Kornfeil a Norrodin na závodních dráhových kolech

Když jsem dnes dopoledne zavítal na brněnský zastřešený Velodrom, dějiště MS 1969 a 1981, tak na dráze se dvěma 38 stupňovými klopenými zatáčkami jezdili hodně rychle dva neznámí cyklisté, kteří mně ale byli dost povědomí.

Při bližším příchodu nejdříve k bariéře a potom dovnitř Velodromu TJ Favorit jsem nechtěl věřit svým očím: Na dráhových speciálech - tedy s pevným převodem a na kolech bez brzd - zde své okruhy kroužili, a hodně rychle oba motocykloví jezdci týmu Drive M7 SIC Racing, kteří ale motocykly Honda NSF250RW vyměnili za kola GT. Trenérem jim byl český dráhový reprezentant a mnohonásobný mistr ČR Tomáš Bábek, finalista posledního mistrovství Evropy v keirinu ze švýcarského Grenchenu.

Když měli oba dva motocykloví závodníci přestávku v tréninku, tak jsem se jich zeptal na několik otázek:

Jakube, o tobě je sice známo že se hodně připravuješ na kole, ale především si tě dávám do souvislosti s kolem silničním. „To je pravda, to dráhové je úplně něco jiného. Hlavně ten pevný převod a respekt z toho, že tě to vykopne, když přestaneš šlapat.“

Mezi tvé sparingpartnery patří olympionik Bárta či ex-mistr světa Kaňkovský. S kým ale trénuješ nejvíce? „S Petrem Lechnerem (český legionář závodící v barvách týmu Denzel Wien), ten bydlí jen 3 km od nás.“

A jaké to je, na té dráhovce a v klopení? „Na motorce člověk zatáčí tím, že se jenom položí. Tady s dráhovým kolem musím naplno otočit řídítka, to bych s motorkou nemohl. A navíc mám trochu strach, když přestanu šlapat, že mě to vykopne ze sedla!“

Ty tady bez problémů jezdíš v ´háku´ za Babsonem, co kdybyste si to vyměnili, pokud by ta možnost existovala a ty mu na Masecu dělal pro změnu vodiče ty? „Proč ne!“, ale v tu chvíli se vložil do řeči Tomáš ´Babson´ Bábek a rezolutně řekl: „Nikdy!“

Po mém přání pódiového umístění v nedělním závodě pro ´Kubajze´ jsem položil několik otázek velmi sympatickému Adamu Norrodinovi, tedy letošnímu Rookiemu MS-Moto3.

Adame, ty a dráhové kolo, jde to vůbec dohromady? „Proč ne? Mým velkým sportovním vzorem je krajan Mohd Azizulhasni bin Awang“(dvojnásobný medailista z MS v keirinu a velký favorit současně probíhajících OH v této disciplíně pocházející z Japonska - pozn. Bosso).

Dobře Adame, a co se týká motocyklových závodníků? „Valentino Rossi!“

Kdo tedy, kým by si chtěl být? „Oběma!“

Na mou otázku, zda přece jen nemá trochu respekt před těmi klopenými zatáčkami?

„Ano, mám. Ale čím jedu rychleji, tím je to lepší“. Což je samozřejmě pravda!, v zatáčkách se nedá uklouznout.

Popřál jsem Norrodinovi, který jen těsně přišel hned ve druhém závodě své Rookie sezóny o pódium pádem v poslední sérii zatáček těsně před cílem, Good Luck v Brně a on už rychle spěchal na brněnský betonový ovál, aby mohl zase trénovat. Závěrem bych chtěl poděkovat Jaroslavu Bláhovi, který měl pohotově u sebe fotoaparát a tento tajný trénink obou jezdců týmu Drive M7 SIC Racing zdokumentoval, což dokazuje následující fotogalerie.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama