Voge Sfida SR2 ADV: enduro skútr
- Publikovno: 18.12.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Skútr s vlastnostmi cestovního endura představilo čínské Voge. Už jeho samotný design na první pohled říká, že to bude odolný stroj. Poháněn bude jednoválcem o zdvihovém objemu 124 ccm nebo 174 ccm.
Když poprvé představila Honda koncept skútru s vlastnostmi endura, nikdo nečekal, jakým průkopníkem se tato japonská motorka brzy stane. O rok později přestavuje produkční verzi X-ADV DCT a začíná se dít neuvěřitelný příběh. Zájem o tento skútr s dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 750 ccm je enormní a každý, kdo se na něm svezl, tak na něj pěje samou chválu. Ostatně jenom já samotná jsme v jeho sedle najela více než dva tisíce kilometrů, prohnala jsem ho i lehkým terénem a bavil mě s každým ujetým kilometrem víc a víc. Však si o něm můžete přečíst v jeho testu. Brzy jej následovala nejslabší verze X-ADV 150 a vloni šla do prodeje ADV 350, kterou jsme rovněž pořádně otestovali.
Konkurenci bylo jasné, že jestli se do toho nevloží, přijdou o nemalé množství potenciálních zákazníků a tak se brzy objevil dobrodružný skútr Peugeot XP400, Lexmoto XDV300 nebo Kymco DT X360. Mezi ně se nově zařadí i čínská firma Voge, která na evropském trhu velmi rychle expanduje. I jejich skútr Sfida SR2 ADV má adventure vlastnosti, které oceníte nejen ve městě, ale i mimo jeho brány.
Jeho robustní hranatý design podtrhuje jeho dobrodružné zaměření, které je ještě zesíleno přední částí s předním blatníkem vytvarovaném do malého zobáku, jako u enduro motocyklů. Hodně se svými proporcemi podobá Hondě X-ADV, ale ono v tomto směru asi už moc inovací neuděláte. Litá kola mají rozměr 14 palců vpředu a 13 palců vzadu a obuta jsou do pneumatik, které mají náznak terénního vzorku. Plexi štít je elektricky stavitelný a veškeré informace se zobrazují na LCD displeji s bezdrátovým připojením chytrého telefonu a s navigací pomocí šipek.
Poháněný je hned dvěma jednoválcovými motory, chtějí totiž oslovit nejenom ty, kteří vlastní pouze řidičský průkaz skupiny B. ale i ty zákazníky, kteří hledají skútr na dojíždění za prací, kde část cesty pojedou po hlavních silnicích nebo i dálnici a potřebují mít v rukou svižnější stroj. Slabší motor má zdvihový objem 124 ccm a výkon 11,4 k (8,5 kW) při 8500 otáčkách, silnější má zdvihový objem 174 ccm s výkonem 17,7 k (13,2 kW) při 8500 otáčkách. Oba skútry jsou vybaveny systémem Start-Stop.
Motor je usazen v trubkovém ocelovém rámu. Podvozek tvoří přední teleskopická vidlice, vzadu jsou po stranách dva tlumiče s oddělenými olejovými nádobkami. Suchá hmotnost skútru je 135 kg (resp. 140 kg u silnější kubatury). Brzděno je jednou kotoučovou brzdou. Sedlo je ve výšce 810 mm. Ve výbavě má skútr USB port a ovládá se bezklíčově s funkcí vyhledávání vozidla.
Zdroj: MSA - Voge
- Přidat komentář +
- Publikováno: 18.12.2023
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem