Jack Miller za Pramac Yamaha?
- Publikovno: 14.8.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Kariéra Jacka Millera jako profesionálního závodního jezdce visela na vlásku. Protože ale Yamaha přehodnotila svůj nový tým Pramac Racing, bude mít Australan další šanci v MotoGP v roce 2025.
Na MotoGP v Silverstone se Jack Miller tvářil ´jako «hromádka neštěstí». „Nemám na stole jedinou nabídku, a proto žádnou opci pro rok 2025,“ řekl začátkem srpna v Anglii trojnásobný vítěz MotoGP.
O víkendu v Portimau se ukázalo, že ani v mistrovství světa superbiků pro něj není atraktivní místo, protože všechny tovární týmy jsou pro rok 2025 obsazeny.
Pro Millera stále existovala teoretická šance v paddocku MotoGP – s novým týmem Yamaha Pramac Racing. Tým Paola Campinotiho se už v Silverstone dohodl s Miguelem Oliveirou a dočasně zvažovali, že by v roce 2025 nechali nějakého nováčka jezdit po boku Portugalce. Aby se mezi Tonym Arbolinem, Alonsem Lopezem a Sergio Garciou vybral ten správný, měla se dokonce konat přestřelka .
Tato myšlenka byla zamítnuta, jak prozradil manažer týmu Pramac Gino Borsoi v rozhovoru pro SPEEDWEEK.com: „Nejlepší vzorec pro Yamahu, jak dosáhnout dobrých výsledků v co nejkratším čase, je mít jezdce, kteří již znají kategorii MotoGP, představu o čem je víkend MotoGP a jezdili na různých motocyklech."
Osobám zodpovědným za Yamahu došlo: Nákup zkušeností je pro ně v současnosti důležitější než výcvik nadějného mladíka do budoucna.
Brzy bude oznámeno: Volba japonského výrobce jako partnera Miguela Oliveiry v budoucím týmu Pramac Yamaha padá na Jacka Millera! Vzhledem k Jackovým prohlášením v posledních dnech je to překvapivé, ale vzhledem k jeho historii a národnosti je to zřejmé.
Australan dostane od Yamahy roční tovární smlouvu s opcí na rok 2026. Ve věku 30 let to bude Millerova jedenáctá sezóna v kategorii MotoGP, Yamaha je jeho čtvrtým výrobcem po Hondě, Ducati a KTM.
Jack se po dvou letech v KTM přesune k Yamaze, kde se díky zkušenostem z Ducati podílel na vývoji rakouského motocyklu MotoGP. Po dokončení zakázky, kterou měl udělat, si sbalí kufry a dá své rozsáhlé znalosti k dispozici Yamaze.
Miller se nejen vrací do boxu, který v Pramacu dobře zná, ale podporuje ho i Max Bartolini na Yamaze. Jack pracoval během dvou let v továrním týmu Ducati. Bartolini je nyní v čele technické skupiny, kterou Yamaha dala dohromady, aby se stala opět konkurenceschopnou. Ital zná Millerův potenciál; a Miller ví, jak Bartolini funguje.
Rozhodnutí Yamaha vítá promotér Dorna a její noví majitelé Liberty Media, jakožto Australan, přinese Miller do startovního pole rozmanitost. Generální ředitel Carmelo Ezpeleta oznámil v exkluzivním rozhovoru na SPEEDWEEK.com, že je čas najít vzorec, jak omezit přítomnost španělských a italských řidičů ve prospěch jiných národností.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 14.8.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- dnes - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
- včera - MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech
- včera - MS-SSP 300: 32 jezdců, 4 značky, 2 Češi
- včera - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 19.12. - MS Women - WorldWCR 2025 - 25 startujících žen
Další z rubriky
- 19.12. - Taka Nakagami poprvé v nové roli
- 17.12. - Fernandez potvrzen jako tester u Yamahy
- 13.12. - V pondělí začne předprodej vstupenek na Grand Prix České republiky 2025
- 12.12. - Testovací tým KTM MotoGP testuje v Jerezu
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně