Čtvrteční zákaz obhlídky okruhů: Je to trochu přehnané!

Sdružení závodních stájí IRTA vydalo při GP Malajsie zákaz projíždění tratě na skútrech během čtvrtka. Zřejmě se ale brzy spatří světlo světa nějaká výjimka...

Málokdy je vydáno takové drastické opatření, které postihuje jak skútry s palivem, nebo ty na elektrický pohon - jako bylo od IRTA vydáno během GP Malajsie. Šlo o zákaz ježdění na okruzích ve čtvrtek, tedy ještě před zahájením vlastních tréninků, kdy jezdci se privátně vydávali na prohlídku tratě vzhledem k nastávajícímu závodnímu víkendu.

«Track Familiarisation by Scooter cancelled.»
 Takovou zprávu vydalo sdružení týmů při GP Malajsie. Důvodem byly hodně tvrdé crashe obou mladých jezdců Moto3, tedy Itala -Fabia Spiranelliho a Japonce Tatsuki Suzukiho, kteří odnesli tuto «klukovinu» odřeninami po celém těle.

Stefan Bradl a Bradley Smith potkali oba nešťastníky v Medical Center a nebyl prý na ně vůbec pěkný pohled.

Spiranelli z týmu CIP Unicom Starker majitele Alaina Broneca musel na závod GP Malajsie dokonce zapomenout, jeho týmový kolega Suzuki závodit směl - v QP obsadil P16 (tedy 6. řadu startovního roštu), v závodě samotném pak havaroval.

Řada jezdců považovala toto drastické omezení jízdy na skútru «Track Familiarisation» za přehnané. Těžko si lze představit, že Rossi, Márquez, Lorenzo a Co. budou ve čtvrtek kroužit na okruzích pouze se závodními koly, nebo s bicykly MTB. A už vůbec ne na takových okruzích, jako je Mugello nebo naše Brno, kde je opravdu pěkný «krpál». A pěší prohlídka tratě zabere hodně moc času a nedalo se to prakticky časově vůbec stihnout.

Bradley Smith je názoru, že tyto inspekční jízdy na skútrech se prostě vymkly jakékoliv kontrole. Především teenageři z Moto3 se totiž vůbec nebáli. Stále více pilotů se tak ve čtvrtek objevovalo na okruzích s helmami. Nějaký rychlostní limit nemohl být zaveden.

„Pokud nebude chtít Valentino jet na kole, tak prostě musí «Track Familiarisation» vynechat. Je to úplně jednoduché“, říká na toto téma Bradley Smith.

Ale také hned jeden z funkcionářů Dorny na toto téma dodává: „Vsadil bych se, že pro jezdce MotoGP bude zavedena výjimka. Opravdu nebezpeční jsou jen ti mladí divočáci z Moto3“.

„Dříve byla trať ve čtvrtek otevřena k prohlídce pouze jednu hodinu, nyní uvažujeme o tom, že bude trať otevřena dvě, tři, možná i čtyři hodiny. Tím vznikne pro všechny jezdce dost času, aby si mohli prohlédnout trať i pěšky“, je názoru Mike Trimby, CEO týmového sdružení IRTA.

Ale docela s humorem by prý byla přijata tato výjimka - zatím ale pouze pro Rossiho: „Všichni jezdci, kteří už dovršili 35 let, dostanou kvůli svému věku a z toho vyplývajících problémů výjimku a mohou použít skútr...“



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama