Jorge Lorenzo: Jeho mise s Yamahou končí

Ještě 15 závodů - potom odchází Jorge Lorenzo po devíti letech u Yamahy k továrnímu týmu Ducati. Je schopen svou dosavadní úspěšnou kariéru u Yamahy završit dalším titulem mistra světa?

V pondělí 18. dubna 2016 se Ducati a Jorge Lorenzo dohodli na společném závodění v MS-MotoGP na sezóny 2017 a 2018. Španěl po devíti letech u Yamahy - získal pro ni tři tituly mistra světa - bude závodit v továrním týmu „červených“ s motocyklem Ducati Desmosedici GP.

Nyní se tedy pokusí jít Mallorčan ve stopách těch jezdců, kteří se stali mistry světa v královské kubatuře na motocyklech různých značek: Valentino Rossi, Eddie Lawson, Casey Stoner nebo Giacomo Agostini.

Lorenzo přišel do královské kubatury v roce 2008 a hned všechny fanoušky nadchl při prvním závodě vůbec ziskem Pole-Position a druhým místem v závodě. Ačkoliv ve své premiérové sezóně musel zaplatit nováčkovskou daň hodně pády, tak všem bylo jasné, jaký obrovský potenciál tento jezdec v sobě má. Stal se vítězem soutěže „Rookie of the Year“ a hned v následujícím roce útočil na titul mistra světa.

To se mu ale podařilo až o dva roky později, v roce 2010 vyhrál Lorenzo šest závodů Grand prix a nebyl v cíli odmávnut hůř, než na P2. Ostatně konstantní výkony jsou jeho nejsilnější stránkou. Ve stejném roce získal titul s celkovým počtem 383 bodů, od té doby si žádný mistr světa MotoGP nevyjel více bodů.

2011 to byla pro Lorenza hodně tvrdá sezóna, poslední tři závody musel vynechat kvůli zraněnému prstu, přesto mohl oslavit titul vicemistra světa.

V roce 2012 se vrátil v plné síle nazpět a prosadil se v boji Danim Pedrosou a Caseym Stonerem, a mohl tak oslavit svůj druhý titul mistra světa s Yamahou. Celkem 5x vyhrál a opět nebyl v cíli odmávnut hůř, než na P2.

V sezóně 2013 vyhrál sice Lorenzo 8 závodů Grand Prix, ale musel se sklonit před Rookiem Marcem Márquezem. Rozhodovalo se až v posledním závodě, Lorenzo ho sice vyhrál, ale titul o pouhé 4 body získal jeho mladší krajan Márquez, který na rozdíl od Lorenza byl celou sezónu bez zranění. V Assenu prokázal Lorenzo, jakým je bojovníkem, 35 hodin po operaci klíční kosti dokončil závod DutchTT v Top-5.

V následujícím roce 2014 nenašel nikdo úspěšný recept proti Marcu Márquezovi a jeho Hondě.

V loňském roce vykrystalizovala rivalita mezi Jorgem Lorenzem a Valentinem Rossim na nejvyšší možný stupeň. Bojovali spolu hlavu na hlavě o titul mistra světa, nakonec se rozhodovalo opět až v posledním závodě. Lorenzo se ukázal v té nejlepší formě, vyhrál už po sedmé během sezóny a potřetí se stal mistrem světa MotoGP.

Po třetím závodě sezóny 2016 mají Lorenzo a Yamaha na svém kontě celkem 99 pódiových umístění, tedy stejnou číslici, jako vozí Lorenzo po většinu doby svého závodění v královské kubatuře na své kapotáži motocyklu Yamaha.

Před závodem GP v Jerezu bylo oficiálně oznámeno, že Lorenzo bude závodit za Ducati. Lorenzo a Luigi Dall’Igna se tedy vrací ke společné práci, když Dall’Igna jako ředitel závodního oddělení u Aprilie se velkou mírou podílel na obou titulech mistr světa v kubatuře 250-ccm, které Lorenzo získal na motocyklu Aprilia.

Ducati doufám že se Lorenzovi podaří získat druhý titul na tomto motocyklu, poprvé od doby Caseyho Stonera 2007 a že tento zkušený Španěl bude pravidelně bojovat o vítězství v jednotlivých závodech.

Od té doby, co se stal Dall’Igna generálním manažerem továrny z Bologně, tak se Ducati stává stále silnější a silnější. Zatímco ještě před několika lety bylo problémem dojíždět pravidelně v Top-5, tak nyní jsou pódiová umístění skoro pravidelností.

Pro Lorenza je přechod na Ducati obrovskou výzvou, v MotoGP ještě nikdy nejezdil s jiným motocyklem než s Yamahou M1.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama