Marc VDS: Luca Montiron (JiR) místo Bartholemyho

V úterý jsme psali o skandálu v týmu Marc VDS, který se týkal především dosavadního týmového principála Marc-VDS Michaela Bartholemyho. Nyní bude prezentován jeho nástupce, kterým je Luca Montiron. Ten je ale oficiálně nazýván jako konzultant a důvěrník pivního miliardáře Vd Stratena.

Řadu let provozoval Luca Montiron pod názvem Japan Italy Racing (JiR) tým v MotoGP- a Moto2. Nyní bude představen veřejnosti jako nový týmový principál týmu Marc VDS.

Počínaje závodním víkendem v Jerezu doslova otřásá paddockem MotoGP skandál okolo týmového principála Marc-VDS Michaela Bartholemyho a Dorna a IRTA hledají řešení. Hledal se renomovaný a zkušený nástupce jako týmový manažer pro Marc VDS Racing, kde Michael Bartholemy upadl v nemilost.

Ještě v Jerezu se Marc van der Straten zaobíral myšlenkou, že nástupcem Bartholemyho bude Gilles Bigot, ovšem ten jako šéfmechanik Tomase Lüthiho byl politicky nepřijatelný.

Pak se uvažovalo o další osobě, bývalý týmový manažer Kawasaki Harald Eckl (62) ale nechtěl tento job na plný úvazek vykonávat - navíc si nechal ve středu voperovat umělou kýčel a většinu roku žije v Brazílii.

Naopak ex-týmový šéf Luca Montiron se ukázal jako ideální osoba: Nejenže žije už řadu let v Monte Carlu, ale především mluví perfektně francouzsky, což byla jedna z hlavních podmínek Marc van der Stratena, který přiletěl privátním letadlem do Le Mans.

Montiron se stáhl po šesti letech koncem roku 2015 z Moto2 do ústraní. Zde ale vyhrál jeho tým s motocyklem TSR a jezdcem Alexem De Angelisem dvě vítězství. Paddock Grand Prix ztratil v jeho osobě dlouholetého člena IRTA.

Sezóna Moto2 2015 byla poslední sezónou pro tým Japan Italy Racing-Team (JiR) Gianluca «Luca» Montirona.

Montiron se staral 2002 nejprve o Tetsuyu Haradu na motocyklu Honda v MS-500 ccm potom přivedl do MS-MotoGP firmu Bridgestone. Vybudoval tým MS-MotoGP s motocykly Honda, Pramac byl jako sponzor u toho, Makoto Tamada pak 2004 za tým JiR vyhrál se strojem Honda RC211V v Riu/Brazílie první historické vítězství pro Bridgestone v královské kubatuře.

Od roku 2005 následovaly tři lukrativní roky s týmem Konica Minolta, se stroji Honda, s jezdci Tamadou a Nakanem. Na rok 2008 se podařilo spojit JiR a Scot-Honda, a do MS-MotoGP přišel Andrea Dovizioso (mistr světa 125-ccm z roku 2004).

Dovi byl hned ve své Rookie sezóně pátý a angažoval ho tým Repsol-Honda.

2009 nasadil Montiron, který své učednické roky prožil u Aprilie a zažil zlaté časy Jana Witteveena s Capirossim, Biaggim a Rossim, v šampionátu Superstock-1000-FIM-Cup dva motocykly Aprilia, 2010 se s šasím TSR vrátil do Grand Prix – kvůli nové kubatuře MS- Moto2.

Aby dostál čest týmovému jménu Japan Italy Racing, tak jako jediný důvěřoval japonskému šasí TSR.

O největší úspěchy v Moto2 se postaral Alex De Angelis, který s TSR 2010 a 2011 vyhrál na Phillip Islandu. Simone Corsi získal pódiová umístění v Le Mans a v Mugellu. 2012 vyhrál Johann Zarco za JiR titul Rookie of the Year-Award.

Mezitím otevřel JiR také jiné obchodní aktivity jako třeba «Motor City Village» v Castelletto di Branduzzo u Milána, kde se jezdí třeba MS-Supermoto.

Montiron a JiR chtěli vstoupit se Suzuki do WorldSBK, to se ale nepodařilo, stejně jako projekty s BMW nebo KTM nebyly úspěšné.

Montiron chtěl také vést třetí tým továrny Yamaha v MotoGP místo Forward Racing, ale chyběly mu potřebné peníze.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama