Vespa GTS 125/300: tradiční moderna
- Publikovno: 29.4.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Inovovaná Vespa GTS a GTS Super sice na pohled vypadá pořád skoro stejně, v modelovém roce 2014 ale nastavuje nové standardy z hlediska bezpečnosti a elektronických systémů.
Technika nového provedení pro letošní rok zahrnuje zejména nové zavěšení předního kola ESS. Sice se stále drží tradice pákového ramene, jeho nový systém dovede snížit třecí síly až o padesát procent. Přední tlumič je nyní připevněn k mohutnému čepu namísto stávajícího uchycení, za pomoci několika šroubů. Výsledkem je především větší zdvih a schopnost tlumit více nerovností vozovky, aniž by to pocítil jezdec. Díky tomu je model GTS i GTS Super komfortnější a jízdně bezpečnější zvláště na rozbitém povrchu, kterého je v ulicích českých měst někdy až přespříliš. K bezpečnosti jízdy také přispívá fakt, že vůbec poprvé ve své historii nabízí velká Vespa brzdový dvoukanálový systém ABS společně s kontrolou trakce zadního kola ASR.
Nová Vespa GTS má ale kromě dobře ukryté techniky spoustu dalších příjemných lákadel. Do předních směrovek bylo integrováno denní LED osvětlení a zcela nová je také přístrojová deska, která v základu zahrnuje tradiční analogový ukazatel rychlosti a malý multifunkční displej zobrazující mnoho užitečných údajů. Na italském skútru nechybí ani multimediální platforma VMP pro připojení smartphonu, což je úplná novinka.
Tato nová výbava, dostupná jako volitelné příslušenství, nazvaná Vespa Multimedia Platform umožňuje propojit smartphone s řídící elektronikou stroje a zobrazovat simultárně mnoho zajímavých informací. A to třeba okamžitou rychlost, otáčky, výkon a točivý moment motoru, okamžitou a průměrnou spotřebu i rychlost, napětí baterie, trasy, mapy a zájmové body nebo stav tlaku pneumatik (pouze u verze s ABS/ASR).
A další praktické detaily? V přihrádce pod přístrojovou deskou je nově také umístěn USB port pro dobíjení elektronických zařízení. Do podsedlového prostoru lze nyní naložit ještě více věcí nebo dvě otevřené přilby. Samotné sedlo oceníte při každodenním pohybu po městě, je lépe tvarované díky nové výstelce a potahu.
Pro český trh jsou na výběr dvě verze (GTS a GTS Super) kombinované se dvěma motory o zdvihovém objemu 125 a 300 ccm. Vespa GTS 125/300 přestavuje elegantní, komfortní a praktický skútr, zejména díky sériově montovanému zadnímu nosiči. Elegantní vzhled ještě zvýrazňují leštěné ráfky a krémový potah sedla. Na výběr jsou tři barvy (ocelově modrá, tmavě modrá a černá). Špičková verze Vespa GTS Super 125/300 má jednoznačně sportovnější vzhled podtržený černými ráfky, černým sedlem s bílým lemováním a čtyřmi kontrastními pastelovými barvami (zářivě modrá, bílá, červená a černá).
- Přidat komentář +
- Publikováno: 29.4.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky