Yamaha Tricity 300: nezaměnitelný městský styl
- Publikovno: 6.11.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Tříkolový skútr si ve své kategorii našel již pevné místo a získává si srdce stále více řidičů kvůli jeho stabilitě a jednoduchosti ovládání. Japonský výrobce rozšiřuje nabídku o silnějšího jedince Tricity 300, který je stejně stylový a jedinečný, jako jeho starší sourozenci. Oproti nim však bude mnohem více živelnější.
Pro Yamahu nejsou tříkolové motocykly s náklonem žádnou neznámou a mezi skútry už vůbec ne. V jejich nabídce naleznete hned dva modely a toTricity 125 a o něco málo silnější verzi Tricity 155. Jejich oblíbenost roste úměrně s houstnoucí dopravou ve městě, kdy vám skútr umožní zejména centrem města rychlejší průjezd než automobil.
Yamaha stejně jako u modelů Tricity 125 a Niken používá technologii vícekolového podvozku s náklonem (LMW), který poskytuje jezdci pocit větší stability při jízdě na kluzkém či nerovném povrchu. Tento systém LMW s Ackermannovou podmínkou geometrie řízení využívá vzpěry paralelogramu a konzolové přední odpružení s dvojitými teleskopy vidlice upevněnými na vnitřní straně předních kol. Díky světlé výšce 130 mm je tento všestranný stroj předurčen poradit si s nerovnou vozovkou a neuvízne ani při přejíždění obrubníků během parkování. Dvě kola vpředu poskytují jezdci výhodu zvýšené trakce přední části a spoustu brzdné síly zajišťované dvěma kotouči.
Široký rozchod 470 mm přispívá k vyváženému a jistému chování při řízení a projíždění zatáček, takže se tento nový model vozidla do města ideálně hodí také pro začínající jezdce. Lehká ovladatelnost stroje Tricity 300 pak osloví i zákazníky, kteří přecházejí na tříkolové provedení z klasického dvoukolového skútru. Líbit by se vám mohl i jeho elegantní vzhled, doplněný o dynamické sportovní prvky.
Mezi nejvýraznější rysy patří kompaktní, aerodynamická přední kapotáž. Při pohledu zepředu vytváří elegantní ostré linie stupňovité kapotáže působivý, odhodlaný výraz. Barevně sladěné přední blatníky, které kopírují velká přední kola o šířce 120 mm, umocňují dojem stability a trakce přední části. Pod sedlem se nachází velký úložný prostor, který pojme dvě integrální helmy nebo jednu integrální helmu a diplomatku formátu A4. Prostor je vybaven vnitřním LED osvětlením.
Na rozdíl od jiných tříkolových vozidel kubatury 300 ccm a vyšší, které mají menší přední kola, je model Tricity 300 vybaven 14 palcovými koly vpředu i vzadu, vyvinuté ve spolupráci se společností Bridgestone, mají stejný vzorek jako pneumatiky Battlax určené pro skútry a nová směs vytvořená podle specifických potřeb vozidla Tricity 300 nabízí optimálně vyváženou tuhost. Lehká kola s velkým průměrem a širokými pneumatikami přináší celou řadu výhod, mezi které patří vysoká míra trakce, velká odolnost a kvalitní jízdní vlastnosti na mokrém povrchu zajišťující plynulou jízdu a spolehlivé držení stopy.
Díky použití 14 palcových kol vpředu i vzadu bylo možné na všech třech kolech použít velké brzdové kotouče o průměru 267 mm, které umožňují citlivé dávkování brzdného účinku na různých typech povrchů. Kromě systému ABS, který zamezuje neúmyslnému zablokování kol při jízdě na nezpevněném nebo kluzkém povrchu, se Tricity 300 může pochlubit také sdruženým brzdovým systémem Yamaha zaručujícím vyváženou brzdnou sílu na všech třech kolech.
Pokud jezdec použije pouze zadní brzdu - ať už prostřednictvím páčky na levé straně řídítek nebo pomocí brzdového pedálu - vstupní signál prochází vyrovnávacím zařízením, které brzdnou sílu rozdělí mezi přední kola a zadní kolo. Jsou-li současně použity brzdy vpředu i vzadu, odpovídá brzdná síla působící na přední kola kombinaci účinku dávkovaného stisknutím obou páček. Pokud je použita pouze páčka předních brzd, začnou působit pouze brzdy vpředu.
Mezi nejdůležitější vlastnosti Tricity 300 patří praktický systém asistenčního blokování náklonu (TLA), který umožňuje pohodlnější udržování vzpřímené polohy stroje při zastavení. Systém využívá třmen a brzdový kotouč, které jsou namontovány na horní rameno paralelogramu podvozku LMW. Po aktivaci systému TLA přitlačí kompaktní elektrické zařízení destičky na kotouče a zajistí táhla paralelogramu v příslušné poloze. Po otočení plynem se systém TLA modelu Tricity 300 automaticky vypne a jezdec se tak může hladce, bez námahy rozjet.
Tricity 300 pohání moderní motor Yamaha BLUE CORE, kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec SOHC o objemu 300 ccm se 4 ventily vychází z moderní konstrukce, kterou využívají nejprodávanější sportovní skútry XMAX 300. Kromě ABS je motocykl také vybaven kontrolou trakce.
Používání vozidla Tricity 300 je díky systému Smart Key nesmírně praktické. Pokud má jezdec klíč Smart Key u sebe, může provádět všechny nezbytné činnosti hlavním spínačem. Ke zmíněným činnostem patří zapnutí a vypnutí napájení, startování a vypnutí motoru a odemknutí zámků řídítek, sedla a víčka palivové nádrže. Tricity 300 bude k dispozici ve třech barevných provedeních: Tech Kamo, Icon Grey a Gunmetal Grey.
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 6.11.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem