Reklama

Fabio Di Giannantonio: Ducati nebo Yamaha?

Fabio Di Giannantonio je stále ještě bez smlouvy na sezónu MotoGP 25. Ducati se snaží zajistit si jezdce VR46 na sezónu 2025 tím, že mu zajistí tovární motocykl.

Fabio Di Giannantonio pokračuje v dobrém tempu a dojíždí do cíle na 4. místě při Dutch TT v Assenu GP. Jezdec týmu Gresini stoupá na osmé místo v průběžném pořadí s 92 body a stává se nyní ústředním bodem trhu MotoGP. Po odchodu Marca Bezzecchiho se ho tým Alessio Salucciho z Borgo Panigale pokusí udržet, než ho zlákají sirény Pramac a Yamaha s oficiální motorkou.

Až do loňského roku 'Diggia' riskoval, že zůstane mimo startovní rošt MotoGP, pak přišlo pódium v ​​Austrálii a vítězství v Kataru a to mu umožnilo obrat. Ve své třetí sezóně v «premier class» jezdí na satelitní Ducati a dokázal se mnohokrát odlišit i od svých značkových kolegů i od soupeřů jiných značek. Cílem pro příští rok je ale mít tovární Desmosedici, čímž by mohl závodit za rovných podmínek se všemi. „ S GP23 jsme všichni na limitu a děláme to nejlepší, co můžeme. GP24 má něco jiného, ​​vidím to z dat… Motocykl 2024 funguje mnohem lépe při brzdění, to je největší rozdíl a jde o hodně, když musíte jet rychle .“

Fabio Di Giannantonio zatím nemá podepsanou smlouvu na příští šampionát, ale na stole má minimálně dvě možnosti. Prioritou je pokračovat na Ducati, ale za co nejlepších podmínek. „Právě teď se soustředím na to, aby se mi dařilo, protože letos mám skvělou příležitost uspět… Nemám čas o tom přemýšlet. Můj manažer pro mě pracuje a myslím, že v příštích několika týdnech se vše srovná .“ S aktuálními výsledky může římský jezdec klidně spát s výhledem na rok 2025. „ Nikdy se nesmíte vzdávat, ale raději si věřte. Když na něčem tak tvrdě pracujete, pak to přijde, a to je to, co se děje .„

V Borgo Panigale se chtějí i nadále soustředit na Di Giannantonia, i když zatím není jasné, zda bude mít Desmosedici GP25. Ducati hodlá nasadit pouze tři tovární motocykly do příštího mistrovství světa a právě ten třetí by mohl skončit v garáži VR46. Gigi Dall'Igna a vrcholový management společnosti se ho snaží přesvědčit, aby zůstal. „ Má skvělou sezónu a pravděpodobně je spolu s Marquezem jezdcem, který nejlépe interpretuje motorku z předchozího roku, “ řekl generální ředitel Ducati Corse pro Sky Sport MotoGP a dodal: “Chceme ho udržet v našich řadách. I tady to bude těžké, protože to nejsme jen my, ale vztah s ním je vynikající, takže doufám, že uspěji .“

Výsledek závodu MotoGP Assen (30. června):

1. Francesco Bagnaia (I), Ducati, 26 kol za 40:07,214 min
2. Jorge Martin (E), Ducati, +3,676 s
3. Enea Bastianini (I), Ducati, +7,073
4. Fabio Di Giannantonio (I), Ducati, +8,299
5. Maverick Vinales* (E), Aprilia, + 8 258
6. Brad Binder (ZA), KTM, +16,146
7. Alex Marquez (E), Ducati, +21,236
8. Raul Fernandez (E), Aprilia, +22,509
9. Franco Morbidelli (I), Ducati, +23,413
10. Marc Marquez (E), Ducati, +23,868
11. Jack Miller (AUS), KTM, +24,004
12. Fabio Quartararo (F), Yamaha, +24,057
13. Johan Zarco (F), Honda, +42,767
14. Augusto Fernandez (E), KTM, +42,871
15. Miguel Oliveira (P), Aprilia, +44,429
16. Takaaki Nakagami (J), Honda, +46,246
17. Luca Marini (I), Honda, +1:10,937 min

Pořadí mistrovství světa jezdců po 16 ze 42 závodů: 1. Martin, 200 bodů. 2. Bagnaia 190. 3. Marc Marquez 142. 4. Bastianini 136. 5. Vinales 118. 6. Acosta 101. 7. Binder 99. 8. Di Giannantonio 92, 9. Aleix Espargaro 82. 10. Alex Marquez 62; 11. Bezzecchi 45. 12. Raul Fernandez 40, 13. Morbidelli 39, 14. Quartararo 39. 15. Miller 32. 16. Oliveira 32. 17. Augusto Fernandez 15. 18. Mir 13. 19. Zarco 12. 20. Rins 8, 21. .Nakagami 8. 22. Pedrosa 7.

Mistrovství světa konstruktérů: 1. Ducati, 278 bodů. 2. Aprilia 156. 3. KTM 154. 4. Yamaha 43. 5. Honda 22.

Mistrovství světa týmů: 1. Ducati Lenovo Team, 326 bodů. 2. Prima Pramac Racing 239. 3. Gresini Racing MotoGP 204. 4. Aprilia Racing 200. 5. Pertamina Enduro VR46 Racing Team 137. 6. Red Bull KTM Factory Racing 131. 7. Red Bull GASGAS Tech3 116. 8. Trackhouse Racing 72. 9. Monster Energy Yamaha MotoGP 47. 10. LCR Honda 20. 11. Repsol Honda 13.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama