlepší ze svých stejnojmenných předchůdců. Je tedy skvělou ukázkou vytříbeného designu, který kombinuje moderní retro styl s nejnovějšími technickými trendy. Z hlediska vzhledu zaujme nepřehlédnutelné sedlo zavěšené nad zadní částí nebo jednostraně uchycené přední kolo. Kompletní LED osvětlení, zadní kulaté světlo zasazené do kapotáže a elektronický displej místo budíků retro novince také sluší stejně jako jinak tvarovaná zrcátka.

Pohonnou jednotkou Vespy 946 je vzduchem chlazený jednoválec s tříventilovou hlavou o zdvihovém objemu 125 ccm. Ten poskytuje italské novince slušný největší výkon 8,5 kW, tedy necelých dvanáct koní při 8250 otáčkách. Točivý moment je pak vyjádřen hodnotou 10,7 N.m při 6500 1/min. Hodně sledovanými prarametry velmi nízkých nákladů na provoz. Servisní interval po deseti tisícovkách najetých kilometrů a spotřeba kolem 2 l/100 km jsou dobrými standardy. Navíc se proslýchá, že později by tento stroj mohl být vybaven motorem o objemu 150 ccm.

Co se týče jízdních vlastností nové Vespy, pevný a lehký hliníkový rám i větší kola slibují komfortní a bezpečnou jízdu. Retroskútr bude vybaven sériově kotoučovými brzdami na obou kolech, dvoukanálovým systémem ABS a současně systémem kontroly trakce ASR proti prokluzu zadního kola za zhoršených jízdních podmínek.

Výrobce plánuje zahájení výroby vespy 946 v polovině příštího roku a dle posledních zpráv bude nabízen v jediné variantě a několika barvách. Samozřejmě si půjde doobjednat celou řadu stylového příslušenství: zpětná zrcátka v různých designových variantách co do tvaru i použitého materiálu, výměnné potahy sedla a k nim barevně sladěné luxusní kožené bagy na elegantní zadní nosič z chromových trubek a mnoho dalšího. Zkrátka i po šedesáti šesti letech existence tohoto kultovního dopravního prostředku, který po válce motorizoval města jižních evropských států, se skútr Vespa o svou budoucnost obávat nemusí.

Oficiální video:

Vespa946 01 Vespa 946Vespa946 02 Vespa 946Vespa946 03 Vespa 946Vespa946 04 Vespa 946Vespa946 05 Vespa 946Vespa946 06 Vespa 946Vespa946 07 Vespa 946Vespa946 08 Vespa 946Vespa946 09 Vespa 946Vespa946 10 Vespa 946Vespa946 11 Vespa 946Vespa946 12 Vespa 946Vespa946 13 Vespa 946Vespa946 15 Vespa 946Vespa946 16 Vespa 946



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama