Jack Miller za Pramac Yamaha?

Kariéra Jacka Millera jako profesionálního závodního jezdce visela na vlásku. Protože ale Yamaha přehodnotila svůj nový tým Pramac Racing, bude mít Australan další šanci v MotoGP v roce 2025.

Na MotoGP v Silverstone se Jack Miller tvářil ´jako «hromádka neštěstí». „Nemám na stole jedinou nabídku, a proto žádnou opci pro rok 2025,“ řekl začátkem srpna v Anglii trojnásobný vítěz MotoGP.

O víkendu v Portimau se ukázalo, že ani v mistrovství světa superbiků pro něj není atraktivní místo, protože všechny tovární týmy jsou pro rok 2025 obsazeny.

Pro Millera stále existovala teoretická šance v paddocku MotoGP – s novým týmem Yamaha Pramac Racing. Tým Paola Campinotiho se už v Silverstone dohodl s Miguelem Oliveirou a dočasně zvažovali, že by v roce 2025 nechali nějakého nováčka jezdit po boku Portugalce. Aby se mezi Tonym Arbolinem, Alonsem Lopezem a Sergio Garciou vybral ten správný, měla se dokonce konat přestřelka .

Tato myšlenka byla zamítnuta, jak prozradil manažer týmu Pramac Gino Borsoi v rozhovoru pro SPEEDWEEK.com: „Nejlepší vzorec pro Yamahu, jak dosáhnout dobrých výsledků v co nejkratším čase, je mít jezdce, kteří již znají kategorii MotoGP, představu o ​čem je víkend MotoGP a jezdili na různých motocyklech."

Osobám zodpovědným za Yamahu došlo: Nákup zkušeností je pro ně v současnosti důležitější než výcvik nadějného mladíka do budoucna.

Brzy bude oznámeno: Volba japonského výrobce jako partnera Miguela Oliveiry v budoucím týmu Pramac Yamaha padá na Jacka Millera! Vzhledem k Jackovým prohlášením v posledních dnech je to překvapivé, ale vzhledem k jeho historii a národnosti je to zřejmé.

Australan dostane od Yamahy roční tovární smlouvu s opcí na rok 2026. Ve věku 30 let to bude Millerova jedenáctá sezóna v kategorii MotoGP, Yamaha je jeho čtvrtým výrobcem po Hondě, Ducati a KTM.

Jack se po dvou letech v KTM přesune k Yamaze, kde se díky zkušenostem z Ducati podílel na vývoji rakouského motocyklu MotoGP. Po dokončení zakázky, kterou měl udělat, si sbalí kufry a dá své rozsáhlé znalosti k dispozici Yamaze.

Miller se nejen vrací do boxu, který v Pramacu dobře zná, ale podporuje ho i Max Bartolini na Yamaze. Jack pracoval během dvou let v továrním týmu Ducati. Bartolini je nyní v čele technické skupiny, kterou Yamaha dala dohromady, aby se stala opět konkurenceschopnou. Ital zná Millerův potenciál; a Miller ví, jak Bartolini funguje.

Rozhodnutí Yamaha vítá promotér Dorna a její noví majitelé Liberty Media, jakožto Australan, přinese Miller do startovního pole rozmanitost. Generální ředitel Carmelo Ezpeleta oznámil v exkluzivním rozhovoru na SPEEDWEEK.com, že je čas najít vzorec, jak omezit přítomnost španělských a italských řidičů ve prospěch jiných národností.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama