Lorenzo Dalla Porta pojede s Ducati CIV

Po těžkých pěti letech, která prožil na závodních tratích v různých šampionátech začíná Lorenzo Dalla Porta prakticky znovu od «nuly», když pojede za SGM Tecnic Ducati v šampionátu CIV v kubatuře Supersport.

Ital Lorenzo Dalla Porta se stal 2019 mistrem světa kubatury Moto3 a nyní tedy sestoupil z «nebe do pekla» . V roce 2019 byl jako mistr světa Moto3 považován za jednoho z největších talentů italského motocyklového sportu, když překonal 15letý italský půst v «lightweight».

Od tohoto triumfu v mistrovství světa se mu ale sportovní život dost zkomplikoval. Brzké závěry spolupráce v Moto2, příliš mnoho zranění až po touhu znovu vybudovat kariéru mezi sériovými motocykly. Pro toskánského motocyklistu bude rok 2025 s Ducati Panigale V2 týmu SGM Tecnic Racing v supersportu CIV ve všech ohledech představovat poslední výzvu. Šest závodních víkendů a 12 závodů od dubna do října k napsání vlastního „vykoupení“ .

Hovořit o „poslední záchraně“ pro Lorenza Dalla Portu zní trochu zvláštně, když si vzpomenu na dobu před 5 lety. V roce 2019 se stal mistrem světa Moto3 s Leopard Honda po titulu CEV Moto3 (nyní mistrovství světa FIM JuniorGP World Championship) v roce 2016, čímž přitáhl pozornost prestižních hledačů talentů. Jeden krok od Olympu, od té chvíle začal jeho sestup do pekla proti jeho vůli. Problematický přechod do Moto2, často a neochotně podmíněný (a zastavený) fyzickými problémy, kontroverzní uzavření partnerství s Pertamina Mandalika SAG, přerušené spoluprací s Forward Racing. Od snu MotoGP k ničemu. Už rok a půl se pokoušel znovu spustit své závodění v kubatuře Supersport.

Bez budoucnosti a bez motorky Lorenzo Dalla Porta v roce 2023 ochotně přijal nabídku od vysoce hodnoceného týmu Evan Bros postavit se na startovní rošt ce druhé polovině sezóny kategorie World Championship s Yamahou R6. V klasickém příkladu déjà-vu zažil rodák z Montemurla stejnou situaci jako v minulosti: potíže s adaptací na motorku, pneumatiky, mistrovství a pro něj zcela neznámé technické/regulační výsady. Výsledky se jen těžko dostavují a šance, která mohla znamenat zlom, se v tuto chvíli rozplynula.

Dalla Porta neztratil rychlost. To znovu potvrzují výkony vyjádřené občas v roce 2024, kdy byl zaneprázdněn na třech frontách. Před rozvodem (znovu...) s týmem AltoGo v CIV Supersport se vrátil k vítězství ve Vallelungě, s téměř přídavkem na Racing Night v Misanu, čímž se etabloval jako jediný jezdec schopný dovést R6 na nejvyšší stupínek. Na stupních vítězů v nejkonkurenceschopnější a nejtvrději vybojované italské sérii. Dobrou předzvěstí jsou i jeho (významné) zkušenosti z «Stock of the FIM JuniorGP World Championship», kde až do konce bojoval o titul s týmovým kolegou Mario Mayorem pod hlavičkou GV Tamoil Racing. Mezi tím byla také (prchavá) druhá závorka v mistrovství světa supersportů, za VFT Racing.

Toto neustálé bloudění motorek a týmů, alespoň v paddocku italského rychlostního šampionátu, nepoškodilo jeho pověst. Stále rychlý, stále s rezervou být hlavním hrdinou. Právě z tohoto důvodu se SGM Tecnic Racing Team rozhodl do něj investovat. Tým Simone Scarpettiho dal dohromady rozhodně ambiciózní projekt, který umožní Lorenzovi Dallu Portovi (znovu) usednout do sedla Panigale V2, se kterým se loni v říjnu pohodlně cítil v závodě v Misanu v kontextu Dunlop Cup 600. Na papíře je to příjemné řešení pro Dallu Portu, jak realizovat své osobní „vykoupení“ na závodní trati ...



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama