Casey Stoner (Ducati): Kdy pojede vlastně první závod?
- Publikov�no: 25.3.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Casey Stoner nikdy vážně neuvažoval o tom, jet tři závody Grand Prix jako náhradník za zraněného Petrucciho v týmu Pramac-Ducati. To je prostě neoddiskutovatelný fakt! Ale co bude s tímto rychlým „klokanem“ dál?
Při diskuzích, zda testovací jezdec Ducati Casey Stoner využije nabídnuté příležitosti a nahradí zraněného Danilo Petrucciho v týmu Octo Pamac Yakhnich byly od řady fanoušků postaveny úplně na hlavu, špatně pochopeny a smíchány dohromady.
Situace je totiž úplně jiná, než ta v loňském roce, kdy chtěl Stoner velmi rád závodit místo Daniho Pedrosy (operace ramene po GP Kataru) v Austinu, potom v Las Termas a nakonec v Jerezu.
Nesmíme zapomenout, že tehdy totiž testoval Casey Stoner dva měsíce předtím v Sepangu s motocyklem Honda RC213V, bylo by to v továrním týmu Repsol-Honda, s motocyklem, který dominoval MS 2014.
Že tehdy dostal košem od manažerů HRC Nakamota a Suppa bylo dost nepochopitelné. Tak jako Michele Pirro u Ducati vždy obdrží závodní příležitost, tak byl žhavý i testovací jezdec Casey Stoner. A negativní rozhodnutí od HRC ho vrhlo nazpět do otevřené náruče Ducati.
Jen připomínám, Pedrosův náhradník Hiroshi Aoyama , který během tří závodů dvakrát spadl a jednou dojel na P12. Takže nebylo ani divu, že HRC a Repsol kromě ztráty titulů MS-jezdců prohrálo i MS-konstruktérů a MS-týmů ve prospěch Movistar-Yamahy.
Casey Stoner měl v roce 2015 absolvovat tři závody v renomovaném týmu Repsol-Honda, kde byl domácím pilotem v letech 2011 a 2012 a kdy ani nabídka 11 milionů Euro po sezóně 2012 nezměnila nic na jeho rozhodnutí, ukončit závodní činnost.
Nyní by musel Stoner nastoupit do závodu za tým Pramac, ovšem s homologovanými motocykly GP pro Petrucciho a Reddinga, s kterými v sezóně 2015 obsadili Iannone a Dovizioso až P4 a P7. Pokud si snad někdo myslel, že by Ducati na tyto tři závody Grand Prix „vyčarovala“ pro Stonera Desmosedici 2016, tak to musel být snílek, který nechápe realitu.
Ducati nechala homologovat celkem tři specifikace motorů na sezónu 2016. GP16 pro Ducati Corse, GP15 pro Pramac, GP14.2 pro Avintia (Barbera, Baz) a Power Electronics Aspar (Hernandez, Laverty). Motory jsou zaplombovány, nějaké „čachry“ tam a zase sem jsou nemožné, pro jezdce Hondy, Yamahy a Ducati jsou v této sezóně dovoleny motory v celkovém počtu sedm pro jednoho pilota těchto značek.
Stoner by se musel spokojit s loňským modelem motocyklu, navíc si stále stěžuje na následky svého pádu při Osmihodinovce v Suzuce, sám se cítí jeden den testů jako totálně mrtvý. Proto si také dopřál po prvním testovacím dnu v únoru na okruhu v Sepangu dva dny přestávky.
Pravdou samozřejmě je, že tým Pramac od Paola Campinotiho by díky těmto třem závodním nasazením ex-mistra světa Stonera získal obrovskou publicitu. Ale Top-management Ducati Corse, tedy pánové Claudio Domenicali, Gigi Dall'Igna a Paolo Ciabatti by tímto manévrem spíše ztratili.
Navíc výkony Reddinga a Petrucciho by byly okamžitě srovnávány s výkony Stonera, který 3,5 roku neabsolvoval ani jeden závod MotoGP a přesto se zaskvěl 5. místem při testech v Sepangu s motocyklem Ducati Desmosedici GP15. A destabilizován by byl i tovární tým Ducati, což si pochopitelně nikdo u „červených“ nepřeje, neboť Iannone a Dovizioso budou ti piloti, kteří musí letos za Ducati „tahat horké kaštany z ohně“.
Pokud by totiž byl mimo hru jeden ze dvou továrních pilotů (jako Pedrosa 2015 u Repsolu), měl by Stonerův comeback daleko větší smysl. Daleko více smysluplnější tedy je, když se Casey bude podílet na dalším vývoji motocyklu GP16 a v nějakém časovém horizontu nastoupí jako pilot s wild-card, tedy až v okamžiku, kdy bude mít Ducati Corse dostatek materiálu pro další dvě Desmosedici 2016.
Kdy to ale bude, je hodně těžké odhadnout.
Možná v Jerezu, snad v Barceloně, ovšem nejpravděpodobnější termín je GP Austrálie na Phillip Islandu. Samozřejmě, že tako hraje velkou roli to, co má ve smlouvě testovací pilot Michele Pirro. Ten vloni dostal zapůjčenu třetí tovární motorku pro Jerez, Mugello a Misano.
Ovšem u Caseyho Stonera je hodně těžké něco předvídat, to se už ostatně několikrát prokázalo. Třeba se nenechá po celý rok 2016 přemluvit k ani jednomu závodu: „Neplánuji žádný závod“, už několikrát zopakoval hodně jasně dvojnásobný mistr světa.
Z Ducati by se v roce 2016 mohl stát opět vítězný motocykl. A pak by bylo možné opravdu hodně. Casey by mohl mít zájem absolvovat kompletní sezónu MotoGP 2017.
Jorge Lorenzo totiž pravděpodobně zůstane u Yamahy, pokud tedy má „všech svých pět ´P´pohromadě“.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 25.3.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 28.12. - Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu
- 27.12. - Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory!
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
Další z rubriky
- 28.12. - Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu
- 27.12. - Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory!
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 19.12. - Taka Nakagami poprvé v nové roli
- 17.12. - Fernandez potvrzen jako tester u Yamahy
- 13.12. - V pondělí začne předprodej vstupenek na Grand Prix České republiky 2025