Aleix Espargaro, Alvaro Bautista, Stefan Bradl
- Publikovno: 21.6.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Po včerejším oznámení, že Alex Rins bude druhým jezdcem u továrního týmu Suzuki - prvním je Andrea Iannone - se přestupový kolotoč pootočil o hodně důležitou zatáčku dále. Je jasné, že aktuálně jsou v další hře tři volní jezdci: Aleix Espargaro, Alvaro Bautista, Stefan Bradl. Tak se podívejme, co se dá očekávat a kam povedou jejich kroky.
Aleix Espargaro - Španěl - 26 let: Zatím tovární jezdec Suzuki, ale tam po sezóně 2016 končí. To je fakt! A jelikož říká: „Můj čas u Suzuki už vypršel, je nutno se dívat dopředu a věnovat se s plnou vahou novému projektu.“. Slovo Aprilia nebere starší z bratrů Espargarových do úst, neboť ještě není nic podepsaného, ale je celkem jasné, že týmovým kolegou Sama Lowese v továrním týmu Aprilia bude právě Aleix Espargaro. Má sice nabídky od dvou týmů z WorldSBK, ale dobrovolně v posledních sezónách ještě nikdo MotoGP neopustil. A nesmíme zapomínat, že Aleix Espargaro vyhrál celkem třikrát neoficiální MS kubatury CRT (2012 a 2013) / Open (2014), dvakrát z toho s motocyklem ART-Aprilia.
Alvaro Bautista - Španěl - 31 let: Ještě stále tovární jezdec týmu Aprilia Racing, ale ačkoliv dojel v Barceloně na P8, tak na něho místo u Gresiniho zřejmě nezbude. A do WorldSBK přestoupit nechce, to potvrdil: „Rozhodně nepřestoupím do MS-Superbike“, řekl před dvěma týdny po GP Katalánska. Nyní se on a jeho manažer Simone Battistella museli začít zajímat o nějakou jinou alternativu.
Bautista se nabídl u týmu Avintia Ducati, tam jsou ale spokojeni s Héctorem Barberou a tak zde šance pro Bautistu je hodně malá.
31letý Bautista vyhrál za tým Jorge Martineze MS 2006 v kubatuře 125ccm, další tři sezóny za něho závodil v MS 250tek. Zde se postupně umístil v roce 2007 na P4, 2008 se stal vicemistrem světa a 2009 skončil v Top-4. Pak s příchodem nové kubatury Moto2 odešel v sezóně 2010 a 2011 do továrního týmu Suzuki-MotoGP a další tři roky závodil v týmu Gresini-Honda do konce sezóny 2014. Nyní je tedy španělský rutinér rok a půl v továrním týmu Gresini-Aprilia.
V týmu Ducati od Jorge „Aspar“ Martineze by Bautista nahradil buď Eugene Lavertyho, nebo Kolumbijce Yonnyho Hernandeze.
Pokud by se Bautista spojil s Martinezem, tak bychom předběžně viděli 2017 opět sedm až osm Španělů v MotoGP: Jistí jsou Marc Márquez, Jorge Lorenzo, Pol a Aleix Espargarové, Maverick Vinales, Héctor Barbera, Alvaró Bautista; otazník visí nad Tito Rabatem.
Změna motocyklové techniky z Ducati na Aprilli u Aspara se ukázala neprůchodná, Ducati trvá na podepsané smlouvě s Asparem i na rok 2017.
Stefan Bradl - Němec - 26 let: Mistr světa Moto2 z roku 2011 má šanci zůstat v královské kubatuře MotoGP téměř nulovou, pokud by se nestal překvapivě týmovým kolegou Sama Lowese, což by se ale rovnalo doslova zázraku. A tak se německému zkušenému jezdci se 76 starty v MotoGP a 33 v Moto2 nabízejí dvě varianty dalšího pokračování v závodní činnosti.
WorldSBK nebo MS-Moto2! V obou dvou kubaturách je o 7násobného vítěze Grand Prix a majitele 19 pódií zájem, bohužel v MotoGP získal na své konto během 76 startů ve 4 a půl sezónách jediné podium.
Naopak pro DWO by silný Němec - třeba s továrním motocyklem Ducati místo Davide Giugliana - byl určitě diváckým magnetem, ale stejně i jeho návrat do jeho mistrovské kubatury Moto2.
Bradl už totiž nemůže počítat s alternativou jediného Němce v MotoGP, toto místo zaujal jeho mladší krajan Jonas Folger, který pojede v satelitním týmu Hervého Poncharala Tech3-Yamaha.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 21.6.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 19.12. - Taka Nakagami poprvé v nové roli
- 17.12. - Fernandez potvrzen jako tester u Yamahy
- 13.12. - V pondělí začne předprodej vstupenek na Grand Prix České republiky 2025
- 12.12. - Testovací tým KTM MotoGP testuje v Jerezu
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně