Alpe Adria: V Chorvatsku nenašel Prášek přemožitele

3. závod Alpsko – jadranského šampionátu se konal v Chorvatsku na okruhu Grobnik. A český jezdec Michal Prášek ani zde nepoznal hořkost porážky, naopak se vyšvihl dokonce do čela prestižní klasifikace BMW Race Trophy, k čemuž samozřejmě naše redakce srdečně gratuluje.

„Na tuto trať jsem se bál odcestovat, protože asfalt na okruhu je v dezolátním stavu, ale museli jsem s týmem k tomu přistupovat jako ke každému závodu, takže přípravy probíhaly na 100%“, říká úvodem český jezdec a hned pokračuje.

„Páteční tréninky byly pro nás velmi důležité, protože jak jsem psal, trať není v dobrém stavu, tak je nejdůležitější nastavit precizně podvozek , to si myslím, že se nám v pátek podařilo výborně a už při trénincích jsme zajížděli velmi slibné časy na závodní víkend.

Sobotní kvalifikace nám dopadla výborně, i když mé kvalifikační kolo nebylo maximum, protože jsem v kole 2x předjížděl a ještě jsem k tomu udělal dvě drobné chyby, ale i tak jsem zajel Pole Position a to s časem, se kterým bych byl se svoji stockovou motorkou na 2.místě v kvalifikaci kategorie Superbike za domácím Jermanem.

Sobotní závod byl velký boj, odstartoval jsem na 8.místě a kluci byli hodně draví, takže kdykoliv jsem je předjel, hnedka mi to vrátili, takže mi trvalo několik kol než jsme našel způsob, jak je předjet a udržet si pozici. 6 kol před cílem jsem je začal předjíždět a při nájezdu do posledního kola jsem se dostal do vedení závodu a závod jsem vyhrál, bylo super, že jsem i zajel nejrychlejší kolo závodu, protože v Alpe Adrii je to ohodnoceno1 bohem.

Nedělní warm up, byl pro nás velmi důležitý, že jsem hledali vhodnou pneumatiku na závod. Naplánovali jsme zajet simulaci závodu, ale najednou v 8.kole nám motorka začala vynechávat a každým kolem se to projevovalo častěji, v 11. kole už jsem musel zajet do depa, protože motorka přestávala jet. Najednou začal obrovský boj s časem. Využil jsem mé druhé motorky, kterou jsem přihlásil do závodu a začala velká přestavba, protože na druhém motocyklu BMW mám odlišný podvozek než na mém ´jednočkovém´BMW a jelikož se jel rovnou závod, tak nebyl čas zkoušet nastavit podvozek, tudíž jsme museli s tátou začít přendávat podvozky a spoustu dalších úprav, které byly nezbytně nutné, aby motorka mohla být nasazená do závodu. Po 5 hodinové práci se nám vše podařilo a já se mohl začít soustředit na závod.

Měl jsem trochu obavy, protože i když se snažíte uzpůsobit motorku, aby byla stejná na jízdu jako ta první, tak se to nepovede úplně přesně a musíte motorku doladit při tréninku, bohužel na to nebyl už prostor, protože žádný volný trénink už nebyl.

Do závodu jsem odstartoval kolem 8.místa a začal si zvykat na motorku. Nedělní závod byl ještě vyhrocenější než sobotní, protože byly opravdu těžké souboje. Toho začal využívat domácí Chorvat Renato Novosel, který si vybudoval náskok 2 sekund. Když jsem viděl, že začíná ujíždět, začal jsem se propracovávat dopředu a 6 kol před cílem jsem jel už na 2.místě a začal stahovat vedoucího závodníka. 2 kola před cílem jsem byl Novoselovi nalepený na zadním kole a přemýšlel jsem, kdy bych mohl zaútočit, ale byl hodně chytrý a nedal mi žádnou možnost.

V posledním kole, 4 zatáčky před cílem jsem věděl, že je to moje poslední šance, jak vyhrát závod, tak jsme zkusil zaútočit a závod jsem o 0.3 sekundy vyhrál.

Byl to pro nás velmi vydařený víkend, kdy se nám podařilo vyhrát oba závody, kvalifikaci, wam up i nejrychlejší kola v závodě, díky těmto výsledkům jsme si upevnili vedení šampionátu Alpe Adria na 67 bodů a obrovským výsledkem je, že jsme se dostali do čela celosvětového šampionátu BMW Race Trophy, což je neuvěřitelný kus práce a ohromný výsledek celého týmu Roháč & Feta Motoracing team. Nyní nás za 3 týdny čeká domácí závod v Mostě na který se moc těším, protože je to jediný domácí závod v Alpe Adria šampionátu v České republice.“.

Kompletní výsledky z Rijeky najdete na tomto odkaze.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama