Yamaha Tricity: stvořena pro městský život
- Publikovno: 26.3.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Poslední dobou se s tříkolkami doslova „roztrhl pytel“ a tak se dalo očekávat, že i renomovaní výrobci brzy představí své modely. Yamaha vyráží do ulic se svojí novinkou nazvanou výstižně Tricity.
Nedávno jsme vám představili tříkolku Quadro 350 S, otestovali jsme Piaggio MP3 400 LT a zmínili jsme se třeba o Peugeotu Metropolis 400i. Princip se dvěma naklápěcími koly vpředu mají všichni výrobci podobný, liší se zejména způsobem jejich zavěšení. Nejinak tomu je i u Yamahy a jejího novinky Tricity. Její systém zavěšení má název „Leaning Multi Wheel“ (LMW) a pracuje na principu zdvojených vidlic. Což vlastně znamená, že máte čtyři vidlice, které jsou uchycené na vnitřní straně předních kol. Naklánět se na téhle tříkolce můžete díky volnému uchycení horních konců vidlic.
K řízení japonské novinky vám stačí řidičský průkaz skupiny B, neboť čtyřtaktní jednoválec má obsah 125 ccm a výkon 8,1 kW, tedy 11 koní. K brzdění u Tricity použila Yamaha kombinovaný brzdový systém Unified Brake System (UBS), levou páčkou ovládáte brzdy jak na předním tak na zadním kole, pravou páčkou ovládáte pouze přední brzdu. Musím říci, že mi je velmi sympatická hmotnost tohoto skútru. Váží totiž pouze 152 kilogramů a rozhodně se s ní bude pohodlně manipulovat na místě než s konkurenčními stroji, které mají hmotnost mnohdy vyšší než 200 kilogramů. Do města je přímo stvořená a tři kola vám přináší jízdní komfort a stabilitu i při jízdě po nerovném povrchu. Hliníková kola mají vpředu 14 palců, zadní 12.
Yamaha Tricity bude dostupná od léta 2014 a prodejní cena bude upřesněna později. Pořídit si ji budete moci ve čtyřech barevných provedeních: červená, šedá, bílá a černá.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec se dvěma ventily, zdvihový objem 124,8 ccm, vrtání a zdvih 52,4 x 57,9. Kompresní poměr 10,9 : 1. Největší výkon 11 k (8,1 kW) při 9000 1/min, největší točivý moment 10,4 N.m při 5500 1/min. Elektronické vstřikování paliva, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a elektronické digitální zapalování.
Pohonné ústrojí: Sekundární převod řemenem, automatická odstředivá spojka.
Podvozek: Trubkový rám z oceli. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 220 mm, vzadu jednoduchá kotoučová. Zavěšení předních kol systémem Leaning Multi Wheel. Pneumatiky dvě 90/80 R14 vpředu a 110/90 R12 vzadu. Výška sedla nad zemí 780 mm, rozvor 1310 mm, objem palivové nádrže 6,6 litru, pohotovostní hmotnost 152 kg.
Cena vč. DPH: bude stanovena později
- Přidat komentář +
- Publikováno: 26.3.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky