Jedna věc je již jistá: zastávka v boxech v Austrálii je povinná

Poprvé jsme viděli povinnou zastávku v boxech s výměnou pneumatik na mistrovství světa superbiků na Phillip Islandu v roce 2018 a opakovalo se to i v roce 2024. Rozhodnutí v tomto ohledu padlo hodně brzy i na rok 2025.

V historii mistrovství světa superbiků na Phillip Islandu se před rokem 2024 jel pouze jeden závod s povinnou zastávkou v boxech, to bylo druhý závod v roce 2018. Vždy se jelo na celou vzdálenost.

Jiná situace je ve třídě Supersport, ve které byly závody několikrát zkráceny nebo byly vyžadovány výměny pneumatik.

Flashback: Téměř před rokem bylo teprve ve čtvrtek před závodním víkendem rozhodnuto, že v zájmu „zajištění bezpečnosti všech účastníků“ nelze zadní pneumatiky používat déle než jedenáct kol ve třídě Superbike a deset v kategorii Supersport.

Kromě toho promotér Dorna, světová asociace FIM a osoby odpovědné za okruh Phillip Island Grand Prix Circuit souhlasily s tím, že budou vyžadovat zastávku v boxech s výměnou pneumatik ve všech závodech kromě závodu Superbike Superpole Race. Dva hlavní závody superbiků byly navíc zkráceny na 20 kol a každý jezdec v obou třídách dostal dvě další sady pneumatik.

Aby bylo možné zastavit obnovené diskuse v rané fázi, rozhodly se zúčastněné strany čtyři týdny před zahájením sezóny 2025 v Austrálii, že zastávka v boxech s výměnou pneumatik bude povinná v obou závodech třídy Superbike a Supersport.

„Toto rozhodnutí je reakcí na obavy z nepředvídatelného počasí a širokého rozsahu teplot na trati očekávaných na Phillip Islandu od 21. do 23. února,“ je oficiální rozhodnutí promotéra DWO (Dorna World Organisation). „V kombinaci s jedinečným uspořádáním trati a náročným povrchem tyto faktory učinily toto preventivní opatření nezbytným pro zajištění bezpečnosti a konkurenceschopnosti akce. Podobný přístup byl úspěšně implementován v sezóně 2024 po obnově povrchu trati.„

Specifikace týkající se počtu pneumatik a počtu kol budou stejné jako v loňském roce.

“Phillip Island je známý pro své vzrušující vysokorychlostní uspořádání, ale také představuje jedinečné výzvy kvůli povrchu a rychle se měnícímu počasí,„ řekl Gregorio Lavilla, výkonný ředitel WorldSBK. „Ačkoli se podmínky na trati v průběhu času zlepšovaly, trať zůstává extrémně náročná, zejména s ohledem na to, že je to první podnik sezóny, kde týmy stále dolaďují základní nastavení. Na základě našich zkušeností na Phillip Islandu jsme dospěli k závěru, že povinná zastávka v boxech je nejlepší přístup k udržení kvality závodů. S tímto formátem zajišťujeme, že všichni účastníci mohou soutěžit za spravedlivých a bezpečných podmínek, což slibuje vzrušující začátek sezóny.“



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama