Karel Abraham: Ioda, Pedercini nebo Grillini?

Čech Karel Abraham ztratí po letošní sezóně své místo týmu Milwaukee-BMW a tak jedná s různými týmy o svém angažmá v závodním seriálu WorldSBK na rok 2017.

Jako vítěz závodu Moto2 a dlouholetý pilot z MotoGP měl Karel Abraham jen ty nejlepší reference pro vstup do MS-Superbike, dosud se mu ale moc nedařilo. Po 18 ze 26 jízd je český jezdec na P18, jako nejhorší ze stabilních pilotů seriálu WorldSBK. Jeho nejlepším výsledkem je umístění na P9 v Donington Park - pouze jednou byl letos odmávnut v Top-10.

„Zařadit někam Karla je hodně těžké. V sektorech na okruhu je většinou rychlejší než jeho týmový kolega Joshua Brookes, to je ostatně k poznání i na computeru. Pak ale přijde závod a on to není schopen zopakovat. Opravdu nevíme, co za tím vězí.“, říká týmový šéf Milwaukee Shaun Muir a dodává:

„Chtěl jsem s Karlem pracovat, byli jsme hodně optimističtí. Měl za sebou hodně těžkou sezónu v MotoGP s řadou zranění. Pro něho je MS-Superbike novou výzvou. Že je v tréninku a v Qualifying lepší než Brookes, to mě opravdu nadchlo. Ale v závodě se propadá. Jeho časy na kolo nejsou vůbec konstantní, a to ani na začátku, když jsou ještě pneumatiky čerstvé. Nemohu akceptovat to, že své nejrychlejší kolo během celého závodního víkendu zajede v předposledním kole druhé jízdy“.

Tím došlo k rozhodnutí: Abraham své místo v týmu Milwaukee ztratí po skončení sezóny: „Měli jsme sezení s našimi sponzory a s Aprilií. Pro sponzory je důležité, aby jezdec byl schopen vyhrávat závody. Jinak by změna od BMW k Aprilii neměla smysl. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli pro Lavertyho“, vysvětluje týmový šéf Muir.

Tento Severní Ir vyhrál v MS-Superbike už třináct závodů s motocyklem Aprilia RSV4.

Abraham chce zůstat také 2017 v šampionátu WorldSBK. Český jezdec jedná s týmy IodaRacing (Aprilia), stejně jako s privátními stájemi Kawasaki jako jsou Pedercini a Grillini, a jednal také s týmem Puccetti.

Zdroj: SpeedWeek



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama