Yamaha TMAX 2017: žiju na MAX
- Publikovno: 8.11.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Víte, že už je to patnáct let, co byl představen legendární skútr TMAX? Tenhle sportovně laděný maxiskútr tenkrát rozčeřil stojaté vody poklidného segmentu, a tak si po letech zcela jistě zasloužil novou verzi, která má tu nejlepší výbavu. Na výběr budete mít rovnou ze třech provedení.
TMAX není jen nejprodávanějšími maxiskútrem v Evropě, ale také jedním z nejprodávanějších modelů, jaké kdy společnost Yamaha vyráběla. V roce 2017 obdivuhodný příběh modelu TMAX pokračuje v podobě tří verzí - TMAX, TMAX SX a TMAX DX. TMAX je něco jako „prázdné plátno„ pro zákazníky, kteří si jej chtějí upravit podle svých představ doplněním různých dílů a příslušenství. TMAX SX, zaměřený na sportovně orientované zákazníky, se dodává ve speciálních barvách a s přepínatelnými provozními režimy motoru D-MODE. Špičkový model TMAX DX pak nabízí ten nejvyšší luxus díky rozsáhlé výbavě s technologiemi elektronického řízení, včetně D-MODE a tempomatu, nastavitelným štítem a vyhřívanou rukojetí i sedlem.
Model TMAX patřil vždy k nejcharismatičtějším a okamžitě rozpoznatelným skútrům. I u modelu 2017 lze stále rozpoznat elegantní vzhled a sportovní charakter původního skútru. Nejnovější edice tohoto kultovního sportovního skútru disponuje kompaktnější přední částí, na které přibyly chromované lišty kolem světel a prolisy na hranách „mračítek“. Sevřenější výraz tvořený čtyřmi světlomety LED a obrysovými světly dodává modelu TMAX sportovnější a dynamičtější vzhled a nový, lehký podvozek.
Skútr je poháněn řadovým kapalinou chlazeným dvouválcovým motorem o objemu 530ccm s technologií YCC-T neboli moderním systémem procesorem řízené škrticí klapky. Stává se tak historicky prvním modelem Yamaha s převodovkou CVT, který tuto technologii využívá. 32bitová elektronická řídicí jednotka ECU neustále monitoruje manipulaci jezdce s plynem a upravuje servomotorem ovládanou škrticí klapku tak, aby bylo dosaženo optimálních provozních výkonů a parametrů. Zajištěním přesného řízení objemu vzduchu sání vytváří systém YCC-T plynulejší odezvu a současně pocitově silnější a sportovnější přísun výkonu. Nový TMAX se může pochlubit kontrolou trakce.
Nový, krátký a kompaktní, nahoru zahnutý tlumič výfuku podtrhuje dynamičtější vzhled modelu 2017. Přemístěný katalyzátor a nově navržená skříň vzduchového filtru patří do řady dalších úprav, které zajišťují, že motor modelu TMAX plní požadavky emisní normy EURO 4.
TMAX se může pochlubit zcela novým rámem ze slitiny hliníku a o 40 mm delší hliníkovou kyvnou vidlici. Ty zajišťují vlastníkům modelu TMAX podobné zážitky z jízdy jako na motocyklu. Díky přepracované geometrii a lepší centralizaci hmoty tento vyspělý nový rám významně přispívá ke snížení hmotnosti nového modelu o 9 kg. Skútr má také zcela nové zadní odpružení s kloubovým závěsem, vybavené vodorovným zadním tlumičem.
U novinky byla využita nová konstrukce hnacího ústrojí. Hnací řemen sekundárního převodu je vyroben z uhlíkových vláken. Pověstná lehkost a pevnost tohoto materiálu umožnila konstruktérům společnosti Yamaha snížit šířku řemene na 25 mm, ve srovnání se 40 mm u současného modelu. Systém pohonu také využívá novou, odlehčenou přední a zadní řemenici, což umožnilo dosáhnout 9kg úspory hmotnosti.
Díky použití speciálně navržených pneumatik s novým vnitřním uspořádáním se podařilo dosáhnout kombinovaného snížení neodpružené hmotnosti o 1 kg. Model TMAX 2017 používá pneumatiky stejných rozměrů jako současný model, takže vpředu je pneumatika 120/70-15 a vzadu 160/60-15. K dalšímu snížení neodpružené hmotnosti přispělo i zúžení ráfku zadního kola na 4,5 palce.
TMAX je vybaven větším úložným prostorem pod sedlem, vyvinutým současně s novým, lehkým plastovým podsedlovým rámem, nyní pojme dvě helmy typu jet. Multifunkční přístrojový panel obsahuje analogový rychloměr na levé straně, doplněný analogovým otáčkoměrem na straně pravé, s modrými kruhovými obrysy na černém pozadí. Středový monochromatický displej TFT obsahuje počitadlo kilometrů, dvě denní počitadla kilometrů, údaj o aktuální spotřebě paliva a venkovní teplotu - a kromě toho celou řadu indikátorů různých funkcí, například TCS, D-MODE a tempomatu.
Motocykl je vybaven systémem bezklíčového přístupu „Smart Key„. Všechny verze nového modelu TMAX jsou připraveny na montáž volitelného bezpečnostního systému Dainese D-Air, který patří mezi nejlepší v současnosti dostupné systémy tohoto typu. Při detekci nárazu nebo podklouznutí se systém D-AIR okamžitě nafoukne, a chrání tak jezdce a spolujezdce před zraněním horní části těla - a pro ještě větší praktičnost není nutné žádné fyzické spojení mezi bundou D-AIR Street a skútrem TMAX.
Yamaha D-MODE je prvek elektronického řízení, který dává jezdcům na modelech TMAX SX a TMAX DX možnost nastavovat si provozní režimy (mapování) motoru podle aktuálních jízdních podmínek a situace. Jezdec si může stisknutím sekvenčního spínače na pravé části řídítek vybrat režim T-Mode pro jízdu po městě nebo S-Mode pro sportovní jízdu.
Jezdci na modelech TMAX SX - a také TMAX DX - mohou získat propojení se světem prostřednictvím aplikace My TMAX Connect. Pomocí aplikace do mobilního telefonu získávají tito zákazníci přístup k celé řadě dat jejich stroje SX nebo DX, včetně sledovacího zařízení motocyklu - díky integraci systému GPS - a také dálkové ovládání klaksonu a blinkrů, upozornění na vybitou baterii, varování při překročení rychlosti, upozornění při opuštění vymezeného prostoru a údaje o jízdě.
TMAX SX je nabízen v barvě Matt Silver s modrými koly a v barvě Liquid Darkness. Obě temná, decentní barevná provedení ve spojení se stylovým emblémem SX zvýrazňují sportovní charakter a podtrhují jeho exkluzivitu. Většina částí interiéru je nastříkána vysoce lesklým lakem, mezi další výrazné prvky patří využití strukturovaných lišt na hranách středového tunelu a úložné schránky na malé předměty.
Na žádném jiném skútru není možné cestovat na tak dlouhé vzdálenosti velkou rychlostí tak pohodlně a elegantně, jako na modelu TMAX. Jako doklad jeho pozoruhodného potenciálu ve smyslu dokonalého skútru třídy „grand tourer“ je špičkový model TMAX DX vybaven také tempomatem, který funguje při rychlostech nad 50 km/h a dá se nastavovat v krocích po 2 km/h jediným stisknutím spínače na levé části řídítek, případně delším přidržením spínače.
K ještě většímu pohodlí modelu TMAX DX přispívá elektronicky nastavitelný čelní štít, který lze pomocí spínače na levé části řídítek zvyšovat nebo snižovat v rozmezí 135 mm. Na modelech TMAX a TMAX SX je štít nastavitelný ručně po povolení nastavovacích šroubů štítu a nabízí možnost posunu ve svislém směru o 55 mm. Model TMAX DX má ve standardní výbavě vyhřívané rukojeti a vyhřívané hlavní sedlo.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 8.11.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl