MotoGP: Nejbláznivější závod všech dob vyhrál Marquez
- Publikovno: 3.4.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Takový scénář v podobě hororu továrního týmu Ducati by zřejmě nedokázal napsat ani sám Alfred Hitchcock. Zatímco Marc Marquez si jel pro jasné vítězství v GP Argentiny a Rossi byl i ve druhém závodě letošní sezóny bez pódia, tak Andrea Iannone regulérně sundal týmového kolegu a jmenovce Doviziosa v poslední zatáčce a všechno bylo úplně jinak.
Vyhrál sice Marquez, ale druhý skončil Rossi a třetí Pedrosa. Pojďme tedy k dnešnímu závodu pěkně od začátku. Po včerejším problému se zadní gumou Scotta Reddinga, o kterém jsme vám podrobně psali v tomto článku, byly na dnešní závod původně zakázány pneumatiky Medium- nebo Hard-Compound, nýbrž měly se používat ty „rezervní“ s názvem „Special Compound“. A byl zařazen dodatečně další trénink FP5, neboť s těmito pneumatikami ještě nikdo, s výjimkou testovacích jezdců, nejezdil.
Protože však v době plánovaného FP5 pršelo, tak se tyto pneumatiky „Special Compound“ nemohly vůbec vyzkoušet a vzniklo nové řešení celého problému zvaného „nové jednotné pneumatiky Michelin“. Závod byl zkrácen na 20 kol, mezi 9. a 11. kolem byla nařízena povinná výměna motocyklů a celý blázinec mohl být odstartován!
Do čela první poloviny závodu královské kubatury se na okruhu Termas de Río Hondo Circuit druhého letošního závodu seriálu Grand Prix, tedy Gran Premio Motul de la República Argentina, dostal velmi brzy Marc Marquez sledován Valentinem Rossim a oběma továrními jezdci Ducati Iannonem a Doviziosem. Za nimi jezdil Viňales se Suzuki a až za něho se propadl a vzápětí i spadl mistr světa a lídr šampionátu Lorenzo.
Po povinné výměně motocyklů v polovině závodu - oba dva protagonisté Marquez a Rossi měnili své biky ve stejném kole a ve stejném časovém okamžiku - se podařilo Marquezovi uskutečnit tuto výměnu lépe než Rossimu a při opětovném vjezdu na trať se mezi ně dokonce dostal i Rabat. A tak zatímco Marquez si jel nikým neohrožován pro své první letošní vítězství, tak Rossimu druhý bike rozhodně „neseděl“ a Ital začal ztrácet půdu pod nohama. Nejenže nestačil akceptovat tempo mistra světa z let 2013 a 2014, ale musel začít v úplném závěru závodu odrážet útoky dalšího mladého Španěla. Když už se zdálo, že Suzuki zásluhou Mavericka Viňalese získá konečně touženou bednu, tak horkokrevný Španěl místo aby se spokojil s pódiem, tak chtěl Rossiho porazit a havaroval.
To byl ale teprve začátek celého závěrečného dějství. Jak Iannone, tak Dovizioso - tedy oba dva tovární jezdci Ducati se před Rossiho dostali a „The Doctor“ byl rázem bez pódia, tedy stejně jako v Kataru. V poslední zatáčce ovšem „bezmozek“ Iannone chtěl předjet vnitřkem Doviho, uklouzl a regulérně ho podsekl...Rossimu tak spadlo do klína místo druhé a Pedrosovi o dalších víc než 20 sekund později místo třetí. Pro nečekané čtvrté místo si dojel Eugene Laverty s nejlepším motocyklem Ducati a Top-5 dokompletoval Hector Barbera.
Pol Espargaro bral místo 6., Stefan Bradl pro Aprilii neuvěřitelné P7, Bradley Smith dojel osmý, Tito Rabat devátý a Top-10 uzavřel Alvaro Bautista.
Hned ze začátku spadl Aleix Espargaro, přesto bral nakonec P11, náhradník za Petrucciho testovací jezdec Michele Pirro byl odmávnut na P12 a konečně přes cílovou pásku dotlačil motocykl i třináctý v cíli Andrea Dovizioso.
Pole-Setter Marc Marquez, Valentino Rossi a Jorge Lorenzo nastoupili do závodu se zadními pneumatikami Medium a tvrdými předními.
Start: Lorenzo vystřelil po startu do vedení, Iannone narazil do zadního kola Pedrosy a ten musel venkem.
1. kolo: Na rovince jde Dovizioso do čela, za ním Rossi, Márquez a Lorenzo.
2. kolo: Na čele Dovizioso, za ním Rossi, Márquez, Viňales (Suzuki), Iannone a Lorenzo. Spadli Crutchlow a Aleix Espargaró, ale oba dva pokračovali v závodě.
3. kolo: Dovizioso o 0,2 sec před Rossim, na kterého ale útočí Márquez a později ho předjíždí. Havaroval Hernandez.
4. kolo: Márquez předjel Doviziosa. Viňales o 0,3 sec za Rossim. Jorge Lorenzo se vrátil na P6, potom co Jack Miller spadl v T3. Rossi předjel Doviho.
5. kolo: Márquez 0,2 sec před Rossim. Dalších 0,6 sec za nimi Dovizioso, Iannone a Viňales. Mistr světa Jorge Lorenzo ztrácí už na P6 3,2 sec.
6. kolo: V T1 padá - stejně jako včera - Lorenzo a závod v Argentině se pro něho končí bez bodového zisku. Márquez vede před Rossim, oba dva se odpoutali od svých pronásledovatelů. Bude se opakovat jejich souboj z roku 2015 (ten se mimochodem skončil pádem Marqueze...!) ?
9. kolo: Nyní nastává možnost výměny motocyklu s čerstvými pneumatikami - jsou na to vyhrazena 3 kola. Před zahájením výměny vede Márquez o 0,177 sec před Rossim. Za nimi následují Viňales, Iannone, Dovizioso und Pedrosa. Rossi zrychlil a předjel Márqueze a je ve vedení. Ovšem v T5 je dlouhý na brzdy a Márquez opět vede.
10. kolo: Márquez odráží útok Rossiho a do boxů vjíždí jako první. Po výměně biků vyjíždí opět první z boxové uličky na trať Španěl, ale mezi něho a Itala se dostal Rabat! To může být rozhodující okamžik závodu!
11. kolo: Po skvělé výměně motocyklu vede nyní Márquez o 2,7 sec před Valentinem Rossim. Vinales na Suzuki drží P3, za ním Dovizioso, Iannone a Pedrosa.
12. kolo: Rossi už ztrácí 3,7 sec na Márqueze, ten zajíždí svá kola o sekundu rychleji než aktuální vicemistr světa.
14. kolo: Marc Márquez vede o 5,3 sec před Rossim. Maverick Viňales je blízko prvnímu pódiu pro Suzuki po jejím comebacku do kubatury MotoGP 2015.
15. kolo: Rossi má velké problémy, Maverick Viñales dostal Itala pod tlak, Márquez už má na ně náskok 6,9 sec. Na P4 následují Iannone a Dovizioso a s velkou ztrátou Pedrosa. Závod končí pro Scotta Reddinga!, málo paliva?
18. kolo: V osudové zatáčce T1 padá Vinales přes přední kolo. Ale Rossi musí bránit svou pozici před Iannonem. Náskok Márqueze je 7,1 sec.
19. kolo: Dovizioso využívá chyby Iannoneho a zároveň předjíždí i Rossiho. Pořadí Marquez a dále Iannone a Rossi.
Poslední kolo: Márquez si jede neohrožován pro své první letošní vítězství, Rossi předjel Iannoneho, ale ten mu to vrátil. V poslední zatáčce oba tovární piloti Ducati padají, když Iannone byl příliš rychlý a Doviho podsekl...!
Cíl závodu: Marc Márquez po perfektním výkonu vítězí s náskokem 7,6 sec, druhý je v cíli odmávnut Rossi a třetí Dani Pedrosa. O velké překvapení se postaral v cíli čtvrtý Eugene Laverty s Ducati GP14.2, za ním končí Héctor Barberá, Pol Espargaró a Stefan Bradl. Dovizoso protlačil svou Ducati cílem na P13.
Valentino Rossi skončil po 24. v řadě v Top-5. Andrea Iannone nedokončil z posledních šesti závodů pět! Stefan Bradl se 7. místem zajistil Aprilii nejlepší umístění při jejím comebacku od roku 2015. A Bautista přes 2 pády během jednoho závodů byl odmávnut v Top-10.
MotoGP World Championship 2016 Gran Premio Motul de la República Argentina Termas de Río Hondo Circuit, závod
01- Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V - 20 kol za 34'13.628 = 168,4 km/h02- Valentino Rossi – Movistar Yamaha MotoGP – Yamaha YZR M1 - + 7.679
03- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V - + 28.100
04- Eugene Laverty – Aspar Team MotoGP – Ducati Desmosedici GP14.2 - + 36.542
05- Hector Barbera – Avintia Racing – Ducati Desmosedici GP14.2 - + 36.711
06- Pol Espargaro – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 - + 37.245
07- Stefan Bradl – Aprilia Racing Team Gresini – Aprilia RS-GP - +41.353
08- Bradley Smith – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 - + 41.353
09- Tito Rabat – Estrella Galicia 0,0 Marc VDS – Honda RC213V - +50.983
10- Alvaro Bautista – Aprilia Racing Team Gresini – Aprilia RS-GP - +1'01.388
11- Aleix Espargaro – Team Suzuki Ecstar – Suzuki GSX-RR - + 1'08.868
12- Michele Pirro – Octo Pramac Yakhnich – Ducati Desmosedici GP15 - + 1'18.987
13- Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP - +1'33.419
Pořadí v šampionátu
01- Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V - 41 bodů02- Valentino Rossi – Movistar Yamaha MotoGP – Yamaha YZR M1 - 33
03- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V - 27
04- Jorge Lorenzo – Movistar Yamaha MotoGP – Yamaha YZR M1 - 25
05- Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP - 23
06- Pol Espargaro – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 - 19
07- Hector Barbera – Avintia Racing – Ducati Desmosedici GP14.2 - 18
08- Eugene Laverty – Aspar Team MotoGP – Ducati Desmosedici GP14.2 - 17
09- Bradley Smith – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 - 16
10- Maverick Viňales – Team Suzuki Ecstar – Suzuki GSX-RR - 10
11- Aleix Espargaro – Team Suzuki Ecstar – Suzuki GSX-RR - 10
12- Alvaro Bautista – Aprilia Racing Team Gresini – Aprilia RS-GP - 9
13- Stefan Bradl – Aprilia Racing Team Gresini – Aprilia RS-GP - 9
14- Tito Rabat – Estrella Galicia 0,0 Marc VDS – Honda RC213V - 8
15- Scott Redding – Octo Pramac Yakhnich – Ducati Desmosedici GP15 - 6
16- Michele Pirro – Octo Pramac Yakhnich – Ducati Desmosedici GP15 - 4
17- Jack Miller – Estrella Galicia 0,0 Marc VDS – Honda RC213V - 2
Foto: Repsol Honda
- Přidat komentář +
- Publikováno: 3.4.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- včera - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- včera - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- včera - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
- 20.12. - MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech
- 20.12. - MS-SSP 300: 32 jezdců, 4 značky, 2 Češi
Další z rubriky
- dnes - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 19.12. - Taka Nakagami poprvé v nové roli
- 17.12. - Fernandez potvrzen jako tester u Yamahy
- 13.12. - V pondělí začne předprodej vstupenek na Grand Prix České republiky 2025
- 12.12. - Testovací tým KTM MotoGP testuje v Jerezu
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí