Max Biaggi: Kolik stál Aprilii start Římana v závodě na divokou kartu?

V sezóně 2015 jsme viděli v MS Superbike dva závodní víkendy v podání Superstar Maxe Biaggiho, který startoval s wild card v Misanu a v Sepangu.

Vedle comebacku Troye Baylisse v Austrálii a v Thajsku patřily starty s divokou kartou Maxe Biaggiho v Misanu a v Sepangu k nezapomenutelným zážitkům sezóny MS Superbike 2015. Biaggi byl odmávnut při svém domácím závodě v Itálii dvakrát v Top-6, v prvním závodě v Malajsii se pak dokonce dostal na stupně vítězů, když ho dokončil v Top-3.

A co všechno bylo potřeba udělat, aby se Biaggi mohl závodu vůbec zúčastnit?

„Měsíc před závodem jsme museli u Dorny požádat o divokou kartu a zaplatit startovné 1000 Euro. Dalších 5000 Euro jsme museli zaplatit za pneumatiky Pirelli. Max navíc potřeboval vystavit mezinárodní licenci od FIM. Celkem stál závodní víkend v Misanu pro Maxe okolo 30.000 Euro. Nejsou ale započítány peněžní výdaje za přípravu“, říká jasně týmový manažer týmu Aprilia v WSBK Dario Raimondi.

A Ital dále dodává: „Pro závod s divokou kartou potřebuješ další mechaniky, těch bylo o 10 více. To znamená i logistické problémy. Tito lidé potřebují každé čtyři dny ubytování v hotelu a musí také jíst. Také jsme museli pro Maxe zajistit extra týmový truck a náhradní díly. Jelikož měl Max úplně jiné sponzory než má tovární tým, tak se musely kapotáže a stěny v boxu polepit úplně jinak. Také jsme pro jeho část týmu museli nechat zhotovit extra oblečení, starty Maxe s divokou kartou vyžadují prostě jinou úroveň než pro jiné jezdce. Co se týká designu kapotáže, tak jich bylo vyhotoveno celkem pět a teprve potom jsme zvolili ten nejlepší.“

Pro závod v Sepangu už to bylo jednodušší, Aprilia musela jen poslat letecky více materiálu a dostatečně větší počet technického personálu. „Bylo to samozřejmě dražší než závodní víkend v Misanu, kvůli letecké přepravě materiálu a letenkám“, dodal dále Dario Raimondi.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama