Karel Abraham (BMW): Smlouva mu zakazuje komentáře
- Publikovno: 30.7.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
„Promarním mnoho času v boxu, motocykl prostě nefunguje. BMW se sice hodně snaží, ale dosud nenašli správné řešení“, říká český jezdec WorldSBK Karel Abraham z týmu Milwaukee.
Po pěti sezónách závodění v MS-MotoGP měl Karel Abraham před svým prvním superbikovým rokem určité představy. Po dvou odjetých třetinách své Rookie sezóny je ale 26letý až na P18, jen jednou byl odmávnut v Top-10.
Že to ale jde s BMW i lépe, dokazuje Jordi Torres z týmu Althea BMW, v MS na P7 a už celkem 11x odmávnutý v Top-7.
V rozhovoru pro SPEEDWEEK.com vysvětluje Abraham, proč je to s BMW S1000RR tak těžké.
Závody v MS-Superbike jsou úplně jiné, než v MotoGP: Jsi na to psychicky připraven? „Myslím si, že ano. Jediným problémem mentální přípravy je, že nejsme konstantní. A to nemluvím o výsledcích. My prostě neobjedeme dostatek kol s motocyklem, který je konkurence schopný. To nemá nic společného s tím, že by nebyl tým dost dobrý, oni pracují skvěle. Problém je prostě v tom, že častokrát vyjedu na trať a motocykl prostě nefunguje. Promarním prostě příliš mnoho času v boxu. A až potom vyjedu opět z něho ven, tak je motocykl úplně jiný. Takže se opět vrátíme k základnímu nastavení, to je ale jiné, které bychom chtěli. Všechno to má něco společného s elektronikou.“
Mluvíš o těchto problémech s BMW? „Ano, a vypadá to tak, že se oni hodně snaží. Dosud ale nenašli to správné řešení“.
Můžou ti ale vysvětlit, proč máš problémy s elektronikou? „Bylo by lepší, kdyby si se zeptal přímo BMW. Já jsem ve smlouvě podepsal, že o tom nesmím mluvit.
Dle mého pocitu bych řekl, že si nejsou 100%jisti, v čem je problém. V některých případech víme, kterým směrem máme jít. Někdy je ale těžké přesvědčit BMW, aby se vydalo tímto směrem. “
Na první pohled je zřejmé, když má nějaký jezdec BMW problém, tak si to ty. Takže se nejedná o všeobecný problém s elektronikou nebo s motocyklem. Má tedy smůlu jen ty? „Existují dva týmy BMW: Althea a Milwaukee. Na papíře máme ty stejné motocykly. Jestli to tak opravdu je, nevím - a nechci to také komentovat.
Josh Brookes jezdí nejraději bez kontroly trakce, nemá rád elektroniku. Jezdí tedy s minimální elektronikou, takže ani nemůže mít tolik problémů. Takže to je v týmu pouze můj problém. Josh má ty stejné problémy jako já, ale nejsou tak obrovské.
Používám elektroniku tak, jak mi ji BMW připraví. Zkouším i nové věci, které odpovídají jejich přáním. Opravdu hodně dřeme, ale máme pořád problémy.
Z ostatních týmů BMW ale o žádných problémech neslyším.“
Dá se v dnešních dnech jezdit bez elektroniky? Může být styl práce Joshuy Brookese vůbec úspěšný? „Je možné být rychlý, ale není možné být nejrychlejší. V Qualifying je snad možné zajet na sílu jedno rychlé kolo. Ale jezdit v závodě stabilně rychlá kola, je bez elektronické pomoci hodně těžké. “
Zdroj: SpeedWeek
- Přidat komentář +
- Publikováno: 30.7.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných
- včera - KTM na Dakaru stále dominuje
- včera - Marc VDS pojede i šampionát EWC
- 13.1. - Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10!
- 13.1. - Test WorldSSP na okruhu Circuito Andalucia
- 13.1. - Ducati Panigale V4 S Tricolore: exkluzivní sběratelská edice
Další z rubriky
- 10.1. - Petronas MIE Racing Honda 2025: Mackenzie, Zaidi, Toba a Azman
- 23.12.2024 - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 21.12.2024 - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
- 17.12.2024 - Mostecký autodrom je po deseti letech na prodej. Zájemci jsou i ze zahraničí
- 27.11.2024 - Test Jerez: Dvě Bimoty před Yamahou, Kawasaki a Ducati
- 27.11.2024 - Testy WSBK a WSSP v Jerezu: 2. den průběžně