Reklama

Bude duo v Pramac Yamaha Miller a Oliveira?

Během GP Sachsenringu byli Jack Miller a Miguel Oliveira spojováni s Pramac Racing. Oba zkušení jezdci, matadoři MotoGP by mohli být nápomocni zejména v dalším vývoji M1.

Už deset dní je jasné, že dlouholeté spojení Pramac Racing a Ducati vyprší po GP Valencie. Nezávislý tým MotoGP, který byl v posledních letech vždy nejsilnějším mezi všemi satelitními týmy «premier class», bude od závodní sezóny 2025 nasazovat tovární stroje Yamaha YZR-M1.

Za zavřenými dveřmi se hovořilo o sedmiletém partnerství mezi závodním oddělením Yamahy a týmovým mistrem světa z roku 2023. Jediná oficiální tisková zpráva týmu Pramac to ale v pár řádcích to však nepotvrdila. Nicméně lze předpokládat, že majitel Pramacu Paolo Campinoti se chce angažovat pouze dlouhodobě a má zájem soutěžit také v nové generaci MotoGP od roku 2027 s motory o objemu 850 ccm s Yamahou.

Zatímco Ducati má stále plné ruce práce s distribucí svého třetího továrního stroje a na tom závisí i finální nabídky pro jezdce v týmech VR46-Racing a Gresini, Yamaha obsadí identický tovární materiál do boxu týmu Pramac dvakrát. To také potvrzuje změnu strategie u Yamahy. Zatímco u předchozích spojeních satelitních týmu Yamahy byla plná priorita čistě záležitostí továrního týmu a satelit závodil po okruzích v jasné vzdálenosti od mateřské lodi, Pramac má nyní vystupovat rovnocenně. Čím těsnější spojení mezi čtyřmi jezdci na identických závodních strojích, tím vyšší tempo vývoje – to je také ostatně také myšlenka fungující dobře v Rakousku/Mattighofenu u KTM.

Poměněná strategie také pochopitelně ovlivňuje výběr pilotů u Pramac-Yamaha. Protože cílem není primárně vychovávat juniorské piloty, ale zajistit, aby druhá nejúspěšnější značka v «premier class» mohla co nejrychleji konkurovat, takže se hledají zkušení profesionálové.

Na seznamu u Campinotiho a Yamahy je portugalský závodník Miguel Oliveira, který z hlediska stavu své kariéry v Aprilii uvízl někde uprostřed. Pětinásobný vítěz závodu MotoGP totiž nenaplnil citát «veni, vidi, vici», nýbrž pouze přišel, viděl a nevyhrál. Navzdory velmi silnému výkonu na Sachsenringu v poslední době Miguel Oliveira stále hledá konstantní rychlost s Trackhouse-Aprilia.

Oliveira pochopitelně nezůstal bez povšimnutí, že Yamaha nabrala hodně na síle. Především odhodlaný šéf technologie Massimo Bartolini, který také přesvědčil Fabia Quartarara, aby pokračovali ve spolupráci, se prosazuje svým pragmatickým evropským způsobem práce. A když se dveře továrního týmu v Aprilii uzavřely podpisem Jorge Martina a Marca Bezzecchiho, okamžitý přístup k továrnímu materiálu by byl jednodušší. Sedadlo vedle Fabia Quartarara ještě stále není obsazené.

Z pohledu Yamahy Portugalec splňuje všechna požadovaná kritéria. Je prokázáno, že Oliveira patří k rychlostní elitě. Nechybí ani zkušenost se dvěma značkami, vysoká znalost technologií a má také ideální věk 29 let.

Podobný profil má i Jack Miller. Také skoro 30 let, Australan Miller má zkušenosti s Ducati a KTM. V jeho CV kubatury MotoGP jsou zaznamenána čtyři vítězství. Se svým ležérním chováním je Australan jednou z nejúčinnějších reklamních postav v paddocku. Když je „Thriller Miller“ v dobré náladě, děje se spousta věcí, a to nejen na motorce.

Šéf Pramacu Campinoti už «Aussieho» jednou podepsal. V přípravných fázích, než se stal továrním jezdcem Ducati (2021 a 2022), jezdil Miller za italský tým celé tři roky od roku 2018.

I když Yamaha, jediný prototyp v poli s řadovým čtyřválcem, momentálně na přední příčky nestačí – pro Jacka Millera a Miguela Oliveiru by změna mohla přijít v pravý čas.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama