Vespa GTS, Super, SuperSport a SuperTech 2023: nový podvozek a brzdy
- Publikovno: 12.10.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Stěžejní model italské Vespy prošel celkovou modernizací, od designu až po jeho technickou výbavu. Dostalo se mu lepšího podvozku, brzd a bezklíčového ovládání. Na výběr máte ze čtyřech verzí a každou z nich si můžete pořídit s jedním ze dvou motorů, jednoválcovým 125 i-get nebo 300 hpe.
Není pochyb o tom, že skútr Vespa GTS patří mezi jeden z nejoblíbenějších jednostopých vozidel na celém světě. Na trhu už je víc než sedmdesát let a za tu dobu ušel notný kus cesty. Do příští sezóny bude vyjíždět v poupraveném vzhledu a s pár technickými inovacemi, které se zaměřují hlavně na zvýšení bezpečnosti a komfort během jízdy.
Na výběr budete mít ze čtyřech verzí Vesp. Klasická GTS, moderní GTS Super, sportovní GTS SuperSport a technologicky nejpokročilejší Vespa GTS SuperTech. Všechny modelové verze jsou nabízeny se dvěma různými variantami motoru, jednoválcovým 125 i-get a 300 hpe (High Performance Engine).
Kompletně byla přepracovaná přední část kapotáže. Světla a směrovky nyní využívají LED technologie a díky absenci viditelných spojovacích prvků jsou vkusně integrovány do kapotáže. Mění se také výrazná „kravata“ s menšími a dynamičtějšími lamelami, přičemž větrací otvory po stranách kapotáže jsou nižší a přední blatník užší. Nové ozdobné lišty na kapotáži teď mají různé barvy pro jednotlivé verze.
Řídítka jsou kvůli lepší ergonomii širší a mají jinak umístěné brzdové páčky, ovládací prvky pro snazší ovládání jsou nyní seskupeny do dvou chromovaných elektronických bloků. Nové jsou také rukojeti s menšími koncovými závažími řídítek a modernější jsou i zpětná zrcátka. Tlačítko bezklíčového systému nahrazuje spínač zapalování a černý rám přístrojové desky je nyní sjednocen do jediného prvku, ve kterém je zabudovaný centrální háček na tašku.
Také zadní skupina světlometů byla přepracována, přičemž LED směrovky jsou nyní menší a zadní obrysové světlo dostalo hranatější profil. Typický pětipaprskový design ráfků byl nahrazen jemnějším vzhledem a koncovka krytu tlumiče výfuku má také nový tvar. Plně barevný TFT displej mají nyní již všechny verze GTS s možností využití konektivity Vespa MIA (u SuperSport a SuperTech je v základu). Přístrojový panel si ponechal analogový rychloměr v kombinaci s třípalcovým LCD displejem, kde se zobrazují všechny další údaje. Skútr se nově ovládá bezklíčově.
Přepracované bylo také sedlo, které je nyní pohodlnější a snadněji z něj dosáhnete na zem. Pod sedlo bez potíží uschováte dvě otevřené helmy a k dispozici máte ještě malou přihrádku na vnitřní straně krytu nohou, ve které je USB port.
U Vespy GTS si nyní můžete vybrat mezi dvěma pohonnými jednotkami. Kapalinou chlazený jednoválec 300 hpe o zdvihovém objemu 278 ccm má výkon 17,5 kW (23,8 k) při 8250 ot/min, maximální točivý moment je 26 Nm při 5250 ot/min. Průměrná spotřeba by se měla pohybovat kolem 3,3 litrů na 100 km. Druhou jednotkou je rovněž kapalinou chlazený jednoválcový motor 125 i-get s výkonem 10,3 kW při 8750 ot/min a točivým momentem 12 Nm při 6750 ot/min. Průměrná spotřeba byla naměřena 2,4 l na 100 km. Oba motory jsou vybaveny stop-start systémem.
Přední zavěšení bylo přepracováno tak, aby poskytovalo lepší stabilitu, zejména při vysokých rychlostech. Změny umožnily také nové naladění podvozku, které prospělo i komfortu a ovladatelnosti. Stabilnější je skútr také díky velkoprofilovým pneumatikám obutým na ráfcích o průměru 12 palců. Brzdová soustava s přední a zadní kotoučovou brzdou je vybavena novými třmeny a hlavními brzdovými válci Brembo. Kromě ABS bude mít GTS také kontrolu trakce ASR.
Klasickou GTS si budete moci pořídit v metalických barvách Beige Avvolgente, Nero Convinto a Verde Amabile. Každý detail je zakončen elegantním chromováním a ráfky jsou lakovány stříbrno-šedou barvou. Vespu GTS Super poznáte podle grafitově zbarvených ráfků s leštěným okrajem a černého sedla s bílým lemováním, bude se dodávat ve třech lesklých jednobarevných provedeních, Nero Deciso, Bianco Innocente a Rosso Coraggioso. Četné chromované povrchy doplňují sportovní černé detaily, jako jsou rukojeti a gumové vložky na lištách stupaček a přední odpružení.
Vespa GTS SuperSport je nejsportovnějším modelem Vespa, její charakter okamžitě prozradí grafitově zbarvené ráfky se speciálními grafickými prvky a četnými černými detaily, jako je například obložení krytu nohou. Typická „kravata“ vpředu dodává karbonovému vzhledu něco navíc a je ještě agresivnější díky fluorescenčním oranžovým lamelám. Sedlo je černé a má sedák s kontrastním fluorescenčním oranžovým dvojitým prošíváním. K dispozici je pět barev vylepšených novou speciální grafikou, lesklé plné barvy Arancio Impulsivo a Bianco Innocente a matné metalické barvy Grigio Travolgente, Nero Convinto a Verde Ambizioso.
Vespa GTS SuperTech spojuje to nejlepší ze sportu a technologií. Vyniká speciální saténovou kouřově šedou povrchovou úpravou rámečků a lišt rychloměru a světlometů, grafitově zbarvenými ráfky s leštěnou hranou a matnými barvami se speciální grafikou, Grigio Ottimista, Blu Energico a Grigio Entusiasta. Dalšími originálními kontrastními prvky jsou „kravatové“ lamely a pružiny předních tlumičů lakované neonově zelenou barvou. Sedlo se také vyznačuje high-tech povrchovými úpravami, jako je dvojité polstrování a dvoubarevné prošívání s neonově zelenými prvky.
Nová Vespa GTS bude v Česku k dispozici od listopadu. Prodejní ceny by se měly pohybovat takto:
Vespa GTS 125: 151 900 Kč
Vespa GTS 125 Super: 155 900 Kč
Vespa GTS 125 SuperSport: 158 900 Kč
Vespa GTS 125 SuperTech: 163 900 Kč
Vespa GTS 300: 171 900 Kč
Vespa GTS 300 Super: 175 900 Kč
Vespa GTS 300 SuperSport: 178 900 Kč
Vespa GTS 300 SuperTech: 183 900 Kč
Zdroj: Piaggio Group
- Přidat komentář +
- Publikováno: 12.10.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky